۸ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۳۵

رئیس انجمن شعر بسیج هنرمندان:

رسالت ما در قبال خلیل عمرانی اشاعه افکار او است

رسالت ما در قبال خلیل عمرانی اشاعه افکار او است

بوشهر- رئیس انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: رسالت ما در قبال خلیل عمرانی اشاعه افکار او از طریق انتشار آثارش است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اسماعیلی صبح چهارشنبه در مراسم اولین جشنواره جایزه ادبی خلیل شعر انقلاب که به یاد شاعر آئینی خلیل عمرانی در دیر برگزار شد، اظهار داشت: خلیل عمرانی دغدغه انقلاب داشت و باید به عنوان شاعر مسلمان و انقلابی از او نام برد.

وی اضافه کرد: او قبل از هر چیز شاعر بود و تمام عناصر و مؤلفه‌های زیباشناسانه شعر در اشعار او وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: وجه تمایز عمرانی با شاعران مسلمان معاصر این بود که دیگران خرج خود را از انقلاب جدا کردند ولی او دغدغه انقلاب و اسلام داشت و سعی می‌کرد در شعرش متجلی کند.

رئیس انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان کشور ادامه داد: فرهنگ و جهان بینی اسلامی در شعر خلیل عمرانی موج می‌زد.

وی یادآور شد: شاعران زیادی برای ائمه شعر می‌گویند اما خرجشان از انقلاب جدا کردند در حالی که باید ارزش‌های عاشورا و قیام حسینی را زنده کنیم و نسبت به مسائل جهان اسلام و کشور بی تفاوت نباشیم.

اسماعیلی با بیان اینکه عمرانی هر جا می‌دید چیزی با ارزش‌های انقلاب فاصله داشت فریاد می‌زد، عنوان کرد: او شاعری موضع مند بود و بخاطر همین خیلی‌ها از او دلگیر بودند و با او مخالفت می‌کردند و یکی از دلایل مهجور ماندنش در زمان حیات امین رود.

وی بیان داشت: امروز رسالت ما در قبال خلیل عمرانی اشاعه افکار او از طریق انتشار آثارش است.

اسماعیلی تاکید کرد: منزل عمرانی حسینیه شعر انقلاب شده بود و به دنبال تربیت نسل جدید انقلاب بود و خودش را فراموش کرده بود.

وی افزود: شاگردان او قدم‌های برای چاپ آثار این استاد شعر آئینی برداشته‌اند اما این حرکت باید تسریع و آثار وی در اختیار نسل امروز و آینده قرار گیرد.

کد خبر 5386867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha