۶ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۴۲

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

جنگل‌های کشور متأثر از عوامل غیرطبیعی در معرض خسارت و فشار هستند

جنگل‌های کشور متأثر از عوامل غیرطبیعی در معرض خسارت و فشار هستند

البرز - معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: منابع طبیعی و جنگل‌های کشور متأثر از عوامل طبیعی و غیرطبیعی به ویژه انسانی در معرض آسیب، خسارت و فشار قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود منصور بعد از ظهر دوشنبه در آئین گرامیداشت شصت و نهمین سالروز درگذشت استاد کریم ساعی بنیانگذار علوم جنگلبانی ایران که در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران واقع در کرج برگزار شد، اظهار کرد: گاهی جانفشانی و تلاش در جهت ثروت عمومی است و قطعاً تلاشی که در جهت حفظ منابع و ثروت‌ها باشد، حائز ارزش و اهمیت مضاعف است.

وی بیان کرد: بر این اساس نسل کنونی و نسل‌های بعدی همواره از این خدمت بهره مند هستند و این امر قابل ستایش است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه همه ما می‌دانیم منابع طبیعی و جنگل‌های کشور متأثر از عوامل طبیعی و غیرطبیعی به ویژه انسانی در معرض آسیب، خسارت و فشار قرار دارد، تصریح کرد: بر این اساس باید برای کاهش این خسارت و حفظ و توسعه منابع مسئول هستیم.

وی خاطرنشان کرد: سه رکن جامعه علمی و دانشگاهی، انجمن‌ها، تشکل‌های مردم نهاد و دستگاه‌های اجرایی در این حوزه مسئولیت و نقش مهمی دارند، از این رو اگر ارکان با یکدیگر تعامل و همگرایی نداشته باشند نمی‌توان فشار و خسارت بر منابع طبیعی را کنترل و کاهش دهیم.

منصور گفت: در راستای حفظ منابع باید مانند یک خانواده مشکلات را حل کنیم و حفظ منابع با کار فیزیکی صفر ممکن نیست و قابل علاج نیست، زیرا موضوعات اقتصادی و اجتماعی و سایر مسائل دیگر تأثیر گذار هستند.

وی اظهار کرد: قانون ملی شدن جنگل‌ها و حفاظت و بهره‌برداری تکلیف کرد هرگونه بهره برداری از منابع طبیعی باید در قالب طرح باشد، حتی برای گسترده‌ترین اکوسیستم که در قالب مرتع است، اجازه بدون ضابطه دام نداده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: باید عرصه‌ها را در قالب طرح‌ها حفاظت و مدیریت کنیم و در طرح و مجری طرح تکالیفی ابلاغ می‌شود.

وی متذکر شد: استاد کریم ساعی مصداق تمام عیار در جهت حفظ منابع طبیعی بودند، و اقداماتی همچون اداره جنگل به اداره کل جنگل‌ها، تدوین کانون اولیه جنگل‌ها، تأسیس بنیاد جنگلبانی، تدوین و انتشار کتاب جنگل شناسی و … گوشه‌ای از خدمات جامع وی در حوزه منابع طبیعی کشور بود.

کد خبر 5385661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha