۱۵ دی ۱۴۰۰، ۲۱:۳۰

امام جمعه سیراف:

شهید سلیمانی الگویی برای مدیریت جهادی است

شهید سلیمانی الگویی برای مدیریت جهادی است

بوشهر- امام جمعه سیراف گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نماد صبر، بصیرت انقلابی، دشمن شناسی و دین شناسی بود و الگویی برای مدیریت جهادی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام صادق عاشوری عصر چهارشنبه در مراسم دومین سالگرد حاج قاسم سلیمانی و استقبال از شهدای گمنام شهرستان کنگان اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به عنوان یک زن انقلابی و با بصیرت در راستای تذکر و هدایت جامعه اسلامی در خانه انصار و مهاجر حضور پیدا می‌کرد.

وی افزود: محافل و مجالس تعظیم شعائر الله است و تکریم و تعظیم شهید در واقع تحلیل و تعظیم راه و هدف و احترام گذاشتن به آن هدف والای شهید است.

امام جمعه سیراف گفت: یاد شهدا و نشستن در مجالس آنها به ما هشداری، تنبه و بیداری است بویژه هشدار و تنبه برای کسانی که منصب و موقعیت و پست دارند.

حجت الاسلام عاشوری بیان کرد: شهیدان دین خود را به انقلاب اسلامی و ملت ادا کردند و روی هوای نفسانی، خودخواهی و دنیا طلبی‌هایشان پا گذاشتند.

وی ادامه داد: بعد از جنگ سخت و نیم سخت و اقتصادی، امروز جنگ ارادی و شناختی هست امروز باید جوانان ما وارد جهاد فرهنگی شوند و آماده باش باشند.

وی گفت: شهادت شهید سرافراز جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی که به حق از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی قهرمان ملی نام گرفت، حماسه‌ای بود که خون ملت‌های مسلمان و آزادیخواه را به جوش آورد و زمینه ساز یوم الله کم نظیر مراسم تشییع پیکر آن شهید و یاران عاشورایی ایشان شد.

امام جمعه سیراف یادآور شد: شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله رویش‌های انقلاب اسلامی است که در نهضت امام خمینی (ره) رویید و با باغبانی خلف صالح او امام خامنه ای مدظله العالی به شجره طیبه تبدیل شد که نماد مجسم اشداء علی الکفار رحماء بی نهم بود

وی ادامه داد: ایشان کسی که هرگز ترس از دشمنان را بر دل نگرفت و لایخافون لومه لائم هراس از خویش و انقلابیون را در دل دشمنان افکند در عین حال یاری مهربان و پدری فداکار و رفیقی شفیق برای مردم ایران و امت اسلامی و بی شک او مرد میدان در همه عرصه‌های مورد نیاز انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی در دوران حیاتش نماد مجاهدت و انقلابی گری بر اساس ایمان و عمل صالح بود افزود: یکی از ویژگی‌های شهید حاج قاسم سلیمانی خدا محوری بود خدا محوری شخصیت فرد را ربانی می‌کند، ایشان انسانی خدایی بود همواره با خدا بود و خدا یک لحظه دست از یاری وی برنداشت.

وی تصریح کرد: اگر از مهم‌ترین ویژگی مردان الهی را خدا محوری بدانیم باید گفت مهم‌ترین و ثمره و برکت آن ولایت مداری است

امام جمعه سیراف بیان کرد: در مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی تنها بوی عطر ولایت پیچیده است و ایشان ولایت پذیری و در رکاب رهبر بودن را راه راست کاری می‌دانست هم خود عامل او بود و هم دیگران به آن دعوت می‌کرد

وی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی الگوی تمام عیار انقلابی گری و نماد عدالت و ظلم ستیزی بود و از دل مردم و از متن زندگی مردم برخاسته بود و خود را خادم مردم می‌دانست

حجت الاسلام عاشوری خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی عاشق شهادت بود و با شهدا انس دیرینه داشت و با آنها زندگی و رازگویی می‌کرد و از تبرک جستن به تصاویر شهیدان ابایی نداشت.

وی گفت: ایشان مدال پر افتخار مدافع حرم بر سینه دارد و نشان می‌دهد در اوج طوفان سهمگین دنیازدگی می‌توان مانند شهیدان زیست.

وی یادآور شد: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی نماد صبر، قوت و بصیرت انقلابی است، وی دشمن شناس و دین شناس بود و الگویی برای مدیریت جهادی است.

کد خبر 5393300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha