۲۱ دی ۱۴۰۰، ۲۰:۵۶

رئیس جهاد کشاورزی لرستان مطرح کرد؛

تحقق ۷۲ درصد از طرح «جهش تولید در دیمزارهای» لرستان

تحقق ۷۲ درصد از طرح «جهش تولید در دیمزارهای» لرستان

خرم‌آباد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تحقق ۷۲ درصد از طرح «جهش تولید در دیمزارهای» این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسفندیار حسنی‌مقدم امروز سه شنبه در سیزدهمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار داشت: طبق برنامه تحقق کشت گندم در استان ۲۳۵ هزار هکتار گندم در مزارع استان کشت شده که از این میزان ۱۹۴ هزار هکتار دیم و ۴۱ هزار گندم آبی است.

وی افزود: در حوزه کشاورزی قراردادی تاکنون ۱۹ هزار هکتار انجام شده که قرار داد سه هزار و ۵۰۰ هکتار آن منعقد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در واقع تاکنون ۱۰ درصد از برنامه کشاورزی قراردادی تحقق پیدا کرده که دو هزار بهره‌بردار را شامل می‌شود.

حسنی مقدم افزود: از سه هزار و ۵۰۰ هکتار کشاورزی قراردادی ۴۵۰ هکتار تحت پوشش بیمه قرار گرفته، همچنین آموزش و کارگاه‌های آموزشی برای اجرای کشاورزی قراردادی برگزار شده است.

وی به چالش اصلی کشاورزی قراردادی اشاره کرد و گفت: ۷۰ درصد سطح زیر کشت استان لرستان در منطقه سرد قرار دارد که ابلاغ قرارداد بعد از کشت صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به طرح جهش تولید در دیمزارهای استان نیز اشاره کرد و افزود: تاکنون ۱۷۰ هزار هکتار یعنی ۷۲ درصد برنامه تحقق پیدا کرده است.

حسنی مقدم بیان کرد: در خصوص بیمه کلزا نیز باید لینک سامانه باز شود، از طرفی باید از ظرفیت سازمان نظام مهندسی در بحث نظارت استفاده شود.

وی گفت: در خصوص مبارزه با علف‌های هرز و سایر بیماری‌ها همچنین تأمین کود مشکل خاصی نداریم، اما در زمینه تسهیلات سرمایه در گردش نیازمند همکاری بیشتر بانک کشاورزی هستیم.

کد خبر 5397632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha