۱۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۰۸

نماینده مردم آبادان در مجلس تأکید کرد؛

لزوم تحقق سهمیه شغلی معلولان/ غربالگری در جوانی اختیاری است

لزوم تحقق سهمیه شغلی معلولان/ غربالگری در جوانی اختیاری است

آبادان- نماینده مردم آبادان در مجلس با اشاره به مسئله طرح جوان سازی جمعیت گفت: در این طرح غربالگری حذف هم نمی‌شود بلکه اختیاری خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجتبی محفوظی پیش از ظهر امروز شنبه در مراسم تقدیر از معلولان توانمند آبادان که با حضور نمایندگان مردم آبادان در مجلس، امام جمعه شهرستان آبادان و رئیس اداره بهزیستی آبادان برگزار شد، بیان کرد: ما به‌عنوان نمایندگان و ناظر بر اجرای قانون، مطالبات معلولان را پیگیری خواهیم کرد و خواستار احقاق حقوق معلولان هستیم.

وی با اشاره اختصاص ۳ درصد سهمیه شغلی معلولان در مراکز دولتی تأکید کرد: اگر این قانون اجرا شود بی‌شک مشکلات زیادی از سر راه معلولان برداشته می‌شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس افزود: در منطقه آزاد اروند بالاترین سرانه را نسبت به معلولان کشور داریم و باید به دنبال دلیل آن باشیم و بقایای شیمایی و مواد رادیواکتیو از زمان جنگ تحمیلی ممکن است یکی از موارد تأثیرگذار باشد.

محفوظی در ادامه به مسئله طرح جمعیت جوانی اشاره کرد و گفت: در این طرح غربالگری حذف هم نمی‌شود بلکه اختیاری خواهد بود چون این موضوع در گذشته اجباری بود اما از این به بعد اجباری در کار نیست و هر کسی مختار است که طرح غربالگری را انجام دهد.

به گزارش مهر، در این مراسم از «مصطفی آل علی» خبرنگار مهر در آبادان به عنوان معلول موفق با اهدای تقدیرنامه‌ای تقدیر و تشکر شد.

کد خبر 5367338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha