۴ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۰۶

توسط انتشارات جام جم؛

چاپ روایت جزیی کورش علیانی از تشکیل دولت جعلی اسرائیل

چاپ روایت جزیی کورش علیانی از تشکیل دولت جعلی اسرائیل

کتاب «متاستاز اسرائیل» نوشته کورش علیانی توسط انتشارات جام جم منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر کورش علیانی نویسنده وپژوهشگر حوزه فلسطین به تازگی کتاب «متاستاز اسرائیل» را توسط نشر جام جم روانه بازار نشر کرده است.

نویسنده در این اثر برخلاف سایر کتاب ها درباره مساله فلسطین و اسرائیل سعی کرده است روایت جدیدی از ماجرای تشکیل دولت جعلی اسرائیل ارائه دهدو  مثل برخی محققین سراغ مشهورات تاریخ نرفته است. اون سعی کرده است گوشه نادیده و ناگفته تاریخ را برای مخاطب خودش بیان کند و در این راه نیز بیان و روایت کتاب نیز مانند سایر کتاب ها نیست. کتاب روایتش را کاملاً راحت و همه فهم بیان می کند و نویسنده مسایل به قدری راحت توضیح می دهد تا پیچیدگی های متن را فراموش کند.

علیانی روایتش را بر سه اصل استمرار تبعیض، ترور و تعدی بنا کرده است و معتقد است: «این کتاب یک روایت تاریخی است که در پی بررسی یک موضوع خاص است. آن موضوع هم پیئستگی-ناپویستگی تبعیض، ترور و تعدی در طول زمان در موجودیتی است که خودش را اسرائیل می نامد».

کتاب از سه فصل با عناوین «از هچ تا پیچ»، «تا ارزش افزوده» و «از هست تاشود» و یک پیوست نامه تشکیل شده است. نویسنده از فصل اول نقش خانواده های زرسالار یهود در تشکیل دولت جعلی اسرائیل را بررسی کرده است. علیانی برای شروع دست مخاطبش را می گیرد و به روسیه می برد آنجا که جامعه یهودیان آن کشور با تصمیمات سخت تزار روسیه در سال ۱۲۶۱ مواجه می شوند و به دنبال راهکاری برای خلاصی هستند. این فشارها باعث مهاجرت جمعی از یهودیان روسیه می شود و اینجاست که تئودور هرصل یهودی پیدا می شود. اوکه اسمش در تاریخ زیاد تکرار شده از این فرصت بهره برداری می کند تا منویات ذهنی اش که همان یافتن سرزمین برای یهودیان است را جامه عمل بپوشاند. در این بخش معرفی مفصل و جامعی از این شخصیت پیش روی مخاطب قرار می گیرد و اقدامات وی بازگو می شود. نویسنده در میان این معرفی خط تحلیلی خوبی از جریان آژانس یهود ارائه می دهد تا زمانی که کنگره صهیونیسم در سال ۱۸۹۷ تشکیل می شود و این جریان رسمیت پیدا میکند.

در همین فصل بحث جذابی درباره پیوند میان صهیونیسم و جریان فاشیستی هیتلری در آلمان هم شکل می گیرد و نویسنده با استفاده از اسناد تاریخی نشان میدهد که جریان و پیوند اندیشه بین این دو را تشریح می کند.در ادامه این فصل بیانیه بالفور بازخوانی می شود و اینجاست که نقش انگلیس به خوبی بیان می شود انجایی که انگلیس برای رهایی از شری که مهاجرت یهودیان به سرزمین فلسطین را باعث شده گردن نمی گیرد و با بی مبالاتی برای خلاصی از دست حمله صهیونیست‌های افراطی این گره کور رابه بدون بازکردن به دست سازمان ملل می سپارد.

از بخش های خواندنی این فصل معرفی پرجزییات گروه های تروریستی صهونیست از ابتدای تشکیل این رژیم جعلی است و هر چقدر جلو میآییم می بینیم که این گروه ها در نهایت یک هدف دارند و در ارتش این دولت جعلی ادغام می شود و در اصل این دولت روکشی همان گروه های تروریستی است.

در فصل دوم نویسنده به نقش امریکا در این ماجرا و تشکیل دولت جعلی می پردازد. در این فصل جنگ هایی که این رژیم از شروع تاسیس با دولت های دیگر را شرح می دهد و نتایج هر کدام را هم بر شمرد. نویسنده در فصل سوم به داخل این سرزمین و ساکناش سرک می کشد تا حال و روز کسانی را روایت که به اصطلاح خودشان می خواهند تروریست نباشند.

کتاب «متاستاز اسرائیل» با ۲۷۲ صفحه و قیمت ۶۷هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5383843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha