۱۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۵۹

معاون دادگستری استان یزد:

دادستان‌ها اشراف کامل نسبت به حوزه کاری خود داشته باشند

دادستان‌ها اشراف کامل نسبت به حوزه کاری خود داشته باشند

یزد- معاون دادگستری استان یزد گفت: مدیری که بتواند با درایت و هوشمندی بر مسائل خرد و کلان حوزه قضایی خویش فائق آید در آینده می تواند به یک مدیر تراز دستگاه قضایی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین دهقانی ظهر یکشنبه در جلسه رؤسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های سراسر استان اظهار داشت: آموزش، بسترسازی و کادر پروری، رسالت مدیران دادگستری برای تعالی و پیشرفت دستگاه قضایی است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی نیازمند چابکی مضاعف، اصلاح فرایندها و بهبود روش‌های انجام امور است، افزود: همیشه تزریق نیروی جدید و افزایش کادر و ارتقاء چارت به پیشبرد امور کمک نمی کند بلکه در بسیاری از مواقع این تغییر روش‌ها و نگرش‌هاست که تسهیل امور و تسریع کارها را موجب می شود.

دهقانی، نگاه جزیره ای و برخورد سلیقه ای با مسائل را آسیب مدیریت برشمرد و بیان داشت: برای ایجاد انسجام کاری و اشراف به مسائل اداری و توسعه خلاقیت های فردی باید هدفمند به موضوعات نگریست و برنامه ریزی کرد.

وی، کلان نگری و نگاه به آینده را شاخصه مدیران موفق دانست و گفت: باید دادیاران جوان و بازپرسان را نیز در حوزه شورای حل اختلاف به کار گمارد تا از همان ابتدای کار در کنار ارتقاء دانش جزایی و کیفری، به موازین دادرسی حقوقی نیز آشنا شوند و برای قلم، علم و حکمی وزین در ادامه راه خدمت در کسوت قضاوت آماده شوند.

معاون منابع انسانی دادگستری بر اشراف رؤسای حوزه های قضایی و دادستان ها بر مسائل حوزه قضایی خویش تأکید کرد و ابراز داشت: مدیری که امروز بتواند با درایت و هوشمندی بر مسائل خرد و کلان حوزه قضایی خویش فائق آید در آینده می تواند به یک مدیر تراز دستگاه قضایی تبدیل شود.

دهقانی، دقت نظر و توجه ویژه قضات در کمیسیون های شبه قضایی را خواستار شد و تصریح کرد: حضور یک مقام قضایی در کمیسیون های شبه قضایی به جهت صیانت حق مردم و بیت المال منظور شده است و قضات باید در این رسالت خود میدان دار بوده و نسبت به حقوق مردم و دولت حساس باشند.

کد خبر 5368167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha