۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۲

استاندار سمنان:

رفع نقاط حادثه خیز سمنان نیازمند اعتبارات ملی است

رفع نقاط حادثه خیز سمنان نیازمند اعتبارات ملی است

سمنان- استاندار سمنان گفت: رفع نقاط حادثه خیز در درون و برون شهرها از مباحث حائز اهمیت استان است که نیازمند توجه ویژه در خصوص مباحث اعتباری در سطح ملی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی ظهر سه شنبه در نشست راهبری وضعیت تصادفات رانندگی استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه رفع نقاط حادثه خیز در درون و برون شهرها از مباحث حائز اهمیت استان است که نیازمند توجه ویژه در خصوص مباحث اعتباری در سطح ملی است، ابراز داشت: یکی از راهکارهای مؤثر در کاهش تصادفات در راه‌های استان، افزایش مدت ماندگاری مسافر از طریق معرفی پتانسیل‌های گردشگری و ارتقا خدمات بین راهی است.

وی با بیان اینکه استان سمنان در مسیر زائران امام هشتم (ع) قرار دارد که نیاز است تا اقدامات در حوزه راه‌ها با حساسیت بیشتری پیگیری شود، افزود: حفظ امنیت و سلامت مسافر و شهروندان امری ضروری و مهم است لیکن باید گفت رفع نقاط حادثه خیز، عملیاتی شدن پروژه حرم تا حرم و تقویت نصب علائم هشدار دهنده، در کنار افزایش مدت ماندگاری مسافر مؤثر تر خواهد بود.

کارگروه ویژه مدت ماندگاری مسافر

استاندار سمنان با بیان اینکه کارگروه ویژه مدت ماندگاری مسافر با هدف معرفی پتانسیل‌های گردشگری به مسافران، تشکیل خواهد شد، تاکید کرد: بحث پایش تصویری امری حائز اهمیت است که باید در حوزه درون شهری مورد توجه ویژه شهرداری‌ها قرار گرفته و در برون شهری نیز تقویت شود.

هاشمی با بیان اینکه شناسایی نقاط حادثه خیز طی یک برنامه جامع زمانبندی شده از دیگر مباحث مهمی است که باید احصاء و برطرف شود، ابراز داشت: ضرورت دارد تا تابلوها و علائم جاده‌ای در حوزه استان سمنان برای اطلاع رسانی مطلوب‌تر برای مسافران تقویت شود لازم است تا مجتمع‌های بین راهی، فضای مناسبی را برای مسافران در بحث نمازخانه و ارائه خدمات رفاهی مطلوب فراهم کند.

وی با بیان اینکه کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین از دیگر مباحثی است که باید به خارج از شهر و استقرار در پارکینگ‌ها هدایت شوند و پارکینگ‌های مناسب نیز در ورودی شهرهایی که پارکینگ ندارند، احداث شود، افزود: از طریق هدایت مسافران به سمت بازدید از پتانسیل‌های گردشگری و اقامت در اقامتگاه‌های بوم گردی، مدت ماندگاری مسافر افزایش خواهد یافت و استان سمنان از معبر به مقصد گردشگری تبدیل شده و رشد اقتصادی محقق می‌شود.

کد خبر 5364452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha