۱۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۲۷

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی:

۲۶ هزار معلول در خراسان شمالی زندگی می‌کنند

۲۶ هزار معلول در خراسان شمالی زندگی می‌کنند

بجنورد- مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۲۶ هزار معلول در خراسان شمالی زندگی می کنند که باید با اقداماتی پیشگیرانه تلاش کنیم این تعداد در آینده کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شجاع ظهر شنبه در آئین اهدای ۶۵ ویلچر به معلولین مناطق کم برخوردار خراسان شمالی که از سوی بنیاد احسان صورت گرفت، اظهار کرد: ۲۶ هزار نفر معلول در خراسان شمالی حضور دارند.

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی ادامه داد: معلولیت از دو جنبه قابل بررسی است؛ در بخش جسمی و جامعه؛ معلولیت مسئله خوبی نیست و باید تلاش کنیم که در جامعه معلول کم باشد.

وی افزود: تلاش ما باید در راستای کاهش تعداد افراد معلول باشد و در این خصوص باید اقدامات پیشگیرانه و آموزش دهی در حوزه غربالگری‌ها و زایمان صورت گیرد.

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی در خصوص بعد دیگر جامعه معلولیت، تصریح کرد: برخی اوقات معلولین توانمندی‌هایی را به ما نشان می‌دهند که بسیار شگفت آور است و جامعه سالم متعجب خواهد شد.

شجاع در رابطه با حمایت از قشر معلول جامعه در همه حوزه‌ها، اظهار کرد: وظیفه همه ما است تلاش کنیم تا این قشر از جامعه از امکانات و موقعیت اجتماعی خوبی در جامعه برخوردار باشند و برای احقاق این امر نیاز به همکاری تمام ادارات، ارگان‌ها و جامعه داریم.

وی با اشاره به اینکه عملاً بیش از یک و نیم درصد جهان را معلولین تشکیل می‌دهند، افزود: معلولین جزئی از جامعه ما هستند پس باید در جهتی حرکت کنیم که آن‌ها نیز به آرامش برسند و زندگی خوبی را داشته باشند.

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی در پایان در خصوص آئین اهدای ۶۵ ویلچر به معلولین کم برخوردار استان بیان کرد: ۲۷ هزار ویلچر طی امروز و در سراسر ایران به جامعه کم برخوردار معلولین با همکاری بهزیستی و بنیاد ۱۵ خرداد ستاد فرمان اجرایی امام اهدا می‌شود.

کد خبر 5367217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha