۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۴۳

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور:

مجالس فاطمیه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود

مجالس فاطمیه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود

بوشهر- رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور گفت: مجالس فاطمیه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

نوشاد نوشادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مراسم ایام فاطمیه در سراسر کشور با رعایت دقیق شیوه نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و با الگو پذیری از مراسم محرم و صفر با شکوه تمام در هیئات مذهبی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری مجالس فاطمیه و ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها افزود: سیره فاطمی و الگوپذیری از ساحت مقدسه حضرت فاطمه (س) در ولایت مداری، تربیت فرزند، همسرداری، احترام به والدین و دفاع از حریم ولایت و امامت باید در اولویت مجالس هیئت‌های مذهبی باشد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور اضافه کرد: مخاطبین و مردم باید از این مجالس بهره لازم را ببرند و سیره و سبک زندگی اسلامی باید در جامعه ترویج شود.

وی با اشاره به همزمانی ایام فاطمیه و سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس و هم‌رزمان شهیدشان تاکید کرد: تبیین ابعاد مختلف شخصیت این شهیدان در ولایت مداری و مقاومت مورد اهتمام باشد.

نوشادی تصریح کرد: در ایام فاطمیه علاوه بر مجالس عزاداری، سخنرانی، روضه خوانی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی و نمایشگاه‌های فاطمی و کمک به کادر بهداشت و درمان نیز در دستور کار است.

وی افزود در مجالس و سخنرانی‌ها و مداحی‌ها می‌بایست از تعابیر، اشعار و سخنان اختلاف افکن که موجب تفرقه بین مذاهب و مسلمانان می‌شود پرهیز شود زیرا دشمن به دنبال اختلاف افکنی در جامعه و کشور است و باید با هوشیاری کامل و در راستای وحدت و همدلی بین مسلمانان مجالس مدیریت و برگزار شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور، تاریخ ایام فاطمیه اول را از ۲۴ آذرماه تا چهارم دیماه اعلام کرد.

کد خبر 5375369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      0 0
      عالیه ممنون از زحماتتون