۲۱ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۲۲

امشب ساعت ۲۲ پخش می‌شود؛

بازگشت سوره به شبکه چهار با موضوع اقتصاد نهاد دین

بازگشت سوره به شبکه چهار با موضوع اقتصاد نهاد دین

بیستمین قسمت برنامه تلویزیونی سوره با حضورسید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب به موضوع «اقتصاد نهاد دین» می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از توقفی که در برنامه سوره پس از پخش «سوره؛ فصل سقیفه» پیش آمد این برنامه تلویزیونی از امشب طبق روال هفتگی خود پخش خود را آغاز می‌کند.

بیستمین قسمت از این برنامه به موضوع «اقتصاد نهاد دین» اختصاص دارد و مهمان این برنامه هم سید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب است.

در بخشی از سرمقاله این قسمت از برنامه سوره آمده است:
در میان نظریه‌های موجود در باب اقتصاد نهاد دین دو نظریه «وابستگی یا دولت محور» و «استقلال یا حوزه محور» قابل بازخوانی است. نظریه وابستگی بر لزوم تأمین منابع مالی نهاد دین از سوی دولت تاکید دارد. در این نگاه دولت نیز میل به ترویج فرهنگ اسلامی را از سوی نهاد دین دنبال کرده و بدین طریق مشارکت خود در منابع مالی را ابراز می‌کند. در رویکرد استقلال‌گرایی، آنچه مورد اتفاق نظر فقها و مراجع شیعه است، استغنای نهاد دین از هرنوع کمک مالی و حکومتی است که منجر به مخدوش شدن استقلال نهادهای دینی شود. چرا که استقلال حوزه بر استقلال مالی آن از قدرت سیاسی استوار است.

برنامه تلویزیونی «سوره»، با سردبیری و اجرای مسعود دیانی و تهیه کنندگی مرتضی روحانی سه شنبه شب‌ها ساعت ۲۲ به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

کد خبر 5397289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha