۷ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۵۹

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان:

نگاه بی‌معنای ناسیونالیستی نباید نگاه مقدس ایرانی را زیر سوال برد

نگاه بی‌معنای ناسیونالیستی نباید نگاه مقدس ایرانی را زیر سوال برد

اصفهان - مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: نگذاریم خدای ناکرده نگاه بی‌معنای ناسیونالیستی، نگاه معنادار و مقدس ایران را زیر سوال ببرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ایزدی عصر سه‌شنبه در مراسم معارفه مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار داشت: ۲۹ سال از سابقه کاری من در نظام جمهوری اسلامی گذشته و با افتخار به این نظام مدیون هستم. من نتیجه تربیتی این نظام هستم و هیچ کجای ایران برای من تفاوتی ندارم. همه این جغرافیا بخش مقدسی به نام جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: اصفهان اگر حالش بد باشد، حال ایران بد است. اصفهان اگر حتی زاینده‌رود هم در آن جریان نباشد، نقش جهانش عشق تمام مردم ایران است. ۲۹ سال پیش که به عنوان یک راهنمای تور در اصفهان بودم و هیچ زمانی فکر نمی‌کردم جای عزیزی به نام فریدون الهیاری را قرار گیرم. میراث فرهنگی آدم بزرگ کم داشته، امروز عزت‌الله ضرغامی انسان بزرگی است که انتظار داریم کشتی پرتلاطم میراث را به ساحل آرامش برسانند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: ایران و اصفهان شایسته بهترین‌ها است، به عنوان کوچک‌ترین عضو از خانواده میراث فرهنگی و به عنوان یک خادم امانت‌دار مسئولیتی هستم که از الهیاری‌ها و مصلحی‌ها به دست من رسیده است. نگذاریم خدای ناکرده نگاه بی‌معنای ناسیونالیستی، نگاه معنادار و مقدس ایران را زیر سوال ببرد.

ایزدی تاکید کرد: امروز نباید گذاشت تاریخ و فرهنگ ایران اسلامی فراموش شود. هیچ کسی نتوانسته در تاریخ ایران را به فراموشی بسپارد، ایران همیشه زنده است و سند آن نام بلند خرازی‌ها و همت‌ها است.

وی افزود: امروز عاجزانه دست یاری به سوی شما دراز می‌کنم و از همه ائمه جمعه، نمایندگان، استانداری و فعالان این عرصه می‌خواهم که کمک کنند تا اصفهان استوارتر قدم بردارد.

گفتنی است، عصر امروز مراسم تودیع علی کامیابی، سرپرست سابق اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان برگزار و علیرضا ایزدی به عنوان مدیرکل جدید این اداره‌کل معرفی شد.

کد خبر 5386491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha