۱۵ آذر ۱۴۰۰، ۸:۰۳

مدیرعامل آبفا کرمانشاه:

۵ تصفیه‌ خانه فاضلاب در کرمانشاه در دست ساخت است

۵ تصفیه‌ خانه فاضلاب در کرمانشاه در دست ساخت است

کرمانشاه- مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: پنج تصفیه ‌خانه فاضلاب در استان کرمانشاه در دست ساخت است.

علیرضا کاکاوند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به نیاز استان کرمانشاه برای تأمین تصفیه خانه‌های فاضلاب عملیات ساخت پنج تصفیه خانه در حال اجرا است.

وی افزود: در حال‌حاضر تصفیه خانه شهر کرند یکی از پنج پروژه‌ای است که از اواسط سال ۹۸ کار آن آغاز شده و ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: تصفیه خانه شهر کرند با فرآیند لجن فعال و هوادهی ممتد و قابلیت هضم نیتروژن برای جمعیتی در حدود ۱۴ هزار نفر طراحی شده و ۲ هزار و ۲۰۰ متر مکعب آب را در شبانه روز تصفیه می‌کند.

کاکاوند بیان کرد: از دیگر تصفیه خانه‌های در حال ساخت پروژه تصفیه خانه شهر تازه‌آباد است که ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: پروژه تصفیه خانه شهر تازه‌آباد در اسفند ماه سال ۹۹ تحویل زمین شد و از ابتدای سال ۱۴۰۰ عملیات اجرایی آن آغاز شده و این تصفیه خانه برای جمعیتی حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر و دبی یک‌هزار و ۸۰۰ لیتر بر ثانیه طراحی شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: تصفیه خانه فاضلاب روانسر ۵۴ درصد، جوانرود ۵۹ درصد و سرمست ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کاکاوند گفت: پروژه تصفیه‌خانه شهرهای سنقر و کلیایی و صحنه با پیشرفت فیزیکی ۱۳ و ۳۶ درصدی در سال ۱۳۹۸ کلنگ زنی شد که در صورت تأمین اعتبار لازم در سال ۱۴۰۲ وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

کد خبر 5368610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • فرهاد IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      0 0
      تصفیه خانه سنقر بعداز این همه سال و این همه تبلیقات فقط سیزده درصد رشد داشته؟