۱۳ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۰۹

معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

تمهیدات لازم برای مهار سیلاب احتمالی در چابهار اندیشیده شده است

تمهیدات لازم برای مهار سیلاب احتمالی در چابهار اندیشیده شده است

چابهار - معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تمهیدات لازم برای مهار سیلاب و بارندگی‌های احتمالی پیش رو در تمامی شهرها و روستاهای حوزه سواحل مکُران اندیشیده شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رحمدل بامری در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در فرمانداری چابهار اظهار داشت: احتمال سیل، توفان و بالا آمدن آب در دریا و بارش زیاد باران وجود دارد و نباید دستگاه‌های خدمات رسان در بحث تأمین نیازهای مردم با مشکل مواجه شوند و یا ناهماهنگی وجود باشد.

وی تأمین به موقع نان، سوخت، مواد غذایی و همچنین آمادگی و هماهنگی ماشین‌آلات بخش خصوصی و دولتی و سایر نیازمندی‌های مردم در مواقع بحران را مورد تاکید قرار داد و خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: مکان‌های امن پیش‌بینی شده برای خسارت‌دیدگان ناشی از سیل احتمالی بررسی و امکانات لازم برای اسکان فراهم شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: تمامی دستگاه‌های اجرایی فرم‌های مربوط به برآورد خسارات را تکمیل و به موقع به استانداری سیستان و بلوچستان اعلام کنند تا برای جبران خسارت‌ها اقدام شود.

وی بر تأمین ژنراتور و دستگاه‌های تولید برق برای مواقع ضروری و قطع برق در روزهای بارندگی پیش رو در بیمارستان امام علی (ع) چابهار تاکید و خاطرنشان کرد: چنانچه برق قطع شود حتی واکسن‌ها نیز فاسد و مشکلات زیادی برای مردم ایجاد می‌شود.

بامری ادامه داد: اطلاع‌رسانی به موقع از اوضاع و خسارت‌های بارندگی فقط توسط فرماندار هر شهرستان و در مرکز استان نیز استاندار سیستان و بلوچستان اقدام خواهد کرد و افراد دیگر از هرگونه انتشار اخبار و یا مصاحبه خودداری کنند.

وی بر تعطیلی تمامی مدارس در سطح استان سیستان و بلوچستان و شهرهایی که بارندگی دارند، اشاره و بیان کرد: بیش از ۲۰ تا ۳۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین راهداری در سطح شهرستان چابهار وجود دارد که نیاز است در مواقع بحران به کمک مردم بشتابند.

کد خبر 5391053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha