۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۱۸

رئیس فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی:

اسکان دائم عشایر سیاستی شکست خورده است

اسکان دائم عشایر سیاستی شکست خورده است

یاسوج- رئیس فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی گفت: اسکان دائم عشایر و یکجا نشینی سیاست شکست خورده و نادرستی است و به طور کامل این سازمان مخالف اسکان عشایر است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی کریمی فیروز جایی بعدازظهر دوشنبه در نشست شورای عشایر کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: عشایر سبب می‌شوند جنگل‌های کشور که در سال‌های اخیر طعمه حریق شده‌اند، از آتش سوزی‌ها در ا مان بمانند و عشایر آسیبی به طبیعت وارد نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه تنها یک بار از عشایر نام برده شده بود، گفت: سیاست‌های حمایتی برای تقویت زندگی عشایر افزایش یافته و ۱۷ بار در برنامه ششم توسعه از عشایر نام آورده شده است.

وی با بیان اینکه در لایحه رتبه بندی، اعتبار خاصی برای ارتقای معلمان عشایری قرار داده شده است، گفت: در بودجه سال جاری نیز توجه ویژه ای به رفع مشکلات مدارس عشایری شده است.

فیروز جایی اظهار داشت: در این راستا تفاهم نامه‌ای با سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی کشور منعقد شده و سفر امروز اعضای کمیسیون عشایری مجلس به مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد نیز در راستای تقویت نظارت‌های میدانی است.

وی تاکید کرد: حمایت از سبک زندگی عشایری، از سیاست‌های بوده و سبک زندگی عشایری که دامداری، کوچنده بودن و زندگی ایلی و طایفه است باید حفظ شود.

کد خبر 5358326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha