۲۸ آذر ۱۴۰۰، ۸:۴۰

به مناسبت هفته پژوهش صورت گرفت؛

سه کتاب با موضوع بازار سرمایه در خراسان جنوبی رونمایی شد

سه کتاب با موضوع بازار سرمایه در خراسان جنوبی رونمایی شد

بیرجند-سه کتاب با موضوع بازار سرمایه به مناسبت هفته پژوهش در خراسان جنوبی به همت اتاق بازرگانی بیرجند رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت هفته پژوهش صبح یکشنبه پروژه سه کتاب و اثر پژوهشی مرتبط با موضوع بازار سرمایه که با تلاش پژوهشگران و کارشناسان اتاق بازرگانی بیرجند، تدوین شده بود، رونمایی شد.

علیرضا خامه زر، رئیس کمیسیون توسعه صادرات، مدیریت واردات و حمل و نقل اتاق بازرگانی بیرجند در این مراسم اظهار کرد: هزینه‌ای که برای پژوهش و تحقیق انجام می‌شود در حقیقت یک نوع هزینه سرمایه‌گذاری است.

وی با اشاره به اینکه کشورهایی از منظر علمی و اقتصادی رشد می‌کنند که در حوزه پژوهش سرمایه‌گذاری کرده باشند، بیان‌کرد: واحدهای تولیدی و صنایعی که بر اساس ذائقه مشتری کالایی را تولید می‌کنند به پشتوانه کار پژوهشی بوده که بر بازار هدف انجام داده‌اند.

نقدینگی به سمت تولید و صنعت هدایت شود

رئیس کمیسیون توسعه صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی بیرجند یادآور شد: در خراسان‌جنوبی نقدینگی داریم که اگر این نقدینگی به هر سمتی به جز تولید و صنعت برود تورم‌زا خواهد بود که تجربه این مسئله را در سال‌های گذشته داشته‌ایم.

علی اکبر اکبری راد، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: از جمله مشکلات فعلی کشور ما بحث سرمایه‌گذاری، اشتغال و رونق تولید است که بدون پژوهش و تحقیق به نتیجه نخواهید رسید.

وی با اشاره به اینکه بدون حرکت در جاده گسترش دانش و پژوهش نمی‌توانیم به نقطه مطلوب برسیم، بیان‌کرد: بر اساس قانون بودجه سالانه، دستگاه‌ها مکلف هستند یک تا دو درصد بودجه خود را به بحث پژوهش اختصاص دهند.

گلایه از بلا استفاده ماندن پژوهش‌ها

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان‌جنوبی گفت: در دانشگاه و بخش خصوصی پژوهش‌های بسیار خوبی صورت گرفته است ولی از این پژوهش‌ها به صورت جامع و کامل استفاده نمی‌شود که یک نقطه ضعف است.

محمود حاجی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: در کتابخانه الغدیر بیرجند بخشی به نام بخش استان‌شناسی داریم و آثار نویسندگان و پژوهشگران بومی را در آنجا ثبت و در اختیار ۵۵ هزار نفر عضو کتابخانه عمومی قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه پژوهش در حوزه اقتصادی در واقع گره زدن سه بحث مهم اقتصاد، فرهنگ و علم است، ادامه داد: اگر پژوهشی در حوزه سرمایه و اقتصاد و با محوریت موضوعات روز انجام می‌شود یک نسخه را در اختیار کتابخانه های عمومی قرار دهید تا عموم شهروندان بهره گیرند.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان‌جنوبی یادآور شد: با توجه به نیاز مردم بهتر است این کتبی که در مورد بازار سرمایه است در قطع جیبی نیز تولید شود تا همیشه همراه افراد باشد.

مهدیه ضیائیان، مسئول مرکز مطالعات و پژوهش اتاق بازرگانی بیرجند نیز در این جلسه اظهار کرد: متأسفانه جامعه امروز ما از نظر پژوهش و تحقیقات با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد و سهم پژوهش از بودجه سالانه کشور تنها یک درصد است.

بودجه پژوهش تا سطح مطلوب فاصله دارد

وی با اشاره به اینکه سهم یک درصدی پژوهش از بودجه سالانه کشور تا سطح مطلوب چهارصد فاصله دارد، گفت: پژوهش، پیش شرط لازم برای توسعه علم و فناوری است و علم و فناوری به هر کشوری قدرت و استقلال می‌بخشد.

مسئول مرکز مطالعات و پژوهش اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به اینکه پژوهش‌های تألیف شده توسط پژوهشگران و کارشناسان اتاق بازرگانی با محوریت مسائل مرتبط با بازار سرمایه است، یادآور شد: در این پژوهش‌ها سعی کردیم که مسائل مورد نیاز افراد در حوزه سرمایه را بازگو کنیم.

گفتنی است سه کتاب رونمایی شده شامل کتب چگونه یک تریدر شویم، تابلو خوانی در بازار سرمایه و نوسان گیری در بازار سرمایه بودند که با همت مهدیه ضیائیان، مهری دستجردی، نیوشا روحی، سعیده خلیلی، سمیرا محتشمی، بهناز اطمینان، ریحانه اکبری، مینوسادات علیزاده تألیف شده است.

کد خبر 5378842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha