۲۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۴۰

مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش:

۱.۵ میلیون دانش آموز تحت پوشش مراکز دارالقرآن هستند

 ۱.۵ میلیون دانش آموز تحت پوشش مراکز دارالقرآن هستند

آمل- مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، از راه اندازی ۷۶۰ مرکز دارالقرآن کریم در کشور خبر داد وگفت: هم اکنون حدود یک ونیم میلیون دانش آموز دختر وپسر زیرپوشش این مراکز هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، میکائیل باقری ظهر یکشنبه در آئین افتتاح دارالقرآن امام جعفرصادق (ع) شهرستان آمل افزود: یکی از هدف‌های مهم راه اندازی دارالقرآن‌های دانش آموزی، شناسایی وپرورش استعدادهای قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه به مناسبت هفته قرآن و عترت حدود ۱۵ دارالقران دانش آموز در کشور راه اندازی شد، گفت، از این تعداد سه مرکز دارالقرآن در شهرهای آمل- بهشهر و کلاردشت در مازندران بوده است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه این اداره کل به دنبال توسعه کمی درراه اندازی مراکز دارالقران نیست، ادامه داد: هدف مهم این بوده که دارالقرآن‌ها باید در فضای مناسب وکیفی به پرورش دانش آموزان علاقمند برای کیفی سازی با رویکرد ترویج فرهنگ حفظ و قرائت و انس با قرآن کریم باشد.

باقری اضافه کرد: هدف نهایی دراین بخش رسیدن به تحقق شعار مقام معظم رهبری که فرمودند، تربیت ۱۰ میلیون قاری در کشور باید داشته باشیم، واینکه نسل آینده، نسل قرآن پژوه وجامعه اسلامی وقرآنی داشته باشیم.

فعالیت ۳۲ هزار هیئت مذهبی دانش آموزی

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، همچنین به فعالیت حدود ۳۲ هزار هیأت مذهبی دانش‌آموزی درکشور به صورت حضوری و غیر حضوری اشاره کرد وگفت: هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی تولید محتوا و از طریق کانال‌هایی که دارند به صورت زنده (لایو) در فضای مجازی از مکان‌های مختلف عزاداری‌ها را منتشر و بازپخش می‌کنند.

باقری بیان کرد: دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تنها بخشی بود که در وزارتخانه قرارگاه مجازی فعالیت‌های قرآنی و عترت راه‌اندازی کرد.

باقری اضافه کرد: این قرارگاه مجازی شامل یک تیم عملیاتی، ستادی و ۱۷ پایگاه و یا کانال است که همه فعالیت‌های قرآنی که قبل از کرونا در مدارس انجام می‌شد امروز در این پایگاه‌ها اجرا می‌شود.

نیکوکار آملی ساختمان ۵ میلیارد تومانی را دارالقرآن کرد

رئیس اداره آموزش وپروش شهرستان آمل گفت، خانواده واسعی از خیران خوش نام آملی ساختمان مسکونی دو طبقه‌ای را با ۱۰ اتاق به نیت نشر فرهنگ قرآنی وتاسیس دارالقرآن کریم تحویل آموزش وپرورش شهرستان داد.

عباس مرزبند افزود: ارزش ریالی این ساختمان که در کوچه دریای ۲۹ در بلوار طالب آملی واقع شده بیش از ۵ میلیارد تومان برآورد شده است. وی ادامه داد، پس از واگذاری این خانه، با کمک حدود ۳۰۰ میلیون تومان خیران شهرستان، برای تأسیس دارالقرآن دانش آموزی تجهیز و آماده سازی شد.

مدیرآموزش و پرورش آمل ادامه داد: پیش ازاین یک دارالقرآن دانش آموزی به نام امیرالمومنین درشهرستان آمل فعالیت داشت که دراختیار دانش آموزان دختر وپسر قرار داشت که با افتتاح دارالقرآن امام جعفرصادق (ع) دانش آموزان دختر وپسر صاحب دارالقرآن مستقل شدند.

کد خبر 5379324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha