۳ دی ۱۴۰۰، ۰:۱۴

یک مقام دولت بایدن:

آمریکا برای گفتگوهای امنیتی با روسیه آماده است

آمریکا برای گفتگوهای امنیتی با روسیه آماده است

یک مقام ارشد دولت بایدن می‌گوید ایالات متحده برای گفتگوهای امنیتی با روسیه در اوایل ژانویه آماده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یک مقام ارشد آمریکا روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که ایالات متحده برای گفتگوهای امنیتی با روسیه در اوایل ژانویه آماده است.

این مقام آمریکایی در ادامه افزود: واشنگتن پاسخی اساسی به پیشنهادهای امنیتی ارائه شده از سوی روسیه در هفته گذشته نداده است و قصد ندارد این کار را به صورت علنی انجام دهد، هرچند دولت بایدن در مذاکرات آتی به پیشنهادات پاسخ خواهد داد.

این مقام آمریکایی گفت که دولت بایدن معتقد است که مذاکرات باید از اصول پایه و اسناد پایه در مورد امنیت اروپا آغاز شود که بر تمامیت ارضی، تغییر نکردن مرزها با زور و احترام به تصمیم گیری مستقل تاکید کند.

علیرغم آمادگی واشنگتن برای گفتگو در این زمینه، اما کاخ سفید تاریخ و محل برگزاری برای این گفتگوها را هنوز مشخص نکرده است.

مقام آمریکایی همچنین افزود: تماس‌ها با روسیه می‌تواند از طریق مسیرهای مختلف از جمله شورای ناتو-روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا برقرار شود.

مقام دولت بایدن با ادعای اینکه هیچ مدرکی دال بر تشدید تنش‌ها با روسیه توسط اوکراین وجود ندارد، گفت: ایالات متحده به روسیه اعلام کرده است که پیشرفت اساسی در این گفتگوها تنها در صورتی امکان پذیر خواهد بود که تنش‌ها کاهش یابد. ایالات متحده و متحدان اروپایی آن آماده هستند تا در صورت «تهاجم» روسیه به اوکراین، اقدام جدی علیه روسیه در قالب تحریم‌های اقتصادی شدید انجام دهند.

به گفته این مقام مسئول در کاخ سفید، واشنگتن هرگز با برخی از پیشنهادات روسیه موافقت نخواهد کرد، اما مسائل دیگری وجود دارد که واشنگتن "ممکن است بتواند آنها را بررسی کند".

این مقام آمریکایی به خبرنگاران گفت: ما به همه پیشنهادات یا نظرات روسیه پاسخ نمی‌دهیم و فکر می‌کنم رویکرد ما برای روس‌ها در این زمینه قابل درک است. مسائلی وجود دارد که روسیه مطرح کرده است که ما معتقدیم می‌توانیم درباره آن‌ها صحبت کنیم و با برخی دیگر ما هرگز موافقت نخواهیم کرد.

هفته گذشته، وزارت خارجه روسیه دو پیش نویس توافقنامه جامع در مورد تضمین‌های امنیتی بین روسیه، ایالات متحده و ناتو را ارائه کرد که هنوز واشنگتن به این پیشنهادات پاسخ رسمی نداده است.

کد خبر 5382723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha