۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۹:۲۲

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم:

زنگ خطر بزرگ درباره مقالات دانشجویی/ کاربردی سازی ضرورت دارد

زنگ خطر بزرگ درباره مقالات دانشجویی/ کاربردی سازی ضرورت دارد

شاهرود- معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با بیان اینکه از هر ۱۷۰ هزار مقاله یکی تبدیل به نوآوری و ایجاد اشتغال می‌شود، گفت: این یک زنگ خطر بزرگ محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی خطیبی ظهر چهارشنبه در مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه صنعتی شاهرود به میزبانی سالن شقایق‌ها با بیان اینکه زنگ خطر بزرگ درباره مقالات دانشجویی به صدا درآمده است، تاکید کرد: وی با بیان اینکه از هر ۱۷۰ هزار مقاله یکی تبدیل به نوآوری و ایجاد اشتغال می‌شود که آمار خوبی نیست.

وی با بیان اینکه در دانشگاه‌های پیشرفته از هر ۵۰۰ مقاله یک مورد تبدیل به نوآوری، کسب و کار جدید و اشتغال آفرینی می‌شود، افزود: کاربردی سازی مقالات و تحقیقات دانشجویی ضرورت دارد.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه باید از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده بهینه در زمینه‌های اشتغال، اقتصاد و… کرد، تاکید داشت: راه برون‌رفت از وابستگی به بودجه‌های عمومی کشور ایجاد منابع درآمد پایدار، حرکت به سمت استقلال دانشگاه‌ها و تولید ثروت از طریق علم است.

خطیبی با بیان اینکه امروز محل فروش حاصل از تحقیقات و پژوهش‌ها منبع اصلی درآمدهای دانشگاه‌ها در کشورهای پیشرفته است و نه بودجه عمومی، تاکید کرد: در این دانشگاه‌ها راه ثروت آفرینی از علم یافت شده و به آن تاکید دارند.

وی با بیان اینکه وقتی دانشگاه مستقل می‌شود که بتواند درآمدزایی کند، گفت: باید تحقیقات دانشگاه‌ها به سمت کاربردی شدن پیش برود و تولید ثروت کند و وابستگی به بودجه‌های عمومی کشور را کاهش دهد.

در این مراسم مرتضی ایزدی فر به عنوان سرپرست دانشگاه صنعتی شاهرود معرفی شد تا جایگزین محمد مهدی فاتح شود.

کد خبر 5370949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha