۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۵۰

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی:

وضعیت پارکینگ‌های انتظامی بجنورد غیر قابل پذیرش است

وضعیت پارکینگ‌های انتظامی بجنورد غیر قابل پذیرش است

بجنورد- رئیس کل دادگستری خراسان شمالی وضع کنونی پارکینگ های انتظامی بجنورد را به گورستان وسایل نقلیه تشبیه کرد و گفت: وضعیت موجود غیرقابل قبول، فاقد توجیه منطقی و ضوابط قانونی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا براتی زاده پیش از ظهر سه شنبه در بازدید سرزده از دو پارکینگ انتظامی واقع در شهر بجنورد، اظهار کرد: رسالت ذاتی دستگاه قضائی صیانت از حقوق عامه است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ادامه داد: یکی از وظایف اساسی قوه قضائیه در راستای احقاق حقوق شهروندان است؛ شرایط کنونی این پارکینگ‌ها همانند گورستان وسایل نقلیه می‌باشد لذا وضعیت موجود غیرقابل قبول، فاقد توجیه منطقی و ضوابط قانونی است.

وی افزود: متأسفانه طی بازدیدهای به عمل آمده مشخص شد که وضعیت فعلی پارکینگ‌های وسایل نقلیه در استان نه تنها قابل قبول نیست بلکه این معضل در حال حاضر به عنوان یک نگرانی جدی مطرح شده و دستگاه قضائی این مسأله را در قالب یک مطالبه به حق از سوی افکار عمومی تلقی می‌کند و با عزم راسخ و اراده قوی مصمم به پیگیری و رفع مشکلات مبتلابه است.

رئیس کل دادگستری استان گفت: تحقیقاً احراز شده که میزان قابل توجهی از خودروهای توقیفی و یا نگهداری شده در پارکینگ‌های استان صرفاً در نتیجه اقدامات پلیس و غالباً به علت تخلفات رانندگی به پارکینگ‌ها منتقل شده و تنها درصد کمی از این موارد ناشی از صدور دستورهای قضائی است.

براتی زاده همچنین از تشکیل کارگروه ویژه‌ای متشکل از معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاون قضائی رئیس کل دادگستری در حفظ حقوق شهروندی، پلیس راه و دیگر دستگاه‌های مرتبط به منظور رفع مشکلات موجود، سامان دهی و تعیین تکلیف وضعیت پارکینگ‌های استان خبر داد.

کد خبر 5364559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha