۲۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۲

یک کارشناس اقتصادی:

تنظیم بازار فولاد عامل کنترل تورم در اقتصاد است

تنظیم بازار فولاد عامل کنترل تورم در اقتصاد است

کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به ضرورت تنظیم بازار فولاد در کشور گفت: تورم به وجود آمده در کشور حاصل سهل انگاری در مدیریرت نهاد های ساخت مسکن از جمله فولاد است.

مجتبی حمیدیان، کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: زنجیره تولید فولاد در کشور از منابع طبیعی و معادن تا حصول محصول نهایی و نهاده ساختمانی نیازمند بازنگری و نظارت است.

حمیدیان اضافه کرد: جهت تغییرات قیمت مسکن از مهمترین عوامل شناخته شده در تغییرات سطح عمومی قیمت هاست که نهاده‌های مهمی چون سیمان و فولاد بیشترین تأثیر را بر روی قیمت آن دارند.

وی تاکید کرد: در صورتی که بازنگری در اقتصاد کلان بر موضوع فولاد از سنگ آهن تا محصول نهایی صورت پذیرد و نظارت دائمی بر این فرآیند شکل گیرد می‌توانیم تا حد زیادی سطح عمومی قیمت‌ها به ویژه مسکن را تحت کنترل داشته باشیم.

این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: در گام اول برای شکست و انحصار صنعت فولاد و رقابتی شدن آن باید برای حضور بخش خصوصی برنامه ریزی کنیم و در دومین گام باید زنجیره کامل صنعت فولاد را در اختیار خود داشته و از خام فروشی ممانعت نمائیم.

وی خاطرنشان کرد: در کشور منابع و معادن سنگ آهن رو به اتمام است و این مهم دقت در نحوه بهره برداری از معادن را بیش از پیش پر اهمیت می‌کند.

حمیدیان همچنین بر ضرورت توجه به ظرفیت بورس کالا و بازار سرمایه برای بهبود بازار فولاد تاکید کرد.

کد خبر 5379114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha