۶ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۴۶

رئیس صمت البرز خبر داد؛

رشد ۳ برابری صدور مجوزهای مشاغل خانگی البرز

رشد ۳ برابری صدور مجوزهای مشاغل خانگی البرز

البرز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از رشد ۳ برابری صدور مجوزهای مشاغل خانگی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رامین ربیع: بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال ۹۹ در حوزه تسهیلات مشاغل خانگی، ۷۲ نفر به بانک‌های استان معرفی و مبلغ ۲۰ هزار و ۲۶۰ میلیون ریال پرداخت شد.

وی ادامه داد: در ۸ ماه سال جاری نیز ۳۲۲ نفر به بانک‌ها معرفی و تاکنون ۱۲ هزار و ۸۸۶ میلیون ریال پرداخت شده است.

ربیعی در خصوص تعداد قالیبافان بیمه شده در استان البرز تصریح کرد: تاکنون تعداد ۲ هزار و ۶۱۸ نفر از قالیبافان استان تحت پوشش بیمه شده تأمین اجتماعی هستند که دولت برای پوشش بیمه‌ای این عزیزان امتیازات ویژه ای را در نظر گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز درباره میزان مجوزهای صادره در حوزه مشاغل خانگی در استان اعلام کرد: در ۸ ماهه امسال، ۱۰۴۷ مجوز مشاغل خانگی مستقل و ۸ مجوز مشاغل خانگی پشتیبان صادر شده که با مقایسه با سال ۹۹ رشد بیش از ۳ براری را نشان می‌دهد.

ربیعی افزود: همچنین در سال ۸ ماه امسال، ۱۷ جواز تأسیس کارگاه تولید فرش و ۱۷ پروانه بهره برداری برای کارگاه‌های تولید فرش دستباف در استان صادر شده است.

رئیس سازمان صمت البرز با اشاره به تأثیرات کرونا و کمک‌های دولت در این زمینه به تولیدکنندگان فرش دستباف در استان گفت: تاکنون چند کارگاه تولید فرش دستباف جهت دریافت تسهیلات کمکی به مرکز ملی فرش و بانک‌های عامل معرفی شده و کار آنها در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: هم اینک تولیدکنندگان فرش دستباف بدون نیاز به مراجعه حضوری می‌توانند از طریق سامانه «بهین یاب» تقاضای دریافت مجوزهای قانونی کار خود را ثبت نموده و از طریق سامانه مذکور امور را پیگیری نمایند.

کد خبر 5385446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha