۹ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۲۰

نماینده مجلس:

برخی از موقوفات ۹۹ ساله باید به مردم بازگردند

برخی از موقوفات ۹۹ ساله باید به مردم بازگردند

اراک - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از موقوفات که ۹۹ ساله بوده و تاریخ آنها گذشته است باید به مردم بازگردند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن آصفری ظهر پنجشنبه در نشست با بخشداران، شماری از دهیاران و مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، با بیان اینکه وقف موضوع بسیار مهمی است، اظهار کرد: حقوق مردم نیز اهمیت دارد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا جایگاه این سنت حسنه تقویت شود.

وی ادامه داد: بسیاری از افرادی که امروز نسبت به برخی اقدامات اوقاف استان گلایه دارند، از واقفان خیراندیش هستند و مخالفتی با این سنت حسنه ندارند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تا آنجایی که امکان دارد باید طوری انعطاف به خرج دهد تا رضایت مردم جلب و جایگاه وقف در جامعه تقویت شود.

آصفری با بیان اینکه هیچ فردی در استان مرکزی مخالف وقف نیست، گفت: اما برخی عملکردها گلایه برخی هموطنان به خصوص روستاییان را به دنبال داشته و انتظار می‌رود بخشی از مشکلات که در استان قابل پیگیری است، مرتفع شوند و بخشی دیگر که منشأ ملی دارد در مرکز کشور پیگیری شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در برخی از مناطق استان مرکزی به خصوص اراک و خنداب که مردم از زمین‌های خود سند قدیمی دارند، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سند جدید دریافت کرده و ادعای مالکیت دارد. این امر برای مردم مشکلاتی ایجاد می‌کند که انتظار می‌رود این مسائل با جدیت پیگیری شود.

وی در پایان بیان کرد: برخی از موقوفات که ۹۹ ساله بوده تاریخ آنها گذشته و باید به مردم بازگردند اما اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برای این موقوفات سند جدید دریافت کرده که این امر موجب ناخرسندی مردم شده است.

کد خبر 5388074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha