۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۴۰

نوری:

جشنواره بین‌المللی فیلم رشد ریشه‌دارترین پیوند سینما و تربیت است

جشنواره بین‌المللی فیلم رشد ریشه‌دارترین پیوند سینما و تربیت است

وزیر آموزش و پرورش به مناسبت افتتاحیه «پنجاه و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد»، پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن پیام یوسف نوری؛ به شرح زیر است:

«بار دیگر شکوه دوباره علم و دانایی به وسعت اندیشه و تلاش هنرمندان فیلم‌ساز با رهیافت «دانش در آیینه تصویر» متجلی می‌شود. جشنواره بین‌المللی فیلم رشد به عنوان پیشکسوت جشنواره‌های بین‌المللی، اصلی‌ترین و ریشه‌دارترین پیوند سینما و تربیت، زمینه‌ساز یکی از ضروری‌ترین رسانه‌های آموزشی و تربیتی برای ماست.

فیلم، هنری جامع است که مجموعه هنرها در آن تجلی پیدا می‌کند. عکس، تصویر، موسیقی، تناسب، اندازه، زنده بودن، پویا بودن، ماندگار ساختن و مؤثر بودن از ویژگی‌های فیلم است. وقتی هنر در خدمت تربیت باشد، ارزش آن دو چندان می‌شود.

به اذعان متخصصان تعلیم و تربیت در یادگیری، از میان حواس پنج‌گانه، ۷۵ درصد حس بینایی و ۱۳ درصد حس شنوایی مؤثر است و با هماهنگی و هم‌افزایی این دو حس، ۸۸ درصد یادگیری شکل گرفته و از عمق بالاتری برخوردار خواهد شد. و از این نقطه‌نظر فیلم‌های آموزشی نقصان یادگیری را کاهش می‌دهند و بنابراین فیلم رشد یک انتخاب نیست، بلکه یک نیاز و ضرورت است.

جشنواره بین‌المللی فیلم رشد به عنوان دیرپاترین جشنواره فیلم آموزشی، یک رویداد غرورانگیز بین‌المللی در نظام تعلیم و تربیت اسلامی است که بیش از پیش می‌تواند در بسته‌های تربیت و یادگیری و آموزش‌های چندرسانه‌ای متأثر از نقشه تحول بنیادین در آموزش و پرورش نقش‌آفرینی کند و از طرف دیگر می‌توان شناسایی، معرفی و ساماندهی معلمان و دانش‌آموزان مستعد به عرصه فیلم‌سازی را بهترین هدیه این جشنواره به سینمای ایران دانست.

اینجانب وظیفه خود می‌دانم تا هنرمندی و هنرآفرینی متعهدانه یکایک دردمندان و دغدغه‌مندان ارجمند که در این دوره و ادوار گذشته در جشنواره متبلور گردیده است را سپاس گویم و امیدوارم زیباترین جلوه‌های حیات طیبه و ناب‌ترین دستمایه‌های تعلیم و تربیت را با ابزار بی‌بدیل خود در ذهن و ضمیر دانش‌آموزان، این امیدهای فردای ایران اسلامی و سرمایه‌های ارزشمند در گام دوم انقلاب اسلامی را جلوه‌گر سازند.

این نکته را نیز باید تأکید کرد امروز اقتصاد فیلم‌های آموزشی و تربیتی در کشور باید جریان بیشتری پیدا کند و اگرچه استقبال از فیلم‌های گیشه‌ای بیشتر است، باید بر این موضوع سرمایه‌گذاری، تأمل و تدبیر کرد و از اصحاب و اهالی فرهنگ و هنر می‌خواهم نسبت به این موضوع که بازده فراوانی دارد، دغدغه و سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشند.

خداوند زیباست و زیبایی‌ها را دوست دارد و افرادی که در این راه تلاش می‌کنند، قطعاً در راه تبلور بخشیدن به این زیبایی‌ها گام برمی‌دارند. اهتمام مجدانه همکارانم در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در برگزاری این رویداد را ارج می‌نهم و برای همه عزیزان آرزوی توفیق و سربلندی دارم.»

کد خبر 5372995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha