۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۲۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

تعداد جان باختگان کرونا در کردستان به ۱۹۱۱ نفر رسید

تعداد جان باختگان کرونا در کردستان به ۱۹۱۱ نفر رسید

سنندج- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: طی ۲۴ ساعت اخیر متأسفانه دو بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و آمار متوفیان کرونایی در استان از ابتدا تاکنون به هزار و ۹۱۱ نفر رسید.

فرزین رضاعی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: متأسفانه هنوز تعداد زیادی از کردستانی‌ها پروتکل‌های بهداشتی در خصوص بیماری کرونا را رعایت نمی‌کنند و همین امر موجب تداوم مبتلایان و جان باختگان روزانه شده است.

وی از شناسایی ۴۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان و جان باختن دو نفر طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از بستری شدن ۲۰۳ بیمار مشکوک به کرونا در کردستان خبر داد و گفت: سنندج با ۱۰۵ نفر بیشترین تعداد بستری شدگان را دارد.

رضاعی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲۷ بیمار مبتلا به کرونا نیز در بخش مراقبت‌های ویژه(ICU) در مراکز درمانی سطح استان بستری هستند.

وی اعلام کرد: آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تاکنون به هزار و ۹۱۱ نفر رسیده است که سنندج با ۸۳۳ نفر بیشترین تعداد متوفیان را داشته است.

رضاعی اظهار کرد: انتظار می‌رود شهروندان همچنان روند فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، عدم حضور در تجمعات، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینگی را تا قطع زنجیره این ویروس مهلک را رعایت کنند در غیر این صورت افزایش تعداد زیاد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا در استان را شاهد خواهیم بود.

کد خبر 5370074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha