۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۱۵

دادگستری استان مرکزی از حقوق شهروندان و زندانیان صیانت می‌کند

دادگستری استان مرکزی از حقوق شهروندان و زندانیان صیانت می‌کند

ساوه - رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: دادگستری اجازه تضییع حقوق شهروندان و زندانیان را نمی‌دهد و در صورت بروز هر گونه تعدی، قانون فصل الخطاب است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام موسوی عصر سه شنبه در جریان بازدید از زندان ساوه در جمع خبرنگاران گفت: سرکشی به ندامتگاه‌ها تکلیف شرعی و قانونی ما است. رئیس قوه قضائیه نیز با وجود مشغله زیاد تأکید دارند که در زندان‌ها حاضر شوند و از نزدیک در جریان مسائل قرار گیرند و از مشکلات زندانیان و محکومین گره گشایی کنند.

وی افزود: رسیدگی به امور زندانیان و رعایت حقوق شهروندان در داخل و بیرون زندان ضروری است و در این مورد رئیس دستگاه قضائی دستورالعمل مکتوب و مفصل صادر کرده است.

مدیرکل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: ما هم رصد و نظارت می‌کنیم و اگر جایی به حقوق شهروندان و زندانیان تعدی شود قانون فصل الخطاب است. قانون برخی مواقع به درخواست فرد و شاکی خصوصی اجرایی می‌شود اما برخی مواقع جنبه عمومی دارد و در این زمان دادستان به عنوان مدعی العموم ورود می‌کند.

حجت الاسلام موسوی گفت: قوه قضائیه در چند سال اخیر بسیار متحول شده و به ویژه امسال در حوزه دادرسی الکترونیکی برای رسیدن به عدالت موفق بوده است.

وی افزود: استفاده از سیستم و هوش مصنوعی دارای محاسنی از جمله تسریع در رسیدگی‌ها امکان نظارت هوشمند در منابع انسانی و کاهش ترددها و هزینه‌ها است.

رئیس دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: دادگستری استان در زمینه هوشمندسازی و استفاده از هوش مصنوعی و دادرسی الکترونیک رتبه دوم کشور را کسب کرد و در مرداد ماه در زمینه ارتباط الکترونیک با مراجع انتظامی و مجموعه‌های وابسته به قوه قضائیه رتبه نخست را کسب کرد و این تلاش‌ها ادامه دارد.

موسوی گفت: از سال گذشته تاکنون حدود ۸۰ سامانه توسط قوه قضائیه طراحی، ابلاغ و بسیاری اجرا شده است تا بتوانیم قوه قضائیه هوشمند و طرح دولت الکترونیک را بیش از گذشته در استان اجرا کنیم.

وی در پایان بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا دادرسی الکترونیک فراتر از زندان و در ارتباط با اشخاص حقیقی در منزل داشته باشیم که این زیرساخت‌ها تا حدودی فراهم شده و به دنبال توسعه آن هستیم.

کد خبر 5364728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha