۲۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۲۶

پیشکسوت تئاتر آذربایجان غربی:

آذربایجان غربی تئاتر شهر ندارد/دچار روزمرگی شده ایم

آذربایجان غربی تئاتر شهر ندارد/دچار روزمرگی شده ایم

ارومیه – یکی از پیشکسوتان عرصه تئاتر آذربایجان غربی با نامناسب خواندن وضعیت هنرهای نمایشی در استان گفت: در حال حاضر مکان ویژه تحت عنوان تئاتر شهر در استان نداریم.

پدرام رحمانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه به دلیل بی توجهی مسئولان و عدم تزریق اعتبارات مورد نیاز وضعیت هنرهای نمایشی و تئاتر در استان مناسب نیست افزود: با وجود قدمت بالا و ظرفیت‌های فراوان هنرهای نمایشی در استان هنوز یک مکان ویژه تحت عنوان تئاتر شهر نداریم.

وی با بیان اینکه هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی و تئاتر در استان به دلیل نبود مکان مناسب و عدم برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی دچار روزمرگی و تکرار تجربه‌های گذشته هستند، ادامه داد: اقتصاد هنر در بین هنرمندان این رشته بی‌ثبات است، متأسفانه تئاتر استان آذربایجان غربی امروز به دلیل عدم توجه مستمر مسئولان ارشد استانی و عدم تزریق بودجه مناسب و شایسته در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برد.

وی خاطرنشان کرد: هنرمندان هم به دلیل عدم طی دوره‌های آموزشی تخصصی دچار روزمرگی و تکرار تجربه‌های پیشین خود هستند و خلاقیت در آثار هنری کمتر دیده می‌شود که امیدوارم با تغییراتی که در مدیریت ارگان‌های دولتی انجام می‌گیرد و همچنین ایجاد دانشگاه و فضای آکادمیک شاهد رونق بیشتر این هنر در آذربایجان غربی باشیم.

رحمانی با اشاره به استقبال جوانان از هنرهای نمایشی و تئاتر را یکی از نقاط قوت این هنر در استان دانست و افزود: حضور جوانانی با میانگین سنی ۱۵ تا ۲۵ ساله در این عرصه نوید بخش روزهای خوب در سالهای آتی هنر تئاتر است.

یکی از پیشکسوتان عرصه هنرهای نمایشی و تئاتر آذربایجان غربی برگزاری دوره‌های آموزشی قبل از شروع تولید اثر توسط هنرمندان، برگزاری جشنواره‌های شهرستانی مستمر در هر شهرستان و جمع بندی نهایی آن در جشنواره استانی، تبلیغات و جریان‌سازی هنر تئاتر در طول سال و نهادینه کردن این اتفاق مهم هنری در بین عموم مردم به واسطه قدرت رسانه را از راهکارهای ارتقای هنر تئاتر در استان دانست.

آذربایجان غربی به دلیل تاریخ درخشان در هنرهای نمایشی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، این استان تاکنون هنرمندان زیادی را به خصوص از شهرهای ارومیه، مهاباد و بوکان پرورش و به دامان هنر نمایشی کشور تحویل داده است.

هر چند بیش از ۳۳ گروه نمایشی در آذربایجان غربی به صورت ثبت شده فعالیت می‌کنند اما نبود حتی یک سالن تخصصی، کمبود اعتبار و عدم حمایت‌ها به دغدغه‌های اصلی هنرمندان این عرصه تبدیل شده است.

کد خبر 5374308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha