۱۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۲۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:

میزان شدت واگیر داری سویه جدید کرونا هنوز مشخص نیست

میزان شدت واگیر داری سویه جدید کرونا هنوز مشخص نیست

شاهرود- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در رابطه با خصوصیات گونه جدید ویروس کرونا گفت: میزان شدت واگیرداری سویه جدید کرونا هنوز مشخص نبوده و نیاز به پژوهش بیشتر دارد.

رضا چمن در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با خصوصیات گونه جدید ویروس کرونا، بیان کرد: هنوز زود است که در مورد قدرت سرایت، شدت واگیرداری، قدرت بیماری‌زایی و میزان کشندگی این نوع قضاوت کنیم و طبعاً در روزهای آتی به مرور شواهد بهتری در سطوح بین‌المللی انتشار خواهد یافت.

وی با بیان اینکه هنوز چرخه انتقال گونه قبلی ویروس کرونا فعال است افزود: سویه جدید کرونا «اُمیکرون» از کشورهای آفریقایی شروع شد و در روزهای گذشته از اروپا و آمریکا و در نهایت از کشورهای آسیایی از جمله ژاپن، کره جنوبی، عربستان و امارات گزارش شده که این سیر همه‌گیری گونه جدید هم نگران کننده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: بر اساس اعلام رسمی رنگ بندی شهرستان‌ها و با همت و تلاش مدافعان سلامت و همراهی خوب مردم، اصناف و همه گروه‌ها و سازمان‌ها وضعیت شهرستان شاهرود از نارنجی به زرد تغییر یافته و شهرستان میامی همچنان وضعیت آبی را حفظ کرده و خوشبختانه این روند کاهشی استمرار دارد.

چمن افزود: برای حفظ وضع موجود و بهتر شدن اوضاع، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» و پرهیز از هرگونه گردهمایی، تجمع و ازدحام مورد توصیه مؤکد است.

به گزارش خبرنگار مهر، شاهرود در وضعیت زرد و میامی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.

کد خبر 5367048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha