۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۴۶

در گفتگو با مهر مطرح شد

تفرقه‌افکنی به شیوه انگلیسی‌هادروالیبال/چرا مخالفان سکوت کرده‌اند

تفرقه‌افکنی به شیوه انگلیسی‌هادروالیبال/چرا مخالفان سکوت کرده‌اند

پیشکسوت والیبال ایران با تاکید بر اینکه برخی به شیوه‌ انگلیسی‌ها در حال تفرقه افکنی در این رشته هستند گفت: فدراسیون والیبال باید افرادی که علیه نظام موضع گرفته‌اند را از خود دور کند.

به گزارش خبرنگار مهر، اعزام تیم والیبال سیرجان به مسابقات جام باشگاه های جهان با حواشی بسیار زیاد همراه بود. تا جایی که سعید رضایی سرمربی این تیم پیش از اعزام به مسابقات در گفتگویی اعلام کرد تیم سیرجان توان و قدرت حضور در مسابقات را نداشت و به اجبار فدراسیون والیبال در این رقابت‌ها شرکت کرده است. همچنین رضایی در بخشی از صحبت هایش اشاره کرد که والیبال مسیر پیشرفت را طی می‌کرد اما عده ای سهم خواه مانع رشد بیشتر شدند.

پیشکسوت والیبال و کاپیتان پیشین تیم ملی در گفتگو با خبرنگار مهر به تبعات اختلاف افکنی در این رشته اشاره کرد و خواستار برطرف کردن مشکلات در این زمینه شد.

تفرقه افکنی به شیوه انگلیسی‌ها در والیبال
بهنام محمودی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره صحبت‌های سعید رضایی و نیز اتفاقاتی که در والیبال رخ می‌دهد، گفت: متأسفانه اتفاقات عجیبی در والیبال رخ می‌دهد و سیاست اشتباه تفرقه افکنی همانند انگلیسی‌ها در والیبال حکمفرما شده است. به کارگیری این سیاست دور از شأن و شخصیت فدراسیون است.

وی تأکید کرد: افراد را مقابل هم قرار دادن کار درستی نیست. والیبال یک ورزش دانشگاهی است، افراد بزرگی مانند، مرحوم نعمتی، عدل، خسرو ابراهیم، مهران پور، صالحیه و کارگر پیشه، پشنگ، فخرالدین، حسینی، صابر پور، اعرابی، جمالی و … در آن حضور داشتند که همیشه صداقت را پیشه کار خود کردند و همین باعث شد والیبال رشد کرده و مردم به والیبال علاقه مند و فرزندان خود را به این رشته ورزشی بیاورند که خانواده بزرگی در کشور توسط والیبال تشکیل شد.

خیلی ها سکوت کرده‌اند
پیشکسوت والیبال ایران بیان کرد: از والیبال بعید است که عده ای تفرقه افکن بخواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند. افراد دیگری مانند سعید رضایی و … حرف هایی برای گفتن دارند اما برای حفظ آرامش و کمک به والیبال سکوت کردند. در محافل خصوصی اعضای خانواده والیبال صحبت هایی را مطرح می کنند و گله مند هستند اما نمی‌خواهند آن را در رسانه بیان کنند تا والیبال در آرامش باشد.

محمودی ادامه داد: حتی چند ماه گذشته رسانه ها نیز موضوعات را تجزیه و تحلیل نمی‌کنند و یا اندک هستند که نیتشان کمک به والیبال است. همین اهالی رسانه ای که سکوت کرده اند در یک جلسه مورد توهین رئیس فدراسیون قرار گرفتند. دوست نداریم والیبال آسیب ببیند و اگر ایراد دارد باید آن را مطرح کنند تا برطرف شود. با سکوت کردن خیلی از واقعیت ها عیان نمی شود تا مردم در جریان آن قرار بگیرند.

مخالفان دیروز سکوت کرده‌اند
وی با ابراز تعجب از حضور برخی افراد در فدراسیون والیبال ادامه داد: افراد تحصیلکرده و علاقه مند در خانواده هستند که می توانند به والیبال کمک کنند اما افرادی در فدراسیون به کار گرفته شده اند که در چند ماه گذشته از هر اهرم و فشاری علیه فدراسیون استفاده می‌کردند اما از زمانی که در فدراسیون به کار گرفته شدند روزه سکوت گرفتند چون منافعشان تامین شده است. حتی در برخی از رسانه ها نیز شاهد این تغییر رویه هستیم که اگر مسئولان آنها این مسائل را متوجه شوند قطعاً اقدام به اصلاح و تغییر خواهند کرد چون رسانه چشم گوش مردم است و واقعیت جامعه را باید انعکاس دهد نه این که چشم پوشی کند.

قهرمانی آسیا را بزرگ نمایی کردند
پیشکسوت والیبال ایران با اشاره بزرگ نمایی قهرمانی تیم ملی در آسیا خاطرنشان کرد: والیبال امسال نتایج خوبی به دست نیاورد اما فدراسیون با بزرگ نمایی قهرمانی آسیا سعی کرد پشت این موفقیت پنهان شود. بخش رسانه ای فدراسیون با این بزرگ نمایی ضعف ها و مشکلات دیگر را پوشش داد که کار درستی نیست. نظراتی که کارشناسان در مورد سطح کیفی و کمی والیبال داشتند نشان می دهد که فدراسیون در این بخش نمره قبولی نمی گیرد. نتایج رقم خورده در پنج تورنمنت سال جاری مثل، مسابقات المپیک، لیگ ملت‌ها، جوانان جهان، نوجوانان جهان و قهرمانی آسیا معیار اندازه گیری است اما ناکامی در اکثر این مسابقات زیر سایه قهرمانی آسیا و بزرگ نمایی آن رفت.

بار کج به مقصد نمی رسد
محمودی تصریح کرد: از فدراسیون بعید است که بخواهد تفرقه افکنی کند. خانواده والیبال باید همدل و متحد باشند. این را بدانید بار کج هیچ گاه به مقصد نمی رسد و با فرافکنی و کار تبلیغاتی و نمایشی نمی توان به آرمان و هدف نهایی رسید. باید شفاف سازی صورت بگیرد و از ظرفیت کامل والیبال حتی منتقدین استفاده شود تا به اهداف بلند خود برسیم.

برخی افراد از فدراسیون والیبال دور شوند
پیشکسوت والیبال درباره حضور برخی افراد در فدراسیون که خط قرمزها را رد کرده اند، تأکید کرد: افرادی در فدراسیون سمت گرفته اند که در گذشته در شبکه های معاند علیه نظام به عنوان کارشناس صحبت کرده اند. نهادهای قضایی و نظارتی و حراست باید به پرونده چنین افرادی که در فدراسیون مسئولیت می گیرند و حتی کرسی بین المللی هم به دست می آورند ورود کنند. ما سرباز نظام و مخلص مردم هستیم و چنین افرادی نباید در فدراسیون حضور داشته باشند.

محمودی درباره فشار حاکم بر مسابقات لیگ برتر والیبال اظهار داشت: اصرار برای پایان مسابقات در اسفندماه باعث فشار بر روی بازیکنان شده است. مصدومیت هایی که پیش آمده نتیجه همین فشارهاست. فدراسیون باید صدای منتقدان را بشنود و رسانه ها نیز به وظایف خود عمل کنند. بخشی از این اتفاقات مربوط به روابط عمومی فدراسیون است. روابط عمومی فدراسیون بهتر است به جای ایجاد دودستگی بین افراد، وظایف قانونی خود را انجام دهد. داورزنی نیز باید در تصمیماتش تجدیدنظر کند.

وی در پایان گفت: برای سعید رضایی و تیم سیرجان در مسابقات جام باشگاه ها، آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم به عنوان نماینده والیبال ایران در مسابقات بدرخشند.

کد خبر 5370561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha