۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۰۷

کارشناس مسئول پیشگیری از ایدز و هپاتیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

۷۵۰ بیمار مبتلا به ایدز در مشهد تحت درمان و مراقبت قرار دارند

۷۵۰ بیمار مبتلا به ایدز در مشهد تحت درمان و مراقبت قرار دارند

مشهد ـ کارشناس مسئول پیشگیری از ایدز و هپاتیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حدود ۷۵۰ بیمار مبتلا به HIV شناسایی شده در مناطق تحت پوشش این دانشگاه تحت مراقبت‌های درمانی و دارویی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی حسین‌پور اظهار کرد: حدود ۷۵۰ بیمار مبتلا به HIV شناسایی شده در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت مراقبت‌های درمانی و دارویی رایگان قرار دارند.

وی ادامه داد: ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر ماه سال جاری به این موضوع اختصاص یافته است و تست‌های رپید در اختیار مراکز قرار داده شده است تا موارد مشکوک به این بیماری شناسایی و تحت مراقبت‌های درمانی و دارویی حوزه بهداشت قرار بگیرند.

کارشناس مسئول پیشگیری از ایدز و هپاتیت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این‌که چهار مرکز در مشهد برای خدمت‌رسانی به این بیماران در نظر گرفته شده است، افزود: این خدمات در دو شهرستان قوچان و چناران نیز به بیماران ارائه می‌شود و سایر بیماران شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه نیز برای غربالگری و دریافت خدمات درمانی به مشهد مراجعه می‌کنند.

وی با تأکید بر این‌که باید از برچسب رفتار ضد اخلاقی به این افراد پرهیز کرد تا آنان با آسودگی خاطر برای بررسی این بیماری مراجعه کنند، گفت: بیماری ایدز تا ده سال در بدن انسان بدون علامت می‌ماند ولی در این مدت احتمال انتقال بیماری وجود دارد.

حسین‌پور با اشاره به این‌که اگر بیمار تحت درمان قرار بگیرد، انتقال بیماری صورت نمی‌گیرد، اضافه کرد: از همین رو در نظر داریم آزمایش HIV را در ردیف چکاپ‌های معمولی قرار دهیم تا با تحت درمان قرار گرفتن فرد بیمار، به جز خود فرد سایرین نیز از ابتلاء به این بیماری محافظت شوند.

وی تأکید کرد: خدمات دارویی این بیماران رایگان و آزمایش‌های آنان نیز تا حدود ۹۰ درصد رایگان است و برای اقدامات رادیولوژی و بستری در بیمارستان نیز تلاش می‌شود خدمت‌رسانی به این بیماران رایگان شود.

کارشناس مسئول پیشگیری از ایدز و هپاتیت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این‌که در دوران بحران کرونا سعی شده است تا خدمت‌رسانی به بیماران طبق روال معمولی انجام شود اما برای شناسایی بیماران دچار وقفه شده‌ایم، ابراز کرد: بیماران HIVعمومأ سیستم ایمنی بدن ضعیفی دارند از همین رو باید رژیم غذایی خوبی داشته باشند اما به این دلیل که این بیماران اکثرأ مبتلا به اعتیاد هستند، رژیم غذایی خوبی ندارند.

وی یادآور شد: مراکز خدمت‌رسان به این بیماران در مشهد شامل مرکز بهداشت بلوار وحدت، مرکز بهداشت بلوار امام هادی (ع)، مرکز بهداشت خیابان رسالت و مرکز بهداشت بلوار بسیج است.

کد خبر 5362044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha