۱۴ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۵۹

در نشست شورای برنامه ریزی بعثه رهبری و حج؛

آخرین تحولات در سفرهای زیارتی سوریه و عراق بررسی شد

آخرین تحولات در سفرهای زیارتی سوریه و عراق بررسی شد

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت آخرین تحولات در خصوص سفرهای زیارتی به اعتاب مقدسه در سوریه و عراق و سرزمین وحی بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.

در این نشست علی رضا رشیدیان به اعزام هیئتی به عراق برای بررسی و تجزیه و تحلیل شیوه جدید اعزام کاروان‌های زیارتی به عتبات عالیات اشاره و ابراز امیدواری کرد که اعزام زائران ایرانی به دمشق که با استقبال طرف سوری همراه بوده است، ادامه یابد و زائران بیشتری به زیارت اماکن متبرکه در سوریه مشرف شوند.

حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی معاون امور عتبات عالیات نیز در ادامه اعزام دو کاروان ۲۵ نفره در ۱۶ و ۱۹ دی ماه به سوریه را یادآور شد و به امکان برقراری پروازهای مستقل از دیگر استان‌ها از جمله خراسان رضوی و کرمان در صورت تکمیل شدن ظرفیت زائران در حد یک پرواز اشاره کرد.

بر پایه این گزارش، در ادامه این جلسه اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت و نصرالله فرهمند مدیرعامل مؤسسه عمره سعادت درباره اخبار و اطلاعات منتشر شده در خصوص نحوه برگزاری عمره و حضور عمره گزاران خارجی در سرزمین وحی گزارش دادند.

رضایی با اشاره به اینکه با شیوع سویه جدید اُ میکرون و افزایش تعداد مبتلایان محدودیت‌های جدید کرونایی در عربستان اعلام شده است، تصریح کرد: در رابطه با مسائل اجرایی حج آینده نیز از سوی وزارت حج عربستان تاکنون اطلاع رسانی نشده است.

در پایان این نشست، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر لزوم توجیه دست اندرکاران حج و زیارت و دفاتر زیارتی در موضوع شفافیت حساب‌های مالی با طرف‌های عراقی تاکید کرد و از رئیس سازمان حج و زیارت خواست که با توجه به مکاتبه قبلی با دولت، موضوع سفر عمره را پیگیری کند.

بر پایه این گزارش، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ابتدای این نشست با گرامیداشت ایام فاطمیه و فرارسیدن سالروز شهادت دخت نبی اکرم (ص)، به روایت "حُبِّبَ إلَیَّ مِنْ دُنْیاکُمْ ثَلاثٌ: تِلاوَةُ کِتابِ اللّهِ، وَالنَّظَرُ فی وَجْهِ رَسُولِ اللّهِ، وَالاْنْفاقُ فی سَبیلِ اللّهِ" اشاره کرد و اظهار داشت: تلاوت قرآن، نگاه به صورت رسول خدا و انفاق و کمک به نیازمندان در راه خداوند متعال سه چیز دوست داشتنی و محبوب حضرت فاطمه (س) در دنیا بود.

وی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی نیز علاوه بر قرائت و آموزش قرآن، به انفاق در راه خدا هم توجه ویژه داشت و منزل شأن را در کرمان تبدیل به بیت الزهراء نمود و در ایام فاطمیه در این مکان عزاداری برگزار می‌شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه سردار دل‌ها در امتداد خط امام امت و رهبری گام بر می‌داشت، تصریح کرد: آن شهید بزرگوار بدور از مصلحت اندیشی، در دفاع از ولایت استوار بود و از مقام معظم رهبری با عزت تمام یاد می‌کرد.

وی افزود: سردار دل‌ها تاکید داشت با توجه به سفرهایی که به کشورهای دیگر داشته است هیچ حکیمی را در حد مرجع والا مقام، رهبری معظم انقلاب نمی‌شناسد.

کد خبر 5391961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha