اداره کل اوقاف یمن؛

ائتلاف سعودی با حمله به مساجد نفرت خود از مردم یمن را آشکار کرد

ائتلاف سعودی با حمله به مساجد نفرت خود از  مردم یمن را آشکار کرد

اداره کل اوقاف یمن روز یکشنبه تخریب مسجدی در منطقه سواد عصر در بخش معین شهر صنعا را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، اداره کل اوقاف یمن روز یکشنبه تخریب مسجدی در منطقه سواد عصر در بخش معین شهر صنعا را محکوم کرد. این سازمان یمنی در بیانیه‌ای تداوم هدف قرار دادن و تخریب مساجد و آثار تاریخی اسلامی که بر خلاف قوانین دینی و موازین حقوق بین الملل است را محکوم کرد.

این سازمان تاکید کرد که پافشاری ائتلاف سعودی در هدف قرار دادن آثار تاریخی و باستانی یمن که آخرین نمونه آن تخریب مسجدی در صنعا بود، نفرت این ائتلاف را از مردم، تاریخ و تمدن یمن آشکار کرد.

سازمان اوقاف یمن با تاکید بر اینکه تخریب اماکن تاریخی و مساجد قدیمی حمله به تاریخ و هویت مردم یمن است از جامعه جهانی خواست تا نقش خود در توقف توحش ائتلاف سعودی را ایفا کند.

جنگنده‌های سعودی صبح یکشنبه، در دو حمله منطقه مسکونی "عصر" در بخش معین در صنعا را بمباران کردند. در این حملات این مسجد ویران و خساراتی هم به منازل فلسطینی‌ها وارد شد و سه یمنی نیز به شهادت رسیدند.

ائتلاف سعودی از ابتدای حمله به یمن در سال ٢٠١٥ تاکنون صدها مسجد را هدف قرار داده است. در سال ٢٠١٦ این ائتلاف مسجد جبل النبی شعیب (ع) که قدمت آن به قرن نهم بر می‌گردد و به دلیل ویژگی‌های معماری آن مشهور بود را تخریب کرد.

کد خبر 5390633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha