۳ آذر ۱۴۰۰، ۲۲:۰۶

نماینده مردم ملارد،‌ شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی:

تعارضات ساختاری و مشکلات حریم مردم شهر قدس را آزار می دهد

تعارضات ساختاری و مشکلات حریم مردم شهر قدس را آزار می دهد

قدس- نماینده مردم ملارد ،‌شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکل حرایم در این منطقه بسیار جدی است گفت: تعارضات ساختاری و مشکلات حریم مردم شهر قدس را آزار می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حق وردی عصر چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه فرماندار شهر قدس که با حضور محسن منصوری استاندار تهران برگزار شد اظهار داشت: یکی از تأکیدات ما استفاده از نیروهای بومی شهرستان برای تصدی در دستگاه‌های شهرستان بوده تا مشکلات منطقه پیگیری و حل شوند.

حق وردی با اشاره به برخی مطالبات مردم و مسئولان شهر قدس از استاندار تهران گفت: برخی تعارضات ساختاری در شهر قدس مردم را آزار می‌دهد که حمایت مستقیم استاندار را می‌طلبد، یکی از این موارد حریم شهری است که سبب بروز اختلافات میان شهرداری و فرمانداری شده است.

نماینده مردم ملارد، شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهر قدس دارای دو شهرک صنعتی خصوصی است افزود: در این شهرک‌ها حدود ۲۰ هزار نفر مشغول کار هستند اما یکی از این شهرک‌ها هنوز آب آشامیدنی ندارند و علت آن نیز وجود اختلافات و تعارضات ساختاری درونی است.

وی عنوان داشت: مشکل دوم شهر در بحث حریم، تداخل با شهرداری تهران است که معضلاتی را ایجاد کرده چرا که از لحاظ مدیریت شهری برخی از قسمت‌ها را شهرداری تهران مدعی است و مدیریت سیاسی و دولتی و اداری با فرمانداری می‌باشد که این تعارضات سبب نارضایتی مردم شده است.

حق وردی با بیان اینکه حریم رودخانه کرج مشکل سوم حریم در این منطقه است گفت: در برخی مناطق مسکونی این حریم را یک هزار و ۴۰۰ متر تعریف کرده اند که الان محلات مسکونی را شامل شده و بازدیدهایی صورت گرفته اما مشکلات هنوز بر قرار است.

نماینده مردم ملارد، شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: حریم چهارم حریم راه آهن است که ۴ خط است و نصف محلات متعلق به راه آهن شده و طی روزهای اخیر چندین کشته داشته ایم لذا انتظار داریم با درایت این مشکل در بحث حرایم حل شود تا رضایت مردم به دست آید.

وی عنوان داشت: در بحث معادن شاید صنعت ساختمان به معادن شن و ماسه که در این منطقه موجود است بستگی دارد اما از این حضور معادن فقط آلایندگی و گرد و غبار و سر و صدا نصیب مردم شده و هیچ عوایدی نداشته و یک درصدی که قرار شده به مردم بدهند تا کنون محقق نشده و نظر بر این است که حالا که آلایندگی مال مردم شده عوارضش نیز با مطالبه فرماندار پیگیری شود.

حق وردی با اشاره به بحث مترو شهر قدس نیز گفت: ما در این شهرستان نزدیک ترین فاصله را با خط مترو داریم اما چون طرح راه اندازی و پیگیری مترو با سایر شهرستان‌های استان تهران تعریف شده هنوز از این امکان بی بهره مانده ایم.

نماینده مردم ملارد، شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی در خصوص موارد امنیتی شهرستان نیز اظهار داشت: با وجود همه زحمات نیروی انتظامی ساختمان ناجا هنوز استیجاری است و ادارات مستقر نشده اند و به شدت تقاضای استقرار ادارات و احداث ساختمان نیروی انتظامی هستیم.

وی درباره موارد بهداشتی و درمانی منطقه نیز گفت: در چند ماه گذشته بیمارستان شهید قاسم سلیمانی افتتاح و بخشی مشکلات حل شد اما باید توجه کنیم که بیمارستان ۱۲ بهمن نیز به عنوان بیمارستان تأمین اجتماعی شهر نیازمند توسعه است و تاکید می‌شود سرانه‌های بهداشتی افزایش یابد.

حق وردی در ادامه یکی از مهم‌ترین درخواست‌های مردم را بحث فاضلاب عنوان کرد و بیان داشت: مردم قدس ۱۵ سال است که انشعاب فاضلاب خریداری کرده اند اما هنوز موفق نشده اند فاضلاب را وارد شبکه کنند چرا که مدول اول با تمام ظرفیت در حال کار است.

کد خبر 5360301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha