۶ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۲۷

در نشست تخصصی مطرح شد؛

لزوم ورود هنرمندان به دنیای رمزهای بی‌تا

لزوم ورود هنرمندان به دنیای رمزهای بی‌تا

نشست تخصصی «رمز بی‌تا (NFT) و تحول در دنیای هنر» یک‌شنبه ۵ دی ۱۴۰۰ در فرهنگستان هنر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، گروه تخصصی چندرسانه‌ای فرهنگستان هنر، در راستای بررسی فناوری‌های نوین شبکه‌ای و تحولات دیجیتال معاصر، نشست تخصصی «رمز بی‌تا (NFT) و تحول در دنیای هنر» را روز یک‌شنبه، ۵ دی ۱۴۰۰، در سالن گلستانِ فرهنگستان هنر برگزار کرد.

در این نشست، که به دبیری علمی یونس سخاوت معاون گروه تخصصی چندرسانه‌ای فرهنگستان و رئیس دانشکده چندرسانه‌ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز، و با حضور نصرالله جهانگرد عضو گروه تخصصی چندرسانه‌ای فرهنگستان هنر و هیأت‌علمی پژوهشگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مظفر پاسدار شیرازی معاون سابق توسعه و مدیریت منابع سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، محمد طهرانی بنیان‌گذار آزمایشگاه بلاک‌چین و سیدولی‌الله فاطمی‌اردکانی بنیان‌گذار شبکه ققنوس برگزار شد، تاریخچه و تحولات شبکه مرور و بررسی شد و همچنین، به روند شکل‌گیری توکن و بلاک‌چین و ساختار حقوقی و فنی و اقتصصادی آن پرداخته شد.

در این نشست، سخنرانان به مفهوم توکن‌های مثلی و غیرمثلی (بی‌تا) و نیمه‌مثلی پرداختند و چالش‌های پیش روی اکوسیستم توکن و دغدغه‌ها و الزامات و نیازهای شبکه تشریح شد.

همچنین، تجربه عملیاتی‌شده به‌کارگیری رمز بی‌تا در حفظ میراث مستند و مکتوبات و اسناد تاریخی کتابخانه ملی ایران تشریح و بر لزوم ورود هنرمندان و گالری‌داران به دنیای رمزهای بی‌تا تأکید شد.

کد خبر 5385451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha