۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۷

رئیس جامعه بسیج زنان مطرح کرد؛

نقش زنان در تربیت نسل های آینده/بررسی جایگاه زنان از نگاه رهبری

نقش زنان در تربیت نسل های آینده/بررسی جایگاه زنان از نگاه رهبری

رئیس جامعه بسیج زنان با اشاره به اینکه زن در نگاه اسلام موجودی صاحب کمال است، گفت: رهبر معظم انقلاب زن را تاریخ ساز و معمار جامعه می دانند و اهمیت حضور او در جامعه را انکار ناپذیر می دانند.

مینا بیابانی رئیس جامعه بسیج زنان در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: همانطور که می‌دانید پنجم جمادی الاول و ولادت حضرت زینب به نام روز پرستار نامگذاری شده است؛ حضرت زینب اسوه صبوری، استقامت و مراقبت از آسیب دیدگان نبرد سهمگین واقعه کربلا بودند، پرستاران ما نیز با تأسی از ایشان با مهر و محبت و گذشت از آسایش و آرامش خود به مراقبت از بیماران می‌پردازند.

وی افزود: تلاش و اهمیت خدمات پرستاران در حدود دو سال اخیر که کشور در مواجهه با گسترش بیماری کرونا است جلوه بیشتری داشته است و مردم نسبت به زحمات این عزیزان فداکار بیشتر آگاه شده اند.

رئیس جامعه بسیج زنان عنوان کرد: پرستاری جایگاه بسیار ارزشمندی در بین مردم ایران دارد به این دلیل که مردم ما از باور و اعتقادات دینی و قلبی برخوردار هستند و در دین اسلام مشاغلی که خدمات ارزنده اینچنینی را به مردم ارائه می‌دهند ارزش بسیار والایی دارد.

بیابانی اظهار کرد: البته این قشر محترم و ایثارگر مطالباتی هم دارند که امیدواریم مسئولین مربوطه مطالباتشان را آنچنان که در شأن آنهاست پاسخ دهند.

وی در پاسخ به این سوال که زنان ما به خصوص پرستاران در جامعه امروزی از چه جایگاهی برخوردارند گفت: زن در نگاه اسلام موجودی صاحب کمال است که نقش بسیار مهمی در سعادت و شقاوت نسل‌های جوان احیا می‌کند، همچنین این امر سبب می‌شود که اسلام برای او نقش بسیار ویژه و متمایزی را قائل شود.

رئیس جامعه بسیج زنان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب هم با همین نگاه اسلامی به جایگاه زن نگاه می‌کنند و جایگاه انسانی والایی را برای آنها قائل هستند آنچنان که زن را تاریخ ساز و معمار جامعه می‌دانند و اهمیت حضور و نقش اجتماعی آن را انکار ناپذیر می‌دانند.

وی تصریح کرد: البته مهمترین نقش زنان ما همسری و مادری است که به عنوان مربی و تربیت کننده نسل‌های آینده ایفای نقش می‌کنند.

بیابانی خاطرنشان کرد: آنچه که زنان ما باید به آن توجه کنند این است که نسبت به نقش‌های مهمی که عهده دار هستند آگاه باشند و تلاش کنند که با حفظ هویت زنانه اسلامی و انسانی خود در خانواده برای پرورش نسل بالنده آینده و در اجتماع برای نقش آفرینی متناسب با مسئولیت و شأن خودشان بپردازند.

وی در خصوص برنامه‌های بسیج جامعه زنان به مناسبت بزرگداشت میلاد حضرت زینب و روز پرستار افزود: برنامه‌های متنوعی را از جمله جشن، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری بین طیف‌های مختلف سنی، برگزاری مسابقات ویژه در فضای مجازی با عنوان فراخوان پویش مردمی یاس سفید و حضور در بیمارستان‌ها و تجلیل از پرستاران از جمله برنامه‌های بسیج جامعه زنان در این ایام در سراسر کشور و در پایگاه های مقاومت است.

کد خبر 5372635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha