۱۲ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۰۵

رئیس سازمان امداد و نجات اعلام کرد؛

امدادرسانی به بیش از ۴۵۰۰ نفر در استان های درگیر برف و کولاک

امدادرسانی به بیش از ۴۵۰۰ نفر در استان های درگیر برف و کولاک

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر طی ۴ روز گذشته به ۴۵۱۸ هموطن در حوادث برف و کولاک و سیل و آب گرفتگی امدادرسانی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ولی‌پور با اشاره به اینکه در چهار روز گذشته ۲۵ استان کشور، متاثر از برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی بودند، گفت: ۳۶ شهرستان در ۱۰ استان آذربایجان غربی، بوشهر، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان به خدمات امدادی نیازمند بودند و در این استان‌ها در مجموع به ۴۵۱۸ نفر امدادرسانی شده است.

وی گفت: ۱۴۴ تیم امدادی شامل ۶۳۸ امدادگر و نجاتگر به متاثران از حوادث جوی در ١٦ شهر، ٣٨ روستا، پنج منطقه عشایری و ١٨ محور کوهستانی خدمت‌رسانی کرده و علاوه بر اسکان اضطراری ۱۵۳۳ نفر (برپایی سه اردوگاه در چابهار با ظرفیت ٥٠٠ نفر و در کنارک با ظرفیت ١٠٦ نفر)، به یک نفر خدمات درمان سرپایی ارائه کرده، ۴۸ نفر را به مناطق امن و یک نفر را نیز به مرکز درمانی منتقل کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در عملیات امدادرسانی به متاثران از حوادث جوی در این مدت، از ۱۳ واحد مسکونی تخلیه آب انجام و ۱۰۳ خودرو نیز از برف رهاسازی شد. همچنین ۵۴ دستگاه چادر، ۵۶۵ تخته موکت، ۵۶۷ تخته پتو، ۱۷۸۴ کیلوگرم نایلون، ۱۲۲ بسته غذایی، ۲۳۰۰ کیلوگرم برنج و ۲۴۰۰ بطری آب معدنی میان حادثه‌دیدگان توزیع شد.

به گفته ولی‌پور، امدارسانی در ١٤ شهرستان در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و فارس ادامه دارد.

کد خبر 5390335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha