۲۳ دی ۱۴۰۰، ۹:۴۰

مجله مهر میهمان خانه پر جمعیت خانم صادقی؛

زندگی یک مادر دهه شصتی با ۹ فرزند + فیلم

زندگی یک مادر دهه شصتی با ۹ فرزند + فیلم

در روزهایی که داشتن حتی یک فرزند برای بسیاری از زوج‌های جوان دغدغه بزرگی است، با خانم صادقی مادر ۹ فرزند گفت و گویی خودمانی داشتیم. با مستند تصویری و گزارش این گفت و گو همراه باشید.

خبرگزاری مهر؛ گروه مجله – محدث تک فلاح: با جمعی از دوستانم در رثای فرزندهای‌مان درد دل می‌کردیم. یکی از مصائب بارداری می‌گفت و دیگری از سختی‌های زایمان و بیمارستان و… آن یکی از شیرینی‌های دوران تربیتش می‌گفت و خلاصه همه درد مشترک شیرینی داشتیم به نام فرزند. در آن جمع همه مادر بودیم. همه تجربه‌های قشنگ و سخت داشتیم. بخشی از تجربه‌ها دقیقاً مثل هم بود. تنها، اختلاف بر سر تعداد فرزندان‌مان و جنسیت آن‌ها بود. بین ما دهه شصتی‌ها اگر کسی سه یا چهار فرزند داشته باشد به عنوان قهرمان فرزندآوری و جسارت شناخته می‌شود. حال اگر بشنوید که یکی از همین دهه شصتی‌ها در همین پایتخت خودمان از این جسارت عبور کرده و دل شیر داشته و الان که دی‌ماه ۱۴۰۰ است نهمین فرزندش را در آغوش گرفته است، مفهوم قهرمان تعداد فرزند برایتان عوض خواهد شد.

زهرا صادقی، متولد ۶۴ دختری از خانواده‌ای سه فرزنده که در منطقه قیطریه تهران بزرگ شده است. کلاس سوم راهنمایی بوده که پسرعمه‌اش به خواستگاری می‌آید و عقد می‌کنند و بعد از یک سال هم به خانه خودشان می‌روند تا مانند تمام زوج‌های خوشبخت زندگی شیرین‌شان را آغاز کنند.

تمام کردن تحصیلات دیپلم زهرا (که در خانواده فاطمه خطابش می‌کنند) برای همسر خیلی مهم بود. پس تا اتمام سال پیش دانشگاهی زندگی را با اولویت تحصیلات فاطمه خانم ادامه دادند. تا اینکه در پایان سال تحصیلی و نزدیک ایام کنکور، متوجه می‌شوند که اولین ثمره زندگی‌شان در راه است.

اصلاً برنامه‌ای برای تعداد زیاد فرزند نداشتیم

«فرزند سومم را هم به دنیا آوردم و خداوند یک زندگی پر از شور و نشاط و خیلی روتین را به ما داده بود. دو پسر داشتم و یک دختر. همه می‌گفتند: «خب دیگه! جنس‌تون هم جور شد. بچه کافیه براتون» دانشگاه قبول شده بودم و ترم ۳ رشته علوم تربیتی را می‌خواندم که متوجه بارداری چهارم شدم. انگار شهاب‌سنگی افتاده بود وسط زندگی‌ام. تمام برنامه‌هایم بهم ریخته بود. من تا آن روز برای فرزندانم و زندگی‌ام چیزی کم نمی‌گذاشتم ولی حضور فرزند چهارم روتین‌های ذهن‌مان را به هم می‌ریخت. نه می‌خواستم از مهدکودک و پرستار استفاده کنم و نه منزلم نزدیک مادرم بود که بتوانم روی کمک ایشان حساب باز کنم. خیلی چیزها در ذهنم مرور شد. گزینه‌های مختلف. ذهن فعال و معترض من سوالات فراوانی را به میان می‌آورد که آرامش را از من گرفته بود.

«حالا که من بچه نمی‌خواهم، چرا خدا برای من این برنامه را ریخته؟»

«خواست من با خواست خدا در تعارض بوده؟»

«یعنی خدا من را دوست نداشته که این تقدیر را برایم خواسته است؟»

و...

از آن جایی که هرگز خودم را انسان آرامی نمی‌دیدم و سازگاری با چشم و گوش بسته در توانم نبود، نمی‌توانستم آرام بنشینم. من با سه فرزندم تمام نیازهای مادرانه و تجربیات شیرینش را گذرانده بودم و اکنون برای زندگی‌ای باید آماده می‌شدم که اولین مخاطب متعجبش خودم بودم. ۴ فرزند؟ خیلی زیاد است! دوستان من اگر یک فرزند نداشته باشند به دوتا بسنده کرده‌اند! باید پاسخ سوالاتم را پیدا می‌کردم تا شاید به آرامش برسم. به در و دیوار می‌زدم و بالا و پایین را می‌گشتم و با علمای مختلف و انسان‌های دانا در رشته‌های دینی و علمی و… به گفت و گو می‌نشستم. من باید به پاسخ سوالم می‌رسیدم.

وقتی تصمیم به فرزندآوری گرفتیم وضعیت مالی خوبی نداشتیم

به پاسخ سوالم رسیدم؛ امروز با ۹ فرزند با سن‌های ۱۶، ۱۴، ۱۱، ۹، ۷، ۶، ۴، ۲ سال و ۵ ماه به عنوان یکی از خوشحال‌ترین آدم‌های روی زمینم و هر شب قبل از خوابم خدا را شکر می‌کنم. خدا را شکر می‌کنم که همسرم را دارم و فرزندانی سالم و صالح خدا به من عطا کرده است. در دورانی که دنبال پاسخ سوالاتم بودم به خیلی چیزها رسیدم و برایم مسجل شد که حضور فرزند برای زندگی من بسیار خوب و پربرکت است. الان که در یک خانه ۱۲۰ متری دوخوابه در استان البرز زندگی می‌کنم و یک خودروی سمند داریم می‌توانم بگویم که یکی از خانواده‌های متوسط جامعه هستیم. اما واقعیت این است که زمانی‌که تصمیم به زیاد شدن تعداد فرزندان‌مان گرفتیم اصلاً وضعیت مالی خوبی نداشتیم. همین‌قدر بگویم که زمانی که من ۶ فرزند داشتم، خانه بسیار کوچک یک خوابه داشتیم و تنها یک موتور وسیله نقلیه‌مان بود.»

در تمام طول گفت و گو نگاه و منش صبورانه خانم صادقی مرا مبهوت کرده بود. به جز دو پسر بزرگ‌شان که خارج از منزل بودند، من و ایشان همراه ۷ فرزند در خانه بودیم و هم‌زمان با مصاحبه، پاسخ به نیازهای بچه‌ها هم از طرف ایشان انجام می‌شد. من چون مادر سه فرزندم، سر و صدا و رفت و آمد بچه‌ها اصلاً خسته‌ام نمی‌کند، اما می‌دانم که برای یک شخص دیگر احتمالاً این هیاهو به چشم می‌آید. صبوری این مادر، روی خوش و لحن آرام و با عطوفت‌شان نکته جالب دیگر از شخصیت‌شان بود.

مصاحبه ما حدود چهار ساعت طول کشید. کاری که اغلب با یک ساعت تمام می‌شود. دلیلش هم تنها یک چیز بود. حضور بچه‌ها! بچه‌ها دائم در رفت و آمد بودند که سر و صداها هم در زمینه فیلم ضمیمه، کاملاً شرایط را بازگو می‌کند. خالی از لطف نیست اگر بگویم که در نیم ساعت اول، خانه‌ای تمیز و مرتب و ساکت را دیدم. بچه‌ها در اتاق بودند و انگار شرایط رسمی و برای حضور مهمان فراهم بود. زمانی که سراغ بچه‌ها را گرفتم تازه جرقه حضور زده شد، انفجار رخ داد! شور و نشاط و هیاهو در خانه آغاز شد. از اسباب بازی‌هایی که شبیه رودخانه‌ای خروشان از اتاق به منتها الیه مرکز پذیرایی سرازیر شد گرفته، تا دوچرخه و سه چرخه‌هایی که در کنج و زوایای خانه از پارک درآمده بود و در این میدان تک‌چرخ می‌زد. این‌جا زندگی در جریان است. مادر فاطمه هم برای کمک فرزند کوچک را در آغوش گرفته و مدیریت بچه‌ها را انجام می‌دهد. بچه‌ها هم‌بازی هم‌اند وتوامان پشتیبان هم. مجتبی (فرزند چهارم) برادرش را برای رفتن به دستشویی یاری می‌کند و نادیا، سارا را در خوردن بستنی کمک می‌کند.

همیشه هم زندگی بر وفق مراد نیست

«خیلی‌ها به من می‌گویند بعد از ۹ زایمان هنوز بدنت سالم مانده؟ اغلب این سوال در شرایطی پرسیده می‌شود که خود شخص تصورش از زایمان، تحلیل رفتن بدن فرد است. باید بگویم از آن‌جا که همسر من سال‌هاست در زمینه طب سنتی مشغول تحقیق و مطالعه است، هم تغذیه در منزل ما و هم درمان بیماری‌ها و حتی تقویت بنیه بدن همه افراد را با همین روش پیش بردیم. الحمدلله تا الان نه بیماری‌های سنگین گرفته‌ایم و این‌که اگر بیمار شده‌ایم سریع و راحت درمان شده‌ایم. کرونا، سرماخوردگی و آبله مرغان از بیماری‌های مسری بود که درِ خانه ما را هم زد. یادم هست که ابراهیم (فرزند ارشد) کلاس دوم بود که از مدرسه آبله مرغان را سوغات آورد برایمان. آن موقع چهار فرزند در خانه داشتم. به همین دلایل که ذکر کردم، بچه‌های من در این بیماری‌ها خیلی اذیت نشدند. در کرونا و سرماخوردگی‌ها هم همین‌طور. ما در خانه اغلب سعی داریم از خوردن سردی‌ها و گرمی‌ها در کنار مصلح (اصطلاحی در طب سنتی با مفهوم: نوعی مکمل غذاها برای هضم و آسیب کمتر) استفاده کنیم. از حبوبات و لبنیات و مواد غذایی‌ای که سلامت بیشتر را ارمغان دارند و کم‌تر عوارض بد روی بدن دارند در طبخ غذاها استفاده می‌کنیم. این‌که برای هر وعده، غذایی مصرف کنیم که حتماً شامل برنج و گوشت باشد در خانه ما دیده نمی‌شود.

در مورد روابط بچه‌ها هم بعضی اوقات بین خودشان اختلافاتی پیش می‌آید. طبیعی است. اما این‌که همیشه در خانه ما دعوا و کشتی و درگیری بین بچه‌ها باشد، نه این نیست. چالش‌های پسر بزرگم کمی در این روزها مرا درگیر کرده که آن هم در همه خانه‌ها هست. پسر بزرگ من در سن نوجوانی و ورود به جوانی است و طبیعی است که سوالات هویتی داشته باشد و در دورانی است که می‌خواهد جایگاه خودش در جامعه و اطراف را پیدا کند.

از نظر اقتصادی الحمدلله مشکل ویژه‌ای نداریم و برای گذران روزمره و نیازهای اساسی زندگی دست‌مان به دهان‌مان می‌رسد. در دوران کرونا و آموزش مجازی، همه بچه‌ها در ابتدا با یک گوشی سر می‌کردند. اما دیدیم تداخل ساعات درسی زیاد شد. برای دو پسر بزرگ‌تر هر کدام یک گوشی گرفتیم و برای ۴ فرزند کلاس ششمی، چهارمی، دومی و اولی هم با هم یک گوشی داریم.

زندگی یک مادر دهه شصتی با 9 فرزند

قوانین خانه ما!

وجود قانون در هر اجتماعی لازم است. هم برای حفظ نظم و هم برای حفظ حقوق افراد. این‌جا هم قوانین خودش را دارد. چون با وضع قانون هم تکلیف من در خانه مشخص است و هم تکلیف فرزندم.

-اگر سفره پهن باشد، تمام افراد خانه باید دور سفره جمع شوند. حتی اگر گرسنه نباشند و یا غذا خورده باشند.

- استفاده از گوشی برای هر فرد تنها دو ساعت مجاز است.

-تمام افراد هر جایی که رفته باشند تا قبل از غروب آفتاب باید خودشان را به منزل برسانند.

-برای ساعت خواب هم قانون داشتیم که در دوران کرونا این موضوع به شدت نقض شد و احترام به قانون کم‌رنگ شد.

راستی! اینجا خانه‌ای بدون تلویزیون است. بله درست خواندید. در این خانه تلویزیونی وجود ندارد.

از ابتدای ازدواج ما تلویزیون تهیه نکردیم، چون من و همسرم (دکتر داوود) خیلی اهل دیدن تلویزیون نبودیم. تا چند سال بعد از ازدواج و زمانی که اولین فرزندمان را داشتیم. یکی از اقوام به عنوان سوغات از یک سفر به ما یک تلویزیون هدیه داد. چند سالی هم در خانه‌مان بود اما چون اهل استفاده از تلویزیون نبودیم اغلب کنجی از خانه خاموش مانده بود. چون بعد از فرزند سومم دیگر برای ما جایی نداشت، به کسی هدیه‌اش دادیم که از آن استفاده می‌کرد.

سرگرمی در این خانه فقط با بازی بین خواهرها و برادرهاست. حتی استفاده از گوشی و بازی‌های دیجیتال هم خیلی مرسوم نیست.

تفریح‌های ویژه

مسافرت مهم‌ترین تفریح خانواده ماست. این‌که اغلب به خاطر شغل همسرم به شهرهای مختلف دعوت می‌شویم باعث شده مسافرت‌های ویژه‌ای را تجربه کنیم. آخرین مسافرت ما بندرعباس بود که دو روز آنجا و دو روز قشم و… همین طور می‌گردیم در شهرها. این مدل سفر باعث شده با شرایط زندگی و رسم و رسوم و عادات درست و غلط شهرهای مختلف خیلی خوب آشنا شویم و سفر ما تنها به بازدید از مراکز تفریحی و زیارتی و سیاحتی نمی‌شود. برکت را در همین‌ها هم می‌شود دید. برکت فقط مشاهده کردن پول و مسکن و ماشین و… نیست. ما انسان‌ها عادت کردیم، اغلب فقط برکت مادی را می‌بینیم. من در زندگی خودم برکات معنوی و برکات نوع دیگر زیادی را دیدم که همین نوع سفر و ارتباط با آدم‌ها هم دسته‌ای از آن‌هاست. باید برکات را در زندگی پیدا کرد! و از دیدن آن‌ها حال خوب یافت. رمز خوش گذشتن در این سفرها هم این است که من اهل سخت گرفتن مسائل نیستم. همیشه کارها را ساده و راحت می‌گیرم. البته کلاً در زندگی این منش را دارم.

کد خبر 5398632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سادات AE ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      چه مصاحبه ی دلنشین و عالی ای بود،خدا خیرتون بده،ان شاءالله خدا از خانواده هایی با این سبک که پر از شور ونشاط وانرژی های مثبت معنوی هستند رو در کشور ما زیاد کنه،خدا این خانواده ی عزیز رو هم از بلایا وشر ها حفظ کنه و در پناه امام زمان زندگی پر از خیر برکت وعافیت داشته باشند
      • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        خیلی غبطه نخورید کم میارید
      • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        منم در یک خانواده پرجمعیت بزرگ شدم کوچیک که بودیم لباسای خواهر برادرای بزرگتر رو باید میپوشیدیم 🤣 چقد ناراحت بودم ولی الان میگیم یادش بخیر اون روزها😅 بچه های خانواده پر جمعیت روابط اجتماعی قویتری دارن و بهتر میتونن گلیمشونو از آب بکشن.👏 مسافرت با خانواده خواهر برادرها هم عالیه .
      • مصطفی IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        حالتون خوشابحالتون زنها الان از بچه فراری هستن
      • محمد IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        احتملا هنوز 15 سالت نشده و پول شارژ اینترنت رو از بابات میگیری. بردار یا خواهر محترم اگه فقط یه بچه داشته باشی ماهیانه فقط 500 هزار تومن پول پوشک باید بدی. معلوم هست چی میگی
    • جواد عبدمهدی IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      سلام و خداقوت مطلب متمایز و خوبی بود. نشون میده که اگر مدیریت و تدبیر باشه، هیچ چیزی نشدنی نیست. فقط زندگی رو برای خودمون سخت کردیم
      • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        سخت کردیم یا سخت کردن
      • اکبر IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        نفست از جای گرم بلند میشه
      • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        وقتی ۵ ملیون درآمد داشته باشی چطور میتونی مدیریت کنی برای ۷ تا بچه
    • مطهره طالبی زاده IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      من عاشق این خانواده هستم وبه حالشون غبطه می خورم الهی همیشه سلامت باشند و موفق
      • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        حتما غبطه بخورین فراموش نشه بی زحمت
      • محمد IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        79 20
        غبطه نخور همون تعدادی که خدا بچه بهتون داده رو درست تربیت ورسیدگی کنین حکم جهاد داره،، خودم توخانواده ۱۲ نفری بزرگ شدم فرزند دوم بخاطر ازدیاد بچه ها مجبور به ترک تحصیل وکار برای کمک به خانواده شدم،عاقبتم شد کارگری،والبته دعای خیر پدر ومادرم،،خودم یک فرزند دارم،چون شرایط زندگی سخت رو درک کردم،
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      اون کیه که به شما خونه اجاره داده من با سه تا بچه بهم خونه اپارتمانی اجاره نمیدن
      • الناز IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        هردو اهل منطقه بک تهران هستند.. قیطریه اما حالا مجبور شدن برن استان البرز
    • مادر وطن IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      خدا قوت
    • مادر وطن IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      خوش بحال شما انقدر ارامی
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      آقا خوبه که میگی دهه شصت همان موقع که جنگ هم بود اوضاع اقتصادی مردم اینقدر افتضاح نبود ، همون موقع هم مردم شیوه های پیشگیری را بلد نبودند و پزشکان اجازه سقط جنین و بستن رحم بانوان رو نداشتند و ، وسایل وبهداشتی وداروی های پیشگیری فروشش تو داروخانه بشکل آزاد ممنوع کرده بود ،
      • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        جناب گفتند ده ۶۰ نگفت دهه۴۰یا۵۰ خیلی از ماها دهه ۶۰هستیم وتازه وارد۳۱ یا نهایت۴۰شدیم درهمین اوضاع اقتصادی هستیم اما باز هم من بااین گونه فرزند اوری مخالفم
      • ناشناس IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        80 65
        سلام.عزیز من دهه شصتی هست نگفت که اونموقع بچه بدنیا آورده بچه هاشم معلومه دهه هشتادی ونودی هستن
      • :) IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        مادر خانواده متولد دهه ۶۰ هست
      • پارسا IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        47 3
        این خانم خودش متولد دهه شصت میباشد نه اینکه این کلیپ در دهه شصت ضبط شده
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      من حاصل خانواده نه فرزندی هستم واکنون شصت سال دارم سخن من بامادر این فرزندان عزیز هست ازخودم می گویم مادر به محض اینکه فرزندان دوم وسوم به دنیا امدند مرافراموش کردند ودیگرمحبتی ندیدم حالا می توانید محبت رابین فرزندانتان طوری تقسیم کنید که دربزرگ سالی به شماایراد نگیرند حالا نیازهای مادی به کنار
      • محدثه IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        54 25
        احسنت مادر بزرگ من ۱۰فرزند داشته و بخاطر اینک نتونسته ب بچه هاش ب اندازه کافی محبت بده یا رسیدگی کنه همه این ۱۰فرزند باهم جنگ دعوا دارن در حدی ک همو میخان بکشن
    • علی IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      سلام به همه مادران سرزمینم ایران
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      احسنت
    • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      با سلام و ادب .سرکار خانم صادقی عزیز بسیار با کمالات هستند. در تمام عمرم خانم به عقل و کمال ایشون ندیدم.آرزوی سلامتی و موفقیت برای ایشان و خانواده ی محترمشون دارم
    • م ش ق MD ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      این بچه ها احیانآ بچگی هم داشتند
      • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        در اصل بچگی واقعی رو این بچه ها دارن تجربه میکنن نه بچه های ما که دائم پای تلویزیون یا موبایل و تبلت هستن
      • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        مطمئنا از ما بیشتر داشتن اونا از بدو تولد همبازی داشتن
      • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        75 14
        اصل بچگی کردن مال این بچه هاست که با هم بازی می کنند و همبازی دارند نه بچه های ما که یا التماس پدر و مادر می کنن برای بازی یا نامید پای تلویزیون و موبایلند
    • فاطمه IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      منم چهارتا دارم دوس داشتنین ولی دهنمم سرویس میکنن نمیتونم یه ساعت ارامش داشته باشم من ۲۵ سالمه ازهم کلاسیام هنوز نصفشون ازدواج نکردن خیلی سخته منکه کم اوردم ازهمه نظر
      • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        چه خبره ۹ تا بچه..ما تو یکیش موندیم..کرایه خونه و قسط و بدهی و هرج خونه...پسرم یکساله دوچرخه میخواد نمیتونم براش بخرم..اینا ۱۰۰درصد پولدارن
      • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        خوش بحالتون من میخوام برا بچه سوم اقدام کنم میترسم
      • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        36 24
        به نطر من الان خیلی سخته فرزند زیاد چون نمیشه بهشو نرسید
      • سمیرا IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        31 10
        یا خدا
    • IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      احسنت به این مادرنمونه....کاش ما هم عقل و فهم شما را داشتیم
    • منتظر AE ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      عالی بود، موفق و سعادتمند باشید
    • آرش IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      خانومی بخدا.خدا قوت
    • دهقان IR ۰۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      بسیار عالی. احسنت به این مادر فهمیده برکت در وجود چنین زنان است
    • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      56 32
      چرا با جمعی از دوستان و در رثای فرزندانتان صحبت می کردید مشخص نشد احتمالا معنی رثا رو نمی دونستید یا منظورتون چیز دیگه ای بود
      • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        23 10
        منظورش شاید ثنا بوده
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      احتمالا از شغل آینده بچه ها مطمن هست به جایی وصل هستند
      • پرسپولیس حالاحالاها سرورتونه IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        سلام دوست بزرگوار ایشون گفتن شوهرشون طبابت سنتی می کنه یعنی کارش آزاده اونوقت برای بچه هاش کار وآینده تضمنی داره دوست عزیز خدا داره همین وبس
      • محمد IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        هر آنکس که دندان دهد نان دهد.
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      خیلی جالب بود .خدا حفظشون کنه
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      سلام ممنون از گزارش عالیتون،چه خانواده خوبی درپناه خداموفق وسلامت باشند زندگی باتوکل وصبر وایمان وبدون تلویزیون حتمن مورد رضایت خداست⚘🍀
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      سلام ما یازده خواهر و برادر هستیم بدون تلویزیون بدون گوشی بدون مسافرت پدر و مادر بی سواد تازه پدر گرامیمون هم فوت کرده زندگی تقریباً خوبی داریم، فقط طی این یکی دو سال با این همه گرانی اذیت میشیم
      • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        الان بدون موبایل چجوری پیام دادید؟
      • محدث IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        27 10
        سلام . تهران زندگی می‌کنید؟
      • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        98 10
        چجوری گوشی ندارین پس این نظر و چجوری دادی
    • علی رمضانی IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      سلام وقت بخیر متولد 1362 الحمدالله شکرخدا ماهم 9 تا فرزندداریم الله مهربان نگهداراین خانواده هم باشه خدابهت ببخشه
    • فرزانه کاشانی IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      واقعا سرکردن با بچه ها صبر و حوصله ی بسیار میخواهد ،خوشا به حال شما که چنین صبر و حوصله ایی دارید ،انشالله خدا کمکتون کنه . طبق صحبت خودتان با این اوضاع اقتصادی و اجتماع خیلی سخته از پس این همه بچه براومدن واقعا چی فکر کردین !!!!!!!
    • حمیدی IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      آفرین مادرشجاع وقهرمان، درپناه خداباشید
    • سید IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      خدا خیرت بده من دوقلو دارم به عذابم انشاالله خدا کمکت کنه که همراه با صبر بتونی بزرگشون کنی یه روز دوقلوها تو‌کالسکه بودن و تو میدان امام اصفهان داشتیم گشتی میزدیم یه خانم پیری رسید بهمون گفت خدا صبرتون بده الان یاد شما افتادم
    • نقاب IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      اول وضعیت مخارج درست کنید . کمتر بدزدید . بعد دنبال فرزند اوری باشید . طرف ۲۰۰متر حال پزیرایش بود . مردم بدبخت خونه ندارن شب تو اتوبوس میخوابن پشت بوم اجاره میکنن .
    • RO ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      صد تا ازاین خبر ها رو هم بزارین دیگه فایده نداره جالبه مجری هم میگه خودم سه تا بچه دارم
    • محمد IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      شما یک مجاهدید
    • فریدون IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      پس چرا بعداز انقلاب شعار فرزند کمتر زندگی بهتر را بر سرزبانها انداختند وباعث شدن ما ها تنها باشیم یا فقط یک خواهر یا بردار داشته باشیم خدا از سرتون نگذره که این شعار رو به ملت یاد دادید
      • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        بهتر درست میشه درس خوند من یه خواهر دارم که ازدواج کرده الان ارامش تماما دارم
      • آمنه IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        94 32
        غصه نخور ما ۹تا خواهر برادریم ولی همش دعوا میکنیم کاش من یه دونه بودم
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      به نظر من حداقل کاری که دولت باید واسه حمایت از فرزند اوری انجام بده این هست که به خانواده هایی که از۵فرزند بیشتر دارند یک اپارتمان هدیه بده
      • محمد IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        اخه ادم عاقل با 5 تا بچه چه جوری میشه تو اپارتمان زندگی کرد ؟؟
    • Monji IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      🙏🙏🙏🙏🙏واقعا باید به چنین خانواده هایی افتخار کرد
      • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        اخه این چه افتخاری داره 😄
    • رضا IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      بدرد خودت میخوره تجربه
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      77 59
      دمتون گرم خدا حفظشون کنه براتون 🌸👏👏👏👏👏🌸 🌸
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      وقت تحصیل و ازدواجشان که رسید میفهمید بچه فقط یکی
      • قاسم IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        21 8
        6تا از بچه‌ها مشغول تحصیلن
    • فاطمه IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      واقعا اگر میخواهید فرزندآوری را ترویج بدید به مادرها به ازای هر فرزند ۲میلیون بدید .که حداقل مادر غصه خوراک روزانه فرزندانشو نخوره ، چرا صاحب خونه ها به بچه دارها خانه اجاره نمیدن ؟؟؟؟؟؟؟
      • زهرا IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        30 4
        ۲ میلیون مگه الان پوله
    • فاطمه IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      85 80
      خیلی خوشم اومد ازاین موضوع افرین به خانم فاطمه صادقی لذت بردم ان شاء الله همیشه موفق باشن
    • جباری IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      79 58
      سلام من به شما مادر موفق خدا قوت میگم یک دعا برای اونهای که بچه تدار بگن خدا به حق حضرت زهرا مادر بشن
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      باشه بابا شما خوبید ولمون کنید یکی میمرد ز درد بینوایی یکی میگفت عزیز زردک میخواهی....
    • پریسا IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      من نمیدونم چرا همه تقصیرهار و گردن خدا میندازن در ثانی اکثر زوجهای جوون از پس هزینه های زندگی بر نمیان حتما ایشون وضع مالی خوبی داره
    • رحمان IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      ما هم‌ ۹ تا فرزند هستیم پدر و مادر بنده برا دهه ۳۰ هستش واقعا فرزند زیاد باعث شادابی و دلخوشی بسیار زیاد میشه و انسان رو از افسردی رها میکنه جمعیت زیاد و داشتن خواهر و برادر به تعداد بالا فوق العادست
    • نادری IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      66 71
      سلام احسنت بر شما گلبانو جان بزرگوار ومومن مادر نمونه بهترین کار همينه الهی تندرست وسلامت باشید
    • فری IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      59 54
      خداروشکر که همچين مادروپدر نمونه ای داریم انشالله همه بچه هاتون عاقبت به خیر بشن
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      ما هم اول زندگی چهار تا پشت سرهم پس انداختیم الان که ماشالله با هم بزرگ شدن تو شغل و ازدواج شون موندیم با این اقتصاد خراب بچه بیاری رو دنیا آیندش را تباه کنی مدال افتخار میندازن دور گردنت ؟که به افزایش جمعیت کمک کردی
    • کاظم IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      کمتر چرت و پرت بگین لطفاً با تشکر
    • لیلا IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      78 82
      احسنت ایول خدا پشت و پناهتون زیر سایه امیرالمومنین شاد و سلامت و پیروز و خوشبخت باشید ان شاءالله
    • Aziz IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      99 24
      در این موقعیت مملکت خدایی جگر دارن این همه فرزند دارند و خوشحال هم هست
    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      47 71
      خداشما روحفظ کنه مادرفاطمه عالی بود گل کاشتی
    • خانم صالحی IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      61 51
      سلام به نظرم این مادر بسیار روحیه ی خوبی داشته و با همسرش هر دو توان خوبی در زندگی داشتند ... انشاالله همیشه موفق و موید باشند...
    • آقا ذبیح IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      51 62
      خدایی دمت گرم فاطمه خانم انشاالله همیشه سایه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بالای سر زندگیتون باشه و شاد باشید.
    • الف IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      38 44
      سلام خداوند ببخشد و زندگی خوبی داشته باشی افرین بر همچنین مادرانی مشخص خوب تربیت هم کرده خداوند متعال آرزومندم همه را یلامتی بدهد و همچنین به پدر و مادرشان خیلی زیبا بود دولتم کمک کند
    • محمد RO ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      54 54
      درود بر چنین شیرزنی که از نظر بنده یک زن با تمام معیارهای لازم است. اگر دولت محترم منزلی در حد خدمت این شیرزن و همسر محترمش به ایشان هدیه نماید حداقل کاری است که دولت وظیفه داشته و انجام داده است.
    • علی IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      97 70
      خداوکیلی دمت گرم مادر به این میگن نه اینا که یه بچه میارن نالشون درمیاد یا مث بعضیا که سگ جای بچه بغلشونه
    • حسین IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      68 46
      واقعا الان تو این زمانه به این خانواده بالاخص پدر و مادر احسنت باید گفت۷۷
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      34 27
      خوش بگذره بهشون
      • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        19 8
        بای د بهشون لوج تقدیر داد تواین دوره زمونه تو چنین سنی اینقدرفرزنددارن گرچه مادرم 12 تا فرزند آورد ما8 تاخواهر و4 تا برادرداریم
    • علی آذری IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      این نوع بچه آوردن یعنی محروم کردن فرزندان از نعمت محبت. آیا یک سمند با ۱۲۰ مترو خونه برای یازده نفر هر نفری ده متر کافی کافی است ؟ بماند که خودش میگه یک زندگی متوسط داریم .‌ یعنی این بچه ها فردا خونه و ماشین و جهیزیه نمی خواهند یعنی از الان از ارث پدر محروم هستند خودشان باید برای ازدواج و خانه و
      • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        97 89
        واقعا تاسف بار است که شما از رحمت خدا و روزی او اینقد ناامیدی و همه چی را به ثروت پدر و مادر گره میزنید عموی بنده فرد کارگری هست و فرزندانش معلم داروساز و دکتر شده اند هر هفت فرزندش. از اول هم میگفت روزی دهنده خداست طرز فکر خود را عوض کنید در این جامعه باید به حال اون افرادی افسوس خورد که بجای فرزند
      • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        73 50
        سلام من سال۹۰ که ازدواج کردم دانشجو بودم همسرم هم دانشجو بود و هیچی نداشتیم خانواده ها هم خیلی کمک نکردن با بچه اول ماشین خریدم با بچه دوم زمین خریدم که خیلی برام سود داشت با بچه سوم هم یه باغ روزیم شد باید معتقد باشی و حرکت کنی درست میشه
    • گلناز RO ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      همسایه های بیچاره چ میکنند با اینهمه سر و صدا
      • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        36 50
        همه همسایه ها مثل شما نیستند
      • یلدا AE ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        21 10
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂
      • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        40 10
        سوال خوبیه
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      42 33
      خدا بهشون سلامتی بده
    • رسول IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      41 32
      خدا شالله همراهتون باشه
    • خوزستان صالحشهر IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      47 35
      ماشاالله به این خانواده من هم طرفدار فرزند زیاد هستم اما همسر م مخالفه
    • آرمین IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      35 30
      احسنت
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      37 49
      درود بر شما شیر زن1
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      51 56
      ماشاالله امیدوارم که تا اخر عمر در کنار همدیگه سالم وسلامت باشیدخاک بر سرمن که از ترس مستاجری فرزند چهارمم راسقط کردم خدامنو ببخشه شمارو دیدم از خودم متفرشدم چه اشتباهی😔😔😔😔😔
    • بلوچستان IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      53 37
      خداوند بچه هات رو براتون حفظ کنه، روزی هر انسانی را خدا می‌دهد هیچ نگران نباشید بزرگ میشن انشاالله و صاحب خانه و کاشانه و شغل خواهند شد،
    • جعفر IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      44 34
      درودبر شما انشالله به حق فاطمه زهرا سلام الله همیشه شاد باشید عاقبت به خیر باشیدکل خانواده
    • محمد IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      41 24
      بسیار خوشحال شدم از گرمی خانواده شان ومرایاد گذشته مان انداخت انشالله خداهمه شان را حفظکند وفرزندان صالحی برایشان باشند .امین
    • بی نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      وابسته به چه ارگانی که انتفاداتو نمیزاری فرزند کمتر زندگی بهتر تمامش دروغه تو این آشفته اقتصادی یه دونه فرزند هم زیاده چون از پس مخارج سنگینی که دولت بر ما تحمیل میکنه برنمیان
      • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        57 22
        احسنت
    • زهرا IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      51 41
      سلام وخسته نباشید خدمت مادر عزیزی که باتمام وجود بچه ها شو با تربیت دینی بزرگ می‌کنه خداقوت انشاالله همیشه سالم باشید
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      25 33
      عالی
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      45 17
      فقط ۹ تا همچین بزرگش میکنن انگار چند تا بچه زاییده چند تا دیگه بیار تا شاهد خوشبختیشون تو اینده باشی
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      40 18
      چه زندگی سختی
    • رک IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      مسخره است دوران غارنشینی خیلی وقته گذشته همینجوری هم دنیا را گند گرفته ۸ میلیارد انسان مضر کره زمین را به نابودی کشیدند و سیاره آخرین نفس هاشو میکشه اون هم در کشوری که دیگه از باران و برف هم خبری نیست معلوم نیست تکلیف این گروهان بچه چی میخواد بشه .
      • ناشناس IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        8 2
        خخخخخخ
      • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        34 4
        همه ی کشور رو سیل داره میبره .متاسفانه مدیریت درستی نیست ..وگرنه خدای مهربون نعمتاش رو از سر بنده هاش کم نمیکنه
    • محمد IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      38 29
      خداوند بچهم هاتون را چراغ دلتون کنه: احمدی ازشاهرخت
      • US ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        4 3
        سلام.احسنت به شاهرخت که این قدر معروفند. ماشاالله قدیم درشاهرخت فرزند آوری زیاد بود
    • وکیلی حسنوند IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      42 29
      ماشالله . خدا حفظشون کنه . خدا به زندگی این عزیزان برکت و سلامتی و طول عمر بدهد .
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      35 34
      معمولا مادرای حالا اینقدر خودشون رو به زحمت نمیندازند عزیزم ، اگر یه سریا به خاطر بچه نتونن تو اینستا و غیره و ذالک پلاس بشن پس کی باید اینکار رو بکنه
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      85 35
      این فرزندها در آینده کار و اشتغال و درس و جهیزیه و هزار چیز دیگه میخوان، واقعا ظلمه در حق این بچه ها
    • ناشناس IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      32 28
      با یه خانواده دارای فرزند زیاد که مشکل جمعیت کشور که حل نمیشه،باید فکر اساسی کرد
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      94 22
      مگر فقط یک مساله وجود دارد هزاران نکته باریک تر از مو اینجا نهفته ست. چقدر آسان جلوه می دهید فرزندآوری را آن هم درین روزگاران پر از پیچ و خم های گوناگون
    • امیر حسین IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      17 6
      اون یکی هم تو راهه
    • سارا رحیمی IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      35 38
      درود بر چنین زنی عمرت باعزت
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      56 27
      کاشکی کمک های پشت پرده را نشون میدادین
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      19 27
      عالی
    • آگاه IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      32 32
      درودبه شرفت به این میگن زندگی،آرزومه بچه هاسرحال،فعال،قدردان،مادروپدر،ان ساالله همیشه خوب وخوش خوشبخت باشید،الهی آمین
    • آگاه IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      18 39
      درودبه شرفت به این میگن زندگی،آرزومه بچه هاسرحال،فعال،قدردان،مادروپدر،ان ساالله همیشه خوب وخوش خوشبخت باشید،الهی آمین
    • یگانه نوری IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      15 19
      عالی
    • محمد IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      بچه آوردن هنر نیست کار خیلی سختی هم نیست همه می تونند بیارند تنها چیزی که از دید من بسیارمهم هست آینده بچه هست واینکه چه شخصیتی رومیخاییم تحویل جامعه بدیم مهم هست.وقتی تعدادبالامیره کیفیت پایین میاد.
      • ایرانی IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        48 9
        کی گفته بچه اوردن کار سختی نیست خیلی هم کار سختی هست.زن نیستی که حتی یه روز از سختی های بارداری رو تجربه کرده باشی و بدونی چه سخته
      • فائزه IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        39 46
        اتفاقا تو فرزند آوری قضیه کاملا برعکس هست بچه های یکی یه دونه خیلی لوس و بی مسئولیت بار میان و آینده از پس زندگی شون درمیان چون همیشه دونفر (پدر و مادر)مثل خدمتکار دست به سینه اوامر ایشون رو انجام دادن و اون فکر میکنه همیشه همین جوری همه باید بهش سرویس بدن و اون هیچ وظیفه ایی نداره
      • نگ IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        31 22
        نه لزوما. اتفاقا بچه‌های تنها شاید کمتر مسئولیت‌پذیری و همدلی و اجتماعی بودن رو تجربه کنند
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      28 6
      من خودم تو یه خانواده شلوغ بزرگ شدم واقعا سخته ،انشالله خدا به خودت و بچه هات کمک کنه
    • iMANi IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      18 17
      ماشاءالله
    • ناهید IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      19 18
      ماشاالله خدا حفظ شون کنه بچه نعمته ولی خدا به دادت برسه من که دوتا دارم یکی هم تو راهه برام کمی سخت میاد عجب دل و جرعتی داری به خدا آفرین به تو سایه تون همیشه بر سر بچه های عزیزتون برقرار باشه انشاالله😍
    • آمنه IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      35 15
      دروغ
    • مصطفی IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      26 32
      اقدامشون عالی بود و قابل تحسین احسنت بر این خانواده
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      49 10
      بچه 2و3 و 6 ساله توقع داری ناصالح باشه باید اول بزرگ بشن تا معلوم بشه
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      9 18
      خوب خانواده است خداوند حفظ شان کند هر چی بیشتر خوب تر زندگی می کند و البته اگر وضیعت نالی خوب باشه هر جی بیشتر خوب تر
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      43 16
      اخه واجبه انقدر بچه
    • AE ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      41 31
      احسنت‌‌من‌هم‌خیلی‌بچه‌دوست‌دارم, خدابه‌من‌سه‌تا‌بچه‌داده, وبه‌جوانهاهم‌توسیه‌میکنم‌که‌از‌بچه‌دارشدن‌نترسن؛ خداوندخودش‌برکت‌میده
    • غلامی IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      25 26
      احسنت.واقعا نخبه به این خانواده میگن.عالیه
    • اثمر IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      24 49
      احسنت بندگی یعنی این بهترین عبادت را این مادر انجام میدهد خدا قبول کنه و ازشون التماس دعا دارم
    • رضا IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      23 23
      خوشا بحالشون. سر من که کلاه رفت با دوتا بچه.
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      22 22
      خدا به خودش و شوهرشو و بچه هاش سلامتی بده واقعا اگر مسئولین بفهمند باید تمام نیازهای این خانواده ی جسور تامین کنند ......خداوند بهشون برکت بده
    • محمود IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      62 21
      غولاین حرفارو نخورین با این اقتصاد و گرونی مدیون بچه ها میشین این تبلیغ برای بدبخت کردن و به خاک سیاه نشوندن مردمه همش دروغه بدبخت میشین
    • سها AE ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      67 11
      شماچطوریازده‌نفره‌توسمندجامیشین‌تازه‌سفرهم‌خوش‌بگذره
      • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        36 6
        واقعا راست میگید ۱۱ نفر تو یک سمند؟؟؟؟ خونه ب این بزرگی از کجا آوردن؟؟؟
      • آسا IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        9 4
        منم داشتم به این فکر میکردم که باید یه مینی بوس کوچک داشته باشن برای مسافرت !!!با سمند؟؟!!!
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      26 6
      وای خدا الان خونها آپارتمانی قطعا این خانم مستاجر نیست چون من سه تا بچه دارم همش این خونه اون خونه میکنم اینقد که سر صدا دارن
      • رستمی AE ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        7 11
        قطعا شما هم این مصاحبه رو نخوندی چون ایشون گفتن مستاجرن. درضمن توی حاشیه شهر هستن به همین خاطر خونه ارزون تره و دربسته. اینهارو برید توی پیجشون متوجه میشید خواهش میکنم انقدر قضاوت نکنید
    • رصابانکی IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      16 13
      ایوالله دارید.خداییش.کارتون بیسته...خداپشت وپناهتون...
    • مهرداد IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      42 4
      میشه بگید اون مسافرت مه میرید رو با گیچی میرید ۱۱ نفره اکه ماشین مهم نیست و با نشون دادن این خبر چی رو میخواید نشون خود مسئولین رو نشون بده که با داشتن این همه پست های مهم و امکانات خیلی خوب برای خانواده هاشون چند تا بچه دارن مثلا رییس جمهور ۲ تا بچه آقای جلیلی ۱ بچه و....
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      33 3
      میزان درآمد ماهیانه ومحل درآمد حرفی زده نشده
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      50 8
      عزیزم وضع مالیشون توپه همش بچه می یاره وگرنه تو این دوره زمونه نمیشه حتی برای دو بچه لباس تهیه کرد چه رسد به بقیه خرج و مخارج و بیماری و هزار بدبختی دیگه طرف مایه داره همش تولید مثل کرده دغدغه ای نداشته که
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      15 5
      دیگه بچه رو تو خواب ببینید.بقیه بچه ها میرن مسافرت
    • سعیده سادات IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      22 10
      سلام عزیزم.خدا همتون رو حفظ کنه.ان شاالله فرزندان باتقوا و توانمندی رو تحویل جامعه بدید. خدا قوت. براتون آرزوی تمام بهترینها رو دارم. نگاه پر مهر و پدرانه امام زمان همراه زندگی گرمتان باد.
    • نسرین ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      28 7
      سلام خدا حفظشون کنه خیلیا فکر می کنند بچه هاهمیشه احتیاجاتشان در حد لباس و خوراک و جای خواب است در صورتیکه به همان نسبت که بزرگتر میشوند خواسته هاشون و کنترلشون سخت میشه و رفتارهایی ممکن است انجام دهند که پدرومادر روزی صدبار خودشان را ملامت کنند ...
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      33 7
      خوب تونستید با ۹ تا بچه در زمان کرونا دوتا گوشی بخرید برا بچه هاتون ما تو یکیش هم موندیم پس معلوم شد مایه دارید
    • س AE ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      12 6
      هله خدابده برکت بازبیار
    • سجاد IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      18 18
      احسنت به تو خواهر گرامی و فداکار. انشاالله در تمامی دوران زندگی موفق و موید باشی.قطعا خداوند به شما نظر دارد که این صعه صدر را به شما عنایت کرده است . انشالله فرزندان موفقی هم داشته باشی
    • الهه US ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      51 4
      ما دهه شصتی ها هیچکدوممون تعادل نداریم . یا شدیممم پولدارره پولداررر یا علاف و بیکار .. یا نوه دار یا هنوز مجرد ... دهه شصتی هستی منتشر نکنی .
    • ناسناس IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      14 7
      که چی
    • الفی IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      37 11
      پول دارید بیست تا بچه بیارید پول ندارید یکی هم زیاده دور و زمونه ای نیست که انتظار داشته باشید بچتون زندگیش رو از صفر شروع کنه و خودش بسازه، پدر و مادر حامی مالی نباشن احتمال موفقیت نزدیک صفره!
    • حسام IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      27 20
      اونوقت طرف مولتی میلیارده و ی خونه ۴۰۰متری داره ،به زور ی بچه زاد اوری میکنن.کل زندگیشونو با مدل غربی مقایسه میکنن ولی تو همون غرب مثل امریکا یا انگلیس .متوسط بچه داری هر خونواده ۳نفره ،خیلی هاشونم مثل سلبریتی اشون هم ۷،۸تا بچه دارن
    • مهی IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      51 14
      الان هر بچه ای یه تخت میخاد چطور میشه ۹ تا تخت داشت امکان نداره از نظر رسیدگی بتونه به همه بچه ها برسه چطور ۹ تا بچه تو ماشین جا میشن چطور ۹ تا بچه را با خود مسافرت می برند فقط روزی یه دیگ گتده باید غذا درست کنه خونه شلوغ واقعا اعصاب خورد کنه بنظرم زن بی خیالی هست
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      10 20
      به شما حسرت می خورم
    • پر پرواز IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      18 18
      فاطمه خانوم زندگیتون پر برکت ان شاءالله همیشه سلامت و سرحال باشید در کنار خانواده . 👏👏👏👏👏🌺🌺🌺🌺🌺🌺
    • ناشناس DE ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      38 20
      کمتر دروغ بگویید چند بچه و یک گوشی
    • علی IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      53 16
      خوشبختی افتخاربه بچه آوردن نیست انسانیت حکم می کند که الان به کارتن خواب ها و اتوبوس خوابها رسیدگی کنند نه اینکه ی بدبخت به بدبخت ها جامعه اضافه کنیم
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      34 18
      تأسف اوره
      • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        12 1
        ایول
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      17 4
      اینا دیگه خیلی احساساتی هستن شرایط اقتصادی خیلی ها مساعد نیست به زور یه بچه دارن دولت خیلی مهمه براش فرزند آوری کمک کنه نه فقط حرف عمل صفر قانون رو نوشت فایده نداره عمل مهمه که نیست
    • ابراهیم IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      15 12
      درودبرشما خانواده محترم وخوشبخت
    • حسینی IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      11 12
      احسنت ..همیشه سلامت و تندرست و موفق باشید
    • مریم IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      13 3
      دکتر دارود رومیشناسم و احترام براخودش و انتخابش قائلم اما نسخه همگانی نباید براهمه پیچید تکامل اشرف مخلوقاته ن غیر
    • To IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      9 11
      خدا قوت آفرین به این روحیه ولی سخته
    • سحرد IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      18 7
      دروغ بابا مگه میشه
    • طهورا IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      22 2
      والا ما تو هزینه های دوتا بچه موندیم
    • م IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      33 13
      به نظرتون هنر کرده؟
    • علی RO ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      19 27
      خدا را سپاس که ایران اصالتش را حفظ کرده فرزند صالح گلی از گلهای بهشت هست افرین بر چنین پدر و مادر غیور و قهرمانی
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      18 19
      اصلآزندگی‌کرده‌این‌خانم.بااین‌که‌باسوادچیزی‌حالیش‌نیست‌این‌دوره‌زمونه‌هرچقدرهم‌درامدخوبی‌داشته‌باشیم‌‌براخواسته‌های‌یه‌بچمون‌کم‌میاریم..فرزندآوری‌بیشترازیکی‌یعنی‌ظلم‌درحق‌کودک.....
    • علی IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      18 11
      ماشاالله . واقعا چه خانوم صبوری . خدا انشاالله بهشون و خانواده محترمتان سلامتی همراه با موفقیت عطا کنه
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      18 7
      ان شالله که سالم و تندرست باشن ،و زیر سایه پدر و مادر بزگ شن
    • امیر IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      21 14
      خب جامعه همه نوع نیروی انسانی لازم داره هرچی فرزند کمتر آیندشون بهتر
    • خ.د IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      27 10
      من مبهوت ماندم مگه میشه تلویزیون شما علاقه ندارید پس فرزندانتان را نمی توانید منع کنید از یک رسانه ملی .مگه اینکه در روستا زندگی کنید البته الان در روستا هم چی مهیا است دوم هم اینکه اگه خونه نداشتید چرا این همه بچه آوردید دست خودمان هست بچه آوردن .
    • سحر IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      2 6
      واقعیت داره واقعا
    • زهرا صدقی IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      19 47
      واقعا از دیدن کلیپ خانم صادقی وبچه های زیاد لذت فراوان بردم وحسرت خوردم که چرا من دو بچه دارم وچرا فرزندان زیادی را بدنیا نیاوردم
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      45 9
      الان یه تیم کامل هستید میتونبد برید برا مسابقات لیگ برتر😂😂😂😂
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      3 7
      سلام و سپاس لطفا سوالات بیشتری بپرسید و جزئیات بیشتری را مطرح کنید
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      61 18
      صد در صد اشتباه کردی که ۹ تا فرزند آوردی لطفا اگه یک روزی متوجه شدی که اشتباه بیا به ما بگو تودنیا همیشه میگن فرزندکمتر مشکلات کمتر درآینده که بچه ها بزرگ شدن میفهمی که چه بلایی سر خودت آوردی....
    • مجتبی IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      21 10
      خدا کمکتون کنه.
    • مادر IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      21 15
      سلام احسنت ب شما مادر خوب براتون آرزوی موفقیت و عاقبت بخیری براشماو خانواده گرامی دارم
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      16 14
      بسیار عالی
    • فاطمه IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      26 22
      شیر مادر حلالت شیر زن ایرانی خدا قوت بهت بده اتشالله احسنت افرین👏👏👏👏 منم ۳تا دختر دسته گل دارم میگن دادشی میخوایم با قلب پاکت دعا کن منم صاحب پسری سالم شویم انشالله
      • فاطمه IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        11 9
        انشالله لطفا تو هم واسه من دعا کن سه تا پسر دارم انشالله که خدا یا دختر دسته گل سالم و صالح هم به من بده
      • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        9 13
        بحقه اقا امام زمان خدا بهت ی پسر خوب وعزیز وموعدب مث پسر کوچولوی من بده ۷ سالشه حافظ ۳ جزء قرانه🤲🤲🤲🤲🤲🤲
    • مهدی IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      13 15
      احسنت به شما ، حداقل ۲ جین بچه والسلام
    • فاطمه IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      16 13
      احسنت...ان شاالله لطف خدا واهل بیت همیشه شامل حالتون باشه
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      12 14
      احسن به فاطمه خانم شیر زن
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      14 9
      عالی بود 👌👌
    • طاهره رئیسی IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      15 17
      این یک زن نمونه و مادری مهربان است خدا حفظتون کنه
    • زهرا IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      19 13
      واقعا من غبطه میخورم به صبر وحوصله فاطمه خانم خوش به حال چنین مادری فاطمه خانم میتونه از پس ۹تا بچه بر بیاد ولی ما تو تربیت سه تا بچه موندیم واقعا دستمریزاد فاطمه خانم انشاالله که همیشه سایه ات بالا سر بچه‌ها ت باشه
    • میترا IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      10 6
      خدا بهت کمک کنه فاطمه بانو ،من که ۲تا بچه شیره به شیره دارم همه موهام سفید شدن
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      24 9
      واقعا که،تبلیغ هم میکنه
    • سحرررر IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      23 4
      فقط بی زحمت میشه ازشون بپرسید 9 تا بچه با پدر و مادر چجوری با ی سمند میرن مسافرت دندهاشون خورد نمیشه،
    • کارگر زحمتکش IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      33 5
      چطوری با این همه گرانی خرج چند تا بچه می دهی؟!!! من هنوز ازدواج نکردم حتی خانه ندارم و وحشت از اجاره خانه ها هم دارم؟!!! زمان جنگ تحمیلی بمب و موشک باران شهرها بود ولی امروز که صلح است شهر ها موشک باران نمیشه ولی مردم از کولاک گرانی مسکن و مستاجری ها در عذاب هستند!!!
    • بی نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      31 10
      عجب تبلیغی من یکی هیچ قبول ندارم این خانواده مدام درگیر بچه هاست و هیچ آسایش در خونه نداره
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      12 10
      احسنت
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      10 10
      احسنت
    • M IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      10 3
      میشه لطفا ادرس پیج اینستاشونو بزارین
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      12 6
      توبه استغفرالله
    • م.م IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      21 13
      اگر وضع مالی خوبی داشته باشی من با ۱۰بچههم موافقم اما اگه خانه نداشته باشی و ماشین و درآمد خوب یه دونه بچه هم زیاده
    • پ.پ IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      15 6
      اما خوشبختی را برایتان آرزو می کنم
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      8 6
      خوشا‌ به‌سعادتتون‌ من‌ تو‌ همین‌ سه‌ تا‌ موندم از‌همه‌لحاظ‌کم‌آوردم همیشه‌نوفق‌باشید‌ و‌ خدا‌ همیشه‌یار‌ و‌ یاورتون‌باشد
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      10 5
      خدا زیادکنه
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      37 13
      احتمالا از اونهایی هستند که پول مفت گیرشون میاد وگرنه خرجی دوتا بجه راما نمیرسونیم .دونفر هم کار میکنیم
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      11 6
      ماشاالله خیرشونا ببینی واقعا مدیریت عالیه چه از نظر اقتصادی چه تربیتی
    • رضا IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      9 7
      ماشاالله خدا حفظتون کنه آن اشالله همگیمون از شما بابت این جسارت واین شهامت الگو بگیریم ودر خصوص فرزند آوری همت کنیم آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برا همگیتون دارم کثرالله امثالکم
    • زهرا IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      16 21
      جالب بود من هم سن این خانمم هنوز ازدواج نکردم بنظرم کار درستی ایشون انجام داده و بهترین دوست آدم خونواده یا فرزندان هستند
    • ناشناس IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      16 13
      👎👎👎
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      23 17
      خدایی همش دروغه
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      55 12
      اینا همش تبلیغ واسه چند فرزندی هسش ...ضمن اینکه قطعا بلحاظ مالی واجتماعی ساپورت میشن ... لطفا با تهیه گزارشات دروغ و نمایش اون...به شعور مردم توهین نکنید
    • شیدا IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      12 8
      خوش به حالت انشاالله خدا سلامتی بهتون بده تا فرزندان‌تان را به سلامتی به ثمر برسانید در رده های بالا موفق وموید بشن
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      12 12
      احسنت
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      11 6
      خداوند به شما قوت و نیروی مضائف عنایت فرماید وافرین مرحبا به چنین دیدگاه اعتقادی درپناه امام زمان سلامت و تندرست باشید شما و خانواده محترم
    • شیدا IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      3 2
      خوب
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      41 13
      واقعا ارزش و منزلت زن در این جامعه در این حد است که مثل ماشین بچه سازی فقط بچه بدنیا بیاورد و بس. ما دیگه گول این تبلیغات عقب مونده را نمی خوریم
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      22 8
      من دوتا بچه دارم موندم بخدا بسکه شیطونی میکننهر روز مرگم رو از خدا میخام
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      3 5
      خدا حفظشون کنه خوش به حالتون برکت وسعادت وتربیت وهمه چیز دست خداست زیرسایه حق باشید
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      9 1
      اینکه چیزی نیست من مادر بزرگم به خدا ۹ تا فرزند داره.
    • رها IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      21 3
      انشالله زیر سایه پدر و مادر دعا کنن خدا یک فرزندم به من بده خیلی دوست دارم ولی نمی شه😥😭
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      8 6
      احسنت وآفرین براین مادر خدا سلامتی تندرستی بهت بده سالم وسرحالی یک مادر نتیجش میشه یک خانواده صالح وخوشبخت آرزوی سلامتی برات دارم
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      9 4
      احسنت به این شیر زن در این دوران
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      7 3
      👏👏👏ماشاءالله
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      9 4
      خوشا به حالشان قدیم ها همین طور بود کمتر از ۴الی ۵نفر فرزند اوری نبود حتی در همسایه گی ما ۱۴ و۱۵ نفره هم بودند اما حالا با این همه گرانی وتورم ازدواج هم نمی توانند جوانانمان انجام دهند واگر پدری توانای مالی داشته باشد وبرای فرزندش استین بالا بزند بیش از یک فرزند نمی شود اورد
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      11 5
      خدا قوت پهلوان واقعا . انکه دندان دهد نان دهد.حالا اونی که کاری ازدست بر نمیاد هر چی که میخواد بگه دمت گرم پدر مادر نمونه خدا یاورتان
    • امین IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      24 11
      اینا عامدانه و آگاهانه خودشونو تو سختی انداختن. چون خودخواهن. فقط چون بچه دوست دارن می خوان زیاد ازش داشته باشن. خونه دو خوابه برای ۱۱ تا آدم؟ میشه اصلا؟ اتاق مستقل حق هر فرزندیه. پدر و مادر که باید اتاق جدا داشته باشن. بالاخره یه کارایی می‌خوان بکنن و نمیشه جلوی بچه ها.
    • ناشناس IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      12 2
      فرزند داشتن یکی از نعمت های خداست اما با شرایط امروز وآینده مبهم فرزندان به نظر سخت است چون هرچه بزرگتر شوند خواسته ها وتوقعاتشان زیاد می شود وممکن است از اینکه تعداد زیادی به دنیا آورده ناراحت شوند
    • حدیث IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      8 4
      وا ما یکی از فامیلامون هست ۱۳ تا بچه داره
    • الهام IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      14 8
      جالبه که بعضیا نظر میدن اشتباه کردی، یا خرج بچه رو باید داد کارتون خوابا رو جمع کرد، واقعا به ما چه ربطی داره که برای زندگی حتی نزدیکترین‌افرادمون نسخه بپیچیم، یه نفر یه دونه بچه رو هم نمیتونه درست تربیت کنه یه نفر دیگه توانایی تربیت بیست تا بچه داره، هرکس باید شرایط خودشو بسنجه
      • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        15 4
        سخن شما متین ولی در صورتی که مصاحبه نکنه و تبلیغ فرزند آوری نباشه
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      19 6
      چه چرت وپرت تلویزیون ندارن گوشی محدود چرا علکی جو سازی میکنین یه پسر ۲۰ ساله مگه میشه سرگرم اینترنت نباشه
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      18 5
      ایول ماشالله وضع اقتصادی که توپ توپ باشه آدم نه تا فرزند هم میاره
    • علی یارندی IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      22 6
      دور کردن بچه ها از تکنولوژی اتفاق خوبی نیست .. قطعا وقتی این افراد وارد جامعه بشوند از خلا روحی بزرگی در زندگی رنج خواهند برد ... هیچ نمیشه آنها را از تلویزیون و .. دور کرد .. این بزرگترین اشتباه تربیتی هست
    • امین IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      18 1
      ۴ بچه تو یه اتاق، ۴ تا تو یه اتاق دیگه، و پدر و مادر و نوزاد تو هال می خوابن. یعنی هر اتاق باید حداقل ۲۰ متر مربع مساحت داشته باشه.
    • سارا IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      14 2
      سلام انشالله خدا حفظ تون کنه .منم خودم بچه دهه ۶۰ هستم خودمون ۸ تا بچه هستیم .ولی خودم دوتا بچه دارم . متاسفانه برای دهه شصت ها در جامعه ما کار نیست یا اکثرا با پارتی کار دارند .واکثرا ازدواج نکرده اند .من آدم ناشکری نیستم خداروشکر یه لقمه حلال سرسفره مون میاد .ولی دخل و خرج تو ایران باهم جور نیست.
    • طاها IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      11 9
      با سلام و ادب برای بچه آوردن و بزرگ کردن حمایت روحی و روانی زیادی لازم است از طرف همسر و خانواده زن و شوهر . من فکر می کنم این خانم تربیت بسیار خوبی داره که مزایای فرزند بیشتر رو می دونه و ایده هایی هم داره البته حمایت مالی لازم داره که همسرش توانا هست رابطه خوبی با همسرش هم داره الگوی خوبی هست
    • بانوی ایرانی IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      13 10
      واقعا خوش به حالش همین که میتونه مسائل را آسون بگیره بزرگترین نعمته من که با یه بچه اعصابم داغونه چون همه چیز را سخت می گیرم ، انشاءالله خدا کمکشون کنه در کار و ازدواج هم راحت همه بچه ها را رد کنه
    • الهام IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      6 6
      درود بر شما بانوی ایرانی
    • سارا IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      6 5
      انشالله در آینده برای بچه های ما شما و همه افراد جامعه کار باشه .تا جوون ها بتوانند ازدواج کنند .
    • زرین IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      10 9
      باسلام باین خانواده محترم انشالله سلام تندرست باشید خواهر گرامی هرآن که دندان دهد نان دهد ایکاش عروس وداماد های عصر جدیدهم ازسختی ها وخوشی های جنابعالی پند بگیرند
    • ذوالفقاری IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      32 1
      کاش یه حساب درآمد ماهانه با هزینه ماهانش می‌کرد.....یا درآمدش خوبه یا معجزه میکنه ....در این تعطیلی مدارس و تدریس از طریق برنامه شاد چیکار می‌کرد....ایشون باید به خیلی سوالها جواب بده من کارمندم مجردم هستم پولم نمیرسه برم قشم و کیش و....ایشون میرن
    • منصور IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      12 14
      ما خودمون ۱۱ تا بچه هستیم از یک پدر و مادر تو مدرسه به برادران دالتون معروف بودیم . خدایی عشق کردم از زندگی هم راضی هستیم و اتحادی که بین خانواده ما هست هیچ جا ندیدم.
    • علی IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      6 6
      ماشالله خانواده دکترداوود عزیز
      • محسن IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        6 1
        سلام.من متوجه ربع ساعت رابطه عمیق نشدم،والا
    • محمد IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      6 12
      احسنت خیلی عالیه و من یرزق من حیث لا یحتسب
    • کاظم IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      8 10
      احسنت خدا قوت به شما انشاا.... سلامت باشید
      • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        1 3
        دروغ دهه شصتی ونه تا بچه کی وقت کرد
    • ۰ IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      2 2
      احسنت به شما👏انشاالله زندگی پراز عشقی داشته باشید🌹
    • طاهره امیری هستم IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      2 1
      آفرین بشما خانومه محترم. احسنت به طرزفکر ودیدگاه شمابه زندگی. انشاءالله بقیه خانومها هم نسبت به فرزنداوری دید درست ومثبتی پیدا کنند. دعامیکنم سلامت وموفق باشید.
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      3 1
      من خودم رو نمیتونم نگه داری کنم چه برسه به ی دونه بچه تو چطور این همه ر‌و نگه داری میکنی؟ان شا الله خدا حافظشون باشه و عاقبت بخیر بشن ولی داخل این دوره وافعا سخته این تعداد فردا بخوان ازدواج کنن با ب مدرسع برن خیلی سخته
    • عادل IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      2 2
      کسانی که میگیدبچه نیاریداقتصادخرابه و...یعنی تو از خدا عالم یاصادق یا قوی تری خداخودش گفته رزق همه به عهده منه بعد توبااین حرفت داری بطور خواسته یاناخواسته حرف خدارو کذب جلوه میدی میدی درصورتی که کلام خداحق ودرسته ان شاالله که این عقیده جاهلانه و باطلت رو بندازی دور.ازخدا بترس.
    • AE ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      2 1
      به نظر من هر انسانی حق دارد در مورد زندگی اینده اش تصمیم بگیرد تجربه من بادو فرزند خیلی راحت ولی برای خانمم خیلی سخت به نظر میاد،امیدوارم با هدایایه خداوند خوش باشند.
    • مشتق الشهداء IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      3 0
      «ماشاءالله، لاحول ولا قوة إلا بالله العلی العظیم» بزرگی میفرمود: تربیت فرزند از خودِفرزند مهم تر است، إن شاءالله خوشبخت باشید و در امان از چشمان بد و حسود.
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      4 0
      ،👏👏👏👏👏
    • اهوازی IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      12 6
      چقدر دروغ میگید همیشه در حال گول زدن مردم هستید هر عاقلی میدونه با ۹ فرزند نمیشه تا سر خیابون رفت چه برسه به مسافرت. بدون تلویزیون و موبایل توی خانه ی ۱۲۰ متری چطور بچه ها سر کنن.
    • مریم محمدی IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      3 0
      به نام خدا سلام چه خانواده خوبی حتما با پدر و مادر به این خوبی و عاقلی و خواهر برادر ها بهشون خیلی خوش میگذره امیدوارم هم این خانواده و تمام مسلمانان جهان با خوشبختی و موفقیت زندگی کنند باتشکر
    • بنده سراتقصیر IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      4 0
      خدا چرخ پچه هاتو برات بچرخونه با این کارتون فکر اینده اینارو کردین شغل یا عروسی گرفتنشون یاخونه داشتنون ازهمه مهمترالان تهیه لباسشون ولله ماکه دوتا داریم شرمنده بچه هامون شدیم غذاشو فراهم میکنیم لباسش میمونه مدرسه ببر کلاس خصوصی هم نتونستیم ببریم که تو درساشون قوی بشن چجوری میخای جهیزیه یا مهریه
    • مهسا IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      11 1
      بیشتر از۴ تا فرزند آوردن حتی باشرایط اقتصادی عالی هم کار درستی نیست ما خودمون ۴تا بچه بودیم از والدین فرهنگی الان خودم مادر یک فرزند هستم با این‌حال بازم از خانواده ام بخاطر اینکه منو دنیا آوردن راضی نیستم کارشناسی ارشد گرفتم ولی بیکار یعنی کل زحمتی که برای درس خوندن بدون کلاس کنکور کشیدم هدر رفت
    • زارع IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      2 1
      خدا قوت انشاا... به سلامتی نگاه مهربان خداوند بر همه خانواده ها
    • شمیم IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      3 1
      وای چقدر حالم خوب شد... چه آرامشی... چقدر دلم خواست این سبکی زندگی کنم.... خدا به همتووووون سلامتی بده....
    • میلاد IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      3 1
      دقیقا با این گزارش دنبال چی هستید؟؟بچه اوردن ؟؟؟خدا به این خانواده سلامتی بده ولی واقعا با این هزینه ها میشه ۹ تا بچه اورد؟
      • لیلا IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        8 0
        شوهرش دکتر داووده که برو بیایی داره در اینستا. درامدش هم خوبه
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      4 3
      بابا چه کاریه میخان با بچه دار شدن مردم بیشتر گرفتار بشن
    • م گ ن ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      9 4
      همش تبلیغه و دروغ .اخه یکی بپرسه شما که دایم در سفر هستید چطوری نه نفری سوار سمند میشید .... اندکی تفکر هم بدنیست ... اونوقت مردم تند تند پست میزارن واااای چه خانواده ی ایده الی .... واقعا که متاسفم
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      8 4
      من دوتا بچه داارم الان توخونه ۳۰ متری مستاجری زندگی میکنم و از زهزینه های درسشون برنمیایم اینا یا دروغ میگن یا از ی جای ساپورت میشن
    • سعید IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      10 3
      همین طوریه دیگه به علت فقر و خوب بار نیومدن یکی میشه دزد یکی میشه قاتل
    • سیروس IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      12 5
      فقط ظلم در حق بچه هاَ!!
    • یاس IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      3 1
      خانم فاطمه براتون خوشحالم اما. حتماهمسرتون خیلی حامی و پشتیبان خوبی براتون بوده وهست وحتما درک بالایی از همراهی کردن شما تو این وضعیت داره. وقطعا برای وقت گذاشتن تو تربیت فرزتدان کمک حال شما هست. حتما حال خودت وهمسرتون خدارو شکر تو زندگی خوب بوده که تصمیم به آوردن 9فرزند گرفتین. وقطعا حا ل زندگیتون
    • سهیلا IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      13 0
      کاش نظر بچه های بزرگترم منتشر میشد
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      4 9
      واقعا جای مستندسازهادرتهیه فیلم از این خانواده فوق العاده استثنایی خالی است.سلبریتی هااینقدرخودشون نقاشی نکنندوبدآموزی رابخوردمردم بدهند.انصافا زندگی کاملا آموزنده ای دارندوایکاش تلویزیون نبزدراین باره دست بکار شود.خداوندهمشان راسلامت ومحفوظ بدارد.انشاالله
    • US ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      5 8
      همه داستان ونخوندم اماجاداردمسئولین کشوری حداقل یک منزل وخودرویی جوابگونیازاین خانواده وتامین کنندودرآمدمکفی تامین گردداگردنبال فرزندآوری درجامعه هستیم بایدمشوقهاوبرای خانوادهاتامین کنیم
    • علی IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      0 0
      خلقت، لذت داره
    • پریسا یاراحمدی IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      3 8
      با سلام خیلی از شما ممنونم که چنین افراد موفقی را پیدا و در فضای مجازی منتشر می کنید که این کار شما جبران بسیاری از کوتاهی های تلویزیون و حوضه نمایش است .امیدوارم که این خبر بازتاب های زیاد تری بگیرد .وبرای این خانواده هم آرزوی سلامتی و برکت در زندگی شان را میکنم.لطفا نشر دهید
      • دروغ نگید US ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        2 2
        خیلی باحالن اینا چهار نفرم از خودشون میان اون لا به لا پست میذارن ولی آیکیو در حد... .اخه نابغه چطوری گوشی نداری پست گذاشتی.شانتاژ عقاید کنید ولی دووم نمیاره.
    • رهگذر IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      3 1
      خسته نباشید متأسفانه در بد عرصه ای پا گذاشتید
    • محمد IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      13 2
      به دنیا آوردن این‌همه بچه افتخار نداره، تربیت و تأمین رفاه و آینده شون افتخار داره.
      • هاجر RO ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        6 4
        سلام.اتفاقا در این دوره زمونه که خیلی از خانما سرگرم آرایش ومد عوض کردن برای جلب توجه هستن وحال ندارن بچه بیارن،،اولا ۹بچه رو یه دهه شصتی آورده افتخاره،،ثانیا کسی که این جراتو داشته این همه بچه آورده عرضه تربیتشو هم داره.حتما مدیریت اقتصادی خوبی داره،وقانع هست واهل ریخت وپاش وآرایش هم نیست.پس میتونه
    • ثمری IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      5 8
      بسیارررر عالی عزیز شاد و سلامت باشید
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      2 1
      لطفا پیجشو بزارید که وارد پیجشون بشیم
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      11 4
      دروغ برای تبلیغات فرزند آوری احتمال زیاد
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      2 9
      سلام و دورودبر شما خانوم صادقی وهمسرتان وآرزوی سلامتی وتندرستی وموفقیت برای تمام اعضای خانواده واقعا خیلی خوشحال شدم شجاعت توکل و امید این خانواده رودیدم با این وضعیت بد اقتصادی.
    • کیومرث گلریز US ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      3 11
      احسنت تبریک میگم به شما خانم ارجمند واقعاً کار هرکسی نیست شاهکاره باید دولت به شما کمک کند شماها خیلی بزرگ هستید زبانم قاصب است چه بگویم فقط تعجب می کنم یک مادر ایرانی این همه اخلاص احسنت احسنت
    • مهرداد IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      1 12
      درود خدا بر شرفت واقعا واسه حکومت متاسفم که با این وضعیت هنوز مستاجر هستی انشاالله سلامت باشید خدا یار و نگهدار خودت بچهات باشه منهم ارزوی داشتن ۱۰ بچه دارم خدا به منم بده انشاالله
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      8 0
      برای همون دعا میکنم که هیچ موقع یه فرزند کوچک تر تمام احساسات و توجهات دیگران رو به خودش اختصاص بده و شما از همون دوره تا اخر عمرت احساس بدی داری
    • شهرونداذربایجان شرقی IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      2 7
      منم دوست داشتم بیشترین بچه به دنیابیارم امانصیبم نشدواقعا خوشحال شدم این مادرتان صادقی بهترین مادر نمونه است مادرماهم دوازده بچه به دنیااورده
    • فؤاد IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      1 9
      سلام علیکم. با آرزوی سلامتی و خیر و برکت برای این خانواده پیشنهاد می کنم آستان قدس رضوی و آستانه مقدسه قم و تولیت هایشان این خانواده را جهت زیارت دعوت کنند.
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      4 8
      سلام خدا قوت موفق باشید. انشاالله بچهاتم عا قبت بخیر بشین.
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      11 3
      الان تبلیغ برای فرزند اوری بود؟ ای کلک ها، در ضمن تو مصاحبه ها معمولا همه چیز را شیک وفانتزی نشان میدن، برای هر موضوعی صداقت نیست زیاد جو گیر نشین
    • نیروانا IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      11 1
      چرا باید خودمان را در این مملکت با این مسئولین پاره کنیم برای بچه زیاد،و میانسالی با بیماری ،که بجه زیاد بشه آخ چه هنری!آیندشون چی.خیلی بدبختیم اگ طرز فکرمون اینه.همون بهتر امثال شما انگشت شمار باشن.همون یکی باشن،یه دکتری یه انسان موفقی بشن ک تا ده ها سال بگن عجب بچه ای بزرگ کرد روحش شاد.متاسفم....
    • داود IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      1 10
      لذت بردم, عالی بود، حیف که من و همسرم بلحاظ جسمی شرایطش رو نداریم.
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      9 2
      این کار رو با مردم نکنید این بچه ها میرم مدرسه دوستشون گوشی ،کامپیوتر و....دارن اینا هم میخوان و شما نمیتونی تهیه کنی در آینده دانشگاه و ازدواج چی، حتی اگر پولدار هم هستید به فکر محبت و وقت گذاشتن برای فرزندانتان باشید به نظر بنده آدم بی پول اصلا نباید ازدواج کنه آدم با خانه و شغل ازدواج با یک بچه
    • سیروس IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      13 1
      بذار بچه هات بزرگ بشن بعد ادعای خوشبختی کن الآن به اون بچه ها نان خالی هم بدی، خوشند یک دختر شوهر بدی حداقل جهیزیه پنجاه میلیون پسر زن بدی حداقل هزینه 100 میلیون بابت تحصیلات هرکدوم حد اقل 100 میلیون
    • Z.m19 IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      1 7
      خیلیییی عالی خداقوت همین درسته
    • رویا IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      2 11
      اینکه دکتر داوود خودمونه خدا خودش و خانواده محترمش رو حفظ کنه،چقدر خوبه آدم بچه زیاد داشته باشه نه مثل من یکی
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      8 0
      اخه با نه تا بچه چهطوری تو سمند جا میشین، میرین مسافرت؟؟؟؟
    • کاملیا IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      3 0
      اولا خدا قوت دوما هنوز خیلی بچه هستن،مشکلات بعد از اینه، سوما از کجا مشخص شده که صالح هستن؟ هنوز که نوزاد و کودک هستن، به فکر آینده هم بودید؟ یا فقط خواستی قهرمان باشی، من برای یک بچه ده سال انتظار کشیدم، خدا معلومه دوستتون داشته از سرو کولتون ریخته ماشاءالله
    • نشناس IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      7 1
      دروغ
    • اکبر IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      13 0
      حداقل میتونن بگن شغل شوهرش چی هست.. درآمدش چقدر هست. بیائید واقع بین باشید..اونم با این تورم و گرانی..
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      12 1
      سلام ۹فرزنداصلا کمک نداشتن عجیب است چون واقعا وقت وتوان می خواهدهرزایمانی زن مراقبت می خواهدوفردی تاچندروزاورا نگهداری کنداگرنه زن ازبین می رود.ازنظرمالی هم واقعا بایدتوانست ازعهده ی خرج ومخارج برآمد
    • Sara IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      14 1
      والا ماتویکی ناخواسته موندیم.جایی حمایت میشین بدون شک.تبلیغ الکی نکنین شایدم دروغ میگید،توسمند جامیشید جریمه نمیشید تاقشم میرید گروهانتون چجورجامیدین فرمانده.چی میخورید
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      3 10
      ماشاالله لاحول ولا قوه الا بالله👏👏👏👏👏❤❤❤👏👏👏👏👏👏
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      16 1
      این خانم کلا از اولش که در کودکی ازدواج کرده و بچه دار شده کارش ایراد داشته این تعداد بچه هم در عصر کنونی نرمال نیست در کل مطلبی نبود که ارزش انتشار داشته باشه که چی بشه آدم خندش میگیره و یه نکته اینکه بی مسئولیتی خودشون رو گردن خدا میندازن!
    • حمید IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      13 1
      من خواستم تجربه خودمو بنویسم ، ما یازده تا خواهر و برادر بودیم من بچه اخر هستم هفت تا خواهر دارم 3 تا برادر ، ما با فقر و بدبختی بزرگ شدیم از همه نظر کمبود داریم، بعد از فوت پدر و مادر ، سر یه تیکه زمین موروثی چنان به جان هم افتادیم که گویی مغول حمله کرده ، الان با چهل سال سن یه فقیرم
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      3 9
      یه عده از دوستان خیلی نا امیدن ن تو اینده دیدی ن اینا ن بقیه همه چی دست خدا و همت خودشون بستگی داره من دیدم خانواده ۶ نفری ک پدر کارگر بود و مادرشون هم خانه دار الان ماشالا همشون دکتر و مهندس و معلم شدن همه چی بستگی ب خود شخص داره تو حرص و جوش بقیه نخور🙄ولی ۹ زیاده خدای من بنظرم ۲ نفر بسه😂
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      11 0
      ایکاش بجای این مقالات صدمن یک غاز به واقعیات جامعه می پرداختید بجای توجیه انحرافات وخلاف ها به فکر اصلاح روش های غلط و سیاست های ناپخته کنید
    • حامد IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      0 11
      سلام و عرض ادب خدمت خانم صادقی و خانواده محترمتان ماشاءالله و احسنت به شما با این روحیه تون من ک به این روحیه شما غبطه میخورم، ان شاءالله همیشه سالم و تندرست باشید التماس دعا
    • رویا AE ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      10 0
      من خودم متولد ۶۴ و از یک خانواده با ۹ فرزند هستم. به آینده بچه و تحصیل و کار و ازدواجش فکر کنید انقدر بچه نمیارید. شما بخواهید هم وقت و نیرو برای پاسخگو بودن به نیازهای همه این بچه‌ها نخواهید داشت. به جز روابط فرزند و والدی، این تعداد زیاد روی روابط بین همسری هم تاثیر میگذاره
    • رها IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      8 7
      دعا کنید کسایی که بچه ندارن بچه دار بشن
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      20 5
      وای وای. چقدر چرند. آخه یکی به این خانم بگه خدایی جاییم جات هست؟ خدایی حتی خونه مامان باباتم جات هست؟ وجودتون مصیبته خدایی برا اطرافیانتون. مسائل دیگه م به کنار
    • Snowing-skY IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      9 2
      توصیم اینه که یدونه دیگه بیاره، نه تا زشته.. باید رند باشه🤣بشه 10تا
    • مریم IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      4 12
      سلام واقعامتحیرشدم وشگفت زده 😍😍😍.دمتون گرم خانم صادقی ان شاالله که فرزندان صالح وسالم ویارامام زمان باشند
    • ناشناس IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      5 17
      ماشاالله ماشاالله ماشاالله لاحول ولاقوه الابالله العلی العظیم خداحفظتون کنه
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      16 2
      من تو خرج خودم‌موندم پنج تا پرتقال میخری میشه 30هزار یه گونی برنج میشه یک میلیون کرایه خونه ارزون ترینش ۳میلیون پول آب برق گاز خوردو خوراک اونم با 9 تا بچه و خود مادر پدر که میشه ۱۱ نفر اصلا با عقل جور درنمیاد مگه میشه اونم مستاجر
    • آرمان ایراندوست IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      2 16
      شما به واقع شیرزن هستید ان شاءَلله همیشه در کنار خانواده محترم سرفراز و سلامت و خوشبخت باشید💐 واقعا خسته نباشی خانوم 🙏🏽💐
    • مهدی غریبی. IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      5 13
      پیروز سربلند و در کلیه مراحل زندگیت به حق امام رضا بدون مشکل و به حق مادري فاطمه زهرا که گردنمون داره پشت وپناهشون باشه البته کمی هم باید مسئولین ودولتمردان هم به فکر سفره ومعیشت این قشر از مردم هم که با مشکلاتی مواجه هستند باشند.انتشاالله
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      3 16
      خدا به این خانواده داده به اونایی که ندارند بیشترشو بده
    • Zeukho IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      12 1
      مساحت زمینهای ایران اینقدر هست که دولت بتونه به هر فرد ایرانی یک قطعه زمین ٢٠٠ متر مربعی به مدت ٩٩ سال، بده. تنها در چنین وضعیتی میتوان امیدوار بود که جامعه سالم و شاد شود. وگرنه با یارانه و سبد معیشتی و این قبیل ماجراها، امیدی به زندگی نیست...
    • ماریا IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      11 0
      خدا ببخشه امیدوارم از پس تربیت و تحصیل و کارو ازدواج ومسکن و .......بربیاین من که در یک خانواده 8نفره بودم خیری از زندگی در خانه پدر و مادر ندیدم همیشه گرسنه بودیم لباس نو نداشتیم اینقدر مشکلات اقتصادی بود که پدر و مادر دیگه اعصاب و روان براشون نمیموند پس فحش و کتک تو خونمون نقل و نبات بود
    • حسن IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      2 5
      سلام. تصمیم دیر هنگام مسولین در افزایش جمعیت، فقط یه راهکار داره که اونم بهبود وضعیت اقتصادی و رفاهی ملته، جمعیت با تبلیغات وبخشنامه و مصاحبه های اینچنینی رشد نمیکنه، شرایط خانم مورد مصاحبه کامل گفته نشد، من 10 خواهر برادر دارم ولی الان شرایط مهیا نیست فقط تو شهریه بچها موندم، شعار بسه
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      20 2
      مغزها را باید شست ...بزار یکم بزرگتر بشن هر کدوم یه سازی بزنن اونوقت میگم دودوتا چندتا میشه ...چه خبره چیو میخوای ثابت کنی
    • الی IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      13 4
      ای کاش میفهمیدیم که فقط شکم سیر کردن بچه با لباس پوشیدن کافی نیست بچه با نون خالی هم شاید سیر بشه این بچه ها اینده میخوان جهاز عروسی دانشگاه و... بچه ۳ ساله دارم شوهرم دوتا کار میکنه حتی جمعه ها بخدا نمیتونیم از پس هزینه ها و اجاره خونه بربیایم . ایشون احتمالا چون بچه قیطریه بودن خانوادش وصعشون خوبه
    • پیردانا IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      12 7
      بدبخت این بچه ها برای کارگری دنیا اومدن
    • گژچپ IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      13 0
      قیمت یک بطری شیر که مقدارش به یک لیترهم نمیرسه نزدیک ۱۴،۰۰۰تومان است.اونهم معلوم نیست شیر سالمه یا اینکه داخلش پالم داره،چه کوفتی داره.بعد بچه باید شیر بخوره.از کجا بیاریم شکم بچه ها را با این گرانی تامین کنیم بچه های من اصلا پُرتوقع نیستندهر پنج سال یکبارلباس واشون میخرم آنهم به زور.نمشه خرج نمیرسه
    • ممد IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      14 1
      تو این مملکت یه دونه هم بچه بیاری داری در حقش ظلم میکنی مگر اینکه از این مملکت بری و بعدش بچه بیاری.بچه ها گناه دارن نکنید این ظلم رو در حقشون حداقل اونایی که شرایطشون عین خودم معمولی و متوسطه
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      16 0
      قشنگ یه تیم فوتبال تشکیل داده از محلات شروع کن شاید رسیدی جام جهانی
    • پردیس IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      19 0
      وای خدا رحم کنه! چطور ۱۱ نفر داخل یه سمند جا میگیرند؟؟؟ چند طبقه می شینند؟؟؟خورد و خوراک؟ پوشاک؟ چطور تلویزیون نمی بینند؟
    • احمدی IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      1 20
      احسنت بر این مادر نمونه . مظهر عالی نجابت و خانمی بانوی ایرانی .
    • شکوه IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      12 0
      پدر و مادر من هم ۸ تا فرزند آوردن که دارن چوبشو میخورن. ۵ تا خواهریم و سه تا برادر. ما پنج تا خواهر سر و سامون گرفتیم هرچند مشکلات اقتصادی هست.با مصیبت برادراولم سر و سامون گرفت و یه برادرم هم که مدرسه استثنایی درس خونده و دولت هیچ حمایتی ازش نمیکنه تو این گرونی نگهبان هست برجی ۹۰۰تومن و ازدومی نگم
    • شکوه IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      6 1
      پدر و مادر من هم ۸ تا فرزند آوردن که دارن چوبشو میخورن. ۵ تا خواهریم و سه تا برادر. ما پنج تا خواهر سر و سامون گرفتیم هرچند مشکلات اقتصادی هست.با مصیبت برادراولم سر و سامون گرفت و یه برادرم هم که مدرسه استثنایی درس خونده و دولت هیچ حمایتی ازش نمیکنه تو این گرونی نگهبان هست برجی ۹۰۰تومن و ازدومی نگم
    • الهام IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      18 3
      به نظر من هنر نکردی .صبر کن بزرگ بشن تو این جامعه بچه هات میخوان بزرگ بشن .دیگه بچه نیستن با قوربون صدقه گول بزنی.همون چالشی که برای پسر بزرگت پیش اومده به خاطر اینکه نمیتونی با بچت صمیمی باشی چون مدام درگیر چند تا بچه کوچیکتر هستی .با کمالاتی که داشتی میتونستی ۴ تا بچه موفق بزرگ کنی که بهشون افتخار
    • Zeukho IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      12 18
      اینجا اهمیت زنان خانه دار برای بقای یک جامعه معلوم میشه. بهتر است به زنان خانه دار باندازه 3ساعت کاری روزمزد پرداخت گردد.
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      17 3
      مهم رضایت والدین نیست. مهم رضایت فرزندانه. ک با چیزی ک خودتون نوشتید، اصلا بچه ها در شرایط چندان جالبی نیستند. نه بچه تو ی خونه دو خوابه! چند نفری یه گوشی! با این اوضاع، چطور میخواید نیازهای آینده بچه هارو تامین کنید؟ ببخشید ولی این تحسین نداره!
    • ناشناس IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      36 10
      به نظر من بعیده این اصلا خواندن نوشتن بدونه جوانانی امروزی اصلا قول تبلیغات شما رو نمیخورن بچه یه دونه کافیه
    • چرا تشویقش می کنید IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      24 2
      هنوز خونه از خودتون ندارید بعد ۹ تا بچه آوردی هر ۹ تا اتاق دارن ؟ هر ۹ تا به بهترین شکل بزرگ می شن هر ۹ تا به صورت مساوی محبت می کنید جواب این سوالات نه هست اینا هیچی به فکر ایندشون هستی که پس فردا میان تو و پدرشو فهش میدن که چرا مارو آوردی تو این دنیا که نه خونه داریم نه ماشین نه غذا نه امنیتنهازا
    • شکوه IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      3 1
      خلاصه اینکه پدر و مادر من با این همه ناتوانی و مصیبت و زحمت الان وقت استراحتشونه نه اینکه غصه ی دو تا از بچه های به سر و سامون نرسیدشون رو بکشن . واقعا منصفانه هست شغل واسشون گیر نمیاد چطوری سر و سامون بگیرن با این اوضاع اقتصادی . خود پدر و مادرم الان روغن و برنج تراریخته میخورن و ...
    • سعید IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      5 0
      بله اون زمان اینجوری بود اگه یکم زرنگ بودی بچه هاتو سروسامون میدادی ولی الان دیگه نمیتونن چون اختلاس ها نمیذاره حتی پول زایمان بچه اتو بدی 💯چه برسه خرج خوراک و پوشاک✔😅😅😅😅😅😅
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      1 20
      خدا قوت خانم صادقی، حرفای شما حرفای منم هست ، منم چار تا بچه پشت سرهم دارم خیلی هم راضی ام اگه بازم بچه دار بشم خوشحال میشم، بعضی خانما وضعیت اقتصادی رو بهونه ی بچه نیاوردن کردن در صورتی که دلیل اصلیش تنبلی هست و بس، وقتی یه بچه به دنیا میاد روزی کل خونواده زیاد میشه،
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      0 10
      خدا حفظ کند شما را، و فرزندان عزیزتان را که در کنار نجابت و صدق و صفا. به دستورات الهی و فرزند پروری هم اهمیت می دهید و فرزندانی شایسته. و با ایمان و مهربان تربیت کرده اید
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      1 21
      خدا حفظشون کنه ماشاالله هزار الله اگبر😊💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚
    • یعقوب NL ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      2 16
      با سلام اولا ممنون از کسانی که در تولید این خبر تلاش کردند و ثانیا تشکر و دست مریزاد به این زوج موفق و موثر در بوجود آوردن الگو در جامعه که باید توسط مسولین هم حمایت بشوند واقعا لذت بردم از بانویی که خصایص بزرگ بانوی دینمان فاطمه را تونسته به تصویر بکشد و عینا به وضوح بتونیم ببینیم
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      21 2
      دروغه اینا همش ساختگیه
    • وحید IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      2 13
      عالی بود عالی خیلی لذت بردم خدا حفظشون کنه
    • محمود IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      1 16
      ارامشی چنین میانه میدانم ارزوست.
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      18 0
      بله از سر و ریخت و اون صحنه پشتشون اگه دقت کنید که فرودگاهه مشخصه کاملا به یه جایی وصلن وگرنه ما با دوتا بچه سه ساله یه مسافرت شده حسرت گوشه دلمون ماشین غراضه مونو نه میتونیم عوضش کنیم نه حتی تعمیر شوهرم از صب تا شب سگ دو میزنه واسه یه لقمه نون بازم هشتمون گرو نهمونه حسرت یه کلاس رفتن به دل بچه ام م
    • معصومه شیروانی IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      3 7
      آن شاالله که بیشتر از این بچه نمی خواهید؟؟؟
    • معصومه IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      11 3
      من دو تا یچه دارم هر روز کتکشون میزنم شما خیلی آرومی واقعا خسته نباشید👏
    • ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      1 13
      امیدوارم منم بتونم فرزندانی سالم وصالح به دنیا بیارم و به امید خدا خوب تربیت کنم و به این خانم غبطه میخورم
    • Mm FR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      16 2
      حتی ثروتمند ترین آدم هم نمیتونه ادعا کنه که حق داره این همه انسان رو به دنیا بیاره چون در قبال تک تک لحظات زندگیشون مسئوله.اگر واقعا روزی رو خدا میرسوند این همه بچه در بدترین شرایط زندگی نمیکردن.انسان باشیم!حتی حیوانات هم تعداد محدودی بچه میارن.جنایت فقط سر بریدن نیست!
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      12 0
      موقع ازدواج بچه ها و کار پیدا کردنشون رسید باز باهاشون مصاحبه کنید.
    • فاطمه IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      16 0
      واقعا فاطمه تو چه فکری کردی!!! من یکی دارم واسه دومی نمیتوووونم اقدام کنم و تا نیازهای اولی بخوبی رفع نشه اصلا اینکارو نمیکنم نمیخواهم بزرگ که شد بگه برام کم گذاشتی.. همه دوسدارن بچه زیاد داشته باشن ولی با این شرایط زندگی به صلاح نیست..حالا شما پول دارید ..ما که از این پولا نداریم واقعاااا نداریمممم
    • ناشناس IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      0 23
      تبریک میگم آفرین به این پدرومادر موفق انشاالله خدابچه هاتونو براتون حفظ کنه ، ماشااله ، الله کبر، خیرهمشونو ببینید، وهمیشه سالیان زیاد سایتون بالا سرفرزندانتون باشه ، آرزوی موفقیت دارم براتون
    • 🤔 IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      20 0
      نه عزیزم وضع مالیش خوب وگرنه این همه بچه رو چطوری نگه میداره.بعدشم .هیچ کس گول این حرفها رو نخوره .فقط وقتی جیبت پر پول باش .هم اعصابت راحت هم به خودت و بچه هات میرسی هم مسافرت میری هم دیدی که همه نوع وسیله بازی داشتن .پس جز شعار هیچ نیست
    • علی خان IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      1 3
      عالیه غذاهای خوب کار خوب بدون استرس
    • AE ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      0 18
      عرض سلام و خدا قوت ماشا اله به این خانواده محترم و مادره مومنه ، خداوند این بچه ها را از سربازان امام زمان قرار بده بگو انشا اله
    • امیرعباس IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      29 0
      وااااای چه افتضاحی، کی این همه ظرف بشوره، چطور خرید کنی، چطور بپزی، اصلا نمیتونم درکش کنم،
    • اکبر رضائيان بهابادي IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      0 16
      سلام. بسيار عالي. یاد خانواده خودمان افتادم... انشاالله در پناه حضرت حق باشن... یک همچنین خانواده ارزوست.
    • ناشناس IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      0 22
      بسیارعالیه آفرین به این پدرومادر ،هر چه هستند خیلی فهمیده هستن نسبت به اشخاصی که فرزند نمیارن به جاش سگ وگربه میارن
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      3 17
      الهی خدا بهشون سلامتی بده،عالی بود
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      13 6
      وای بدنت درد نمی کنه انقدر باردار وزایمان کردی ایشلا سلامت باشین
    • کیوان مؤمنی DE ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      0 7
      خواهر عزیزم بااین عقیده پاکت دعا کنید؟ همراه با همسر وفرزندانت؟ برای ظهور آخرین فرستاده خداوندسبحان؟ سوگند میخورم چونکه قبل ازکرونا فوت کردم وچندین درآسمان ها بودم؟ ودرجهان آخرت فهمیدم ظهور نزدیک است ونیمه آسمانی امام‌ مهدی سلام الله علیها رازیارت نمودم؟ که امام مهدی زنده دربین مااست؟ شاید شما خواب
    • مجید IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      28 4
      بیچاره فرزندان شما که اسیر احساسات شما میشن آینده شغلی .مسکن . ازدواج .خورد خوراک .لباسهای کهنه همدیگر میپوشند کمبود محبت . آزار اذیت همسایگان . شما هر جای نمیتوانید برید اگر برید آنجا با خاک یکسان میکنید .شما هر چقدر که ثروتمند باشید نمیتوانید نیاز های عاطفی همه بچه هارو تامین کنید این ظلم
    • ناشناس IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      41 18
      خانمی عفیف وبا حجاب واصالت داری هستن ولی تعداد بچه ها زیاده من با وجود مجرد بودن حوصله خودم رو ندارم چ برسه....
    • امید IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      28 13
      ضمن احترام به تمامی ایرانیان بچه زیادضررنداره خوب مملکت ازتمامی شغل هامیخوادتااقازاده ها راحت زندگی کنن
    • سلام IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      1 21
      بسیاااارعاااالی ماشالله خدا برکت بدهند بچه زیادخوبه خصوصا معنوی آفرین بهمه تون
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      21 3
      دهه شصت مردم یک هلب روغن میگرفتن 100تومن.یعنی هزار ریال دغدقه پدر مادرا برای بچها کلاس خصوصی نبود عدالت اجتمایی بر قرار بود شغل بر مبنای حزب گرای نبود به جای معلم طلبه استخدام نمی شد هزینه زندگی 4 نفر 9 میلیون نبود و اما الان که شما ها ستاد تبلیغات راه انداختین. به ایند فقر فرزند فکر نکردی.
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      4 27
      احسنت درسته گرونیه شما برو بچه را تو بیمارستان میلاد که رایگانه به دنیا بیار باید یه مقدار سختی کشید اما وقتی بزرگ شن میفهمید با اینکه گرونی بود اما ارزششو داشت وقتی خدا بچه میده خودش روزیشو میفرسته باور کنید من پولدار نیستم حقوقم زیر خط فقره اما میفهمم بازم با یکم برنامه ریزی میشه بچه دار شد
    • زینب سادات موسوی IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      4 32
      خدا حفظ کنه این بانو صادقی جیگر رو😍😍😍😍😍خییییلی عشقه
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      18 6
      بچه ها کناه دارند من خانواده شلوغ هستم هم از نظر عاطفی و هم ازنظر مالی کم بود داریم نکنید بچه بیچاره چه کناهی داره
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      20 7
      مگه میشه بدونه مشکل بجه بزرگ کرد ، ما تو مخارج یکی موندیم ، باید به فکر آینده اش هم بود
    • سعیده IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      4 18
      سلام خدمت این خانم بزرگوار شما بهترین همسر دنیا رو دارین که با کمک ایشون تونستید بچه ها رو بزرگ کنید من هم فرزند زیاد دوست داشتم ودارم ولی نه حمایت شوهر ونه جسمی توانشوندارم.الان 43 سال سن دارم واز چاقی رنج میبرم و4 دختر به دنیا آوردم.و15سالگی ازدواج کردم وشوهر بی احساسی نصیبم شده .الحمدالله با 3نوه
    • اسدی US ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      9 19
      سلام و احترام به این خانواده سرشار از انرژی و به تمامی عزیزانی که این مطلب خاص و شیرین رو خواندن و دیدن .چه قدر قشنگ میشه زندگی تک تک ما که همدیگر قضاوت نکنیم اگر کسی دوست داشت الگو برداری کنه چه مثبت چه منفی ولی قضاوت رو به خدا بسپاریم و فقط درس بگیریم
    • Lili IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      2 22
      منم پیجشونو دارم. واقعا جالبه
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      13 4
      والله خوب آقا رو گرفتارکرده تو این اوضاع افتضاح
    • 09178161049 IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      9 9
      ان شالله عاقبت بخیربشن همگی ولی بچه هاالان کوچیک هستن پابه سن نوجوونی که گذاشتن تازه مشکلات رنگارنگ خودشون نشون میدن وامیدوارم اون دوران هم به خوبی وخوشی سپری کنید
    • ندا IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      16 11
      من دوتا بچه دارم از پس خرج و مخارج و رسیدگیشون بر نمیام خدایی با این وًضعیت چطوری میتونی بگذرونی روزمرتو خدا صبر و ثروت و سلامتی بهت بده ولی این تعداد بچه منطقی نیست انشاالله همشون سالم صالح موفق و خوشبخت در اینده زندگی کنن نه تا دکترم تحویل کشور بدی امیگ
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      34 6
      همین الان که دارم مصاحبه رو میخونم حالم بد شد تصورشم دیونم میکنه اخه نه تا بجه کوچیک دیوانه کننده است ۱
    • بی‌نام RO ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      6 25
      لذت‌بردم‌ازمهربانی‌وپشتکاراین‌پدرومادرخداحفظشون‌کنه
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      23 2
      به نظر من بچه خوب است اما در شرایط مناسب تا هم نیاز های بچه برطرف بشه و هم اینکه مادر و پدر اذیت نشود نمیدانم چرا بعضی خانواده ها بی برنامه تصمیم به فرزند آوری میکنند
    • پ IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      8 22
      ماشاالله خدا حفظشون کنه زوج وفرد کردین 😍😍😍😍😍
    • محمدرسول رجایی IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      12 18
      باتوجه به اوضاع اقتصادی خیلی کارسختی انجام داده ،درود فراوان به شما بانو وشوهر گرامی.
    • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      9 21
      خدا بده برکت خدا حفظشون کنه
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      31 12
      سلام و وقت بخیر این فقط یه تبلیغ قشنگ برای فرزند آوریه ما دوتا بچه داریم توی خرج خوراک و لباس موندیم باور نکنید ینا از جایی حمایت میشن
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      34 14
      دروغه مگه می‌شه
      • معصومه IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        2 10
        خدا قوتتون، واقعا تواین زمانه داشتن ۹تا بچه شاهکاره ودل بزرگ میخواد احسنت به شما خانم خداوند نگهدار شما بچه هاتون باشه وروزی را از جایی که گمان نمیکنید برایتان میفرستیم
      • Rebin IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        0 12
        من شخصا این مادر و تحسین میکنم فقط ب خاطر صبر و حوصله ومدیریت عالیشون ولی وضع مالیشونم خوبه من ک تا حالا نتونستم با دو تا بچه ب مسافرت برم خدا پشت و پناهشون
    • حسین IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      1 29
      سلام احسنت احسنت به این مادر عزیزوگرامی که نسل شیعه رازیاد می کنن شماهم دنیادارید وهم آخرت خداوند توانای رادرشمادیده که به شماهمچین لیاقتی داده ازدیاد نسل یکی از برکتهای زندگی است ان شاءالله فرزندانتان جزء سربازان آقاامام زمان باشندظهور نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج
    • نا شناس IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      12 5
      بچه زیادی خوبه اگه ادم بتونه خرجش بده تو این دوره زمونه بچه ها پر توقع هستند 😂😂
    • 🤭🤭 RO ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      42 0
      خیلی تاثیرگذاربودبرم بچه هارو زیاد کنم،😁آخی آخی دیدی چی شدمن که زن ندارم😂😂
    • AE ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      17 1
      حتما درامد بالایی دارن والا با این همه گرونی وحشتناکه ثبت نام مدرسه خرج لباس و....‌‌
    • ناشناس IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      18 0
      تقریبا نیمی از نظرات رو خوندم ، متاسفانه مردم ریز بینی نداریم ، بنابراین من از اون خانم میپرسم از اون خانه پدری در قیطریه بالاشهر تهران چیزی بهتون رسیده ، من میگم مطمئنا رسیده که چرخ زندگیتون داره به راحتی میچرخه .
    • ناشناس IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      0 19
      دمت گرم خیلی مرد هستی
    • فاطمه خورشیدی IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      1 11
      سلام واقعا خوشحالم که کسی یا کسایی هستن که با فرزند آوری موافق باشند و خوشحال من هم ی دهه شصتی هستم و۵ فرزنده دارم که خیلی حس خوبیه
    • مامان! IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      2 10
      نمیدونم چی بگم منم الان بچه چهارمم رو باردار هستم ولی راستش فکر میکنم همین چهارتا کافیه یعنی در واقع دیگه حس میکنم در توانم نیست خدا توان و صبر بده به این خانم عزیز
    • هاجر دشتی RO ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      1 13
      سلام.شیرزنی هستی،واقعا همچین زنانی اراده فولادین دارن.افتخار داره،احسنت
    • کاظم IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      20 0
      غللط کرد که اگر مستاجره و وضع مالیش معمولیه. الان یارو با مستاجری و یدونه بچه نمیتونه زندگی کنه و خرجی نمیرسونه
    • زهره ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      2 16
      منم چهار تا بچه دارم مثل شما بچه خیلی دوست داشتم روش تربیت و دیدگاه من هم مثل شما بود اما از یه جایی به بعد دیگه شوهرم بهم انگیزه ندادالعان دیگه به زور همه توانم میزارم تا این چهار تا رو سرسامون بدم به نظرم اگه مرد حمایت روحی کنه همه خانم ها از پسش برمیان خدا هم روزی رسونه مهم نیت آدم هاست و روشتر
    • زهره ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      1 5
      منم چهار تا بچه دارم مثل شما بچه خیلی دوست داشتم روش تربیت و دیدگاه من هم مثل شما بود اما از یه جایی به بعد دیگه شوهرم بهم انگیزه ندادالعان دیگه به زور همه توانم میزارم تا این چهار تا رو سرسامون بدم به نظرم اگه مرد حمایت روحی کنه همه خانم ها از پسش برمیان خدا هم روزی رسونه مهم نیت آدم هاست و روشتر
    • م US ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      8 1
      این بچه ها بزرگ شوند کلی حسرت چیزهای نداشته دارند. درسته هر آنکه دندان دهد نان دهد کسی از گرسنگی نمی میرد ولی اینها در جمع سایر بچه ها از نظر پوشش و وسایل رفاهی کم می آورند این خانم با ۹بچه در یک آپارتمان یک خوابه خدای این زندگی نیست.
    • م IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      10 0
      والا ما با ی دونه بچه ...زن و شوهر ی لباس درست نمیتونیم بخریم با پنج تومنحقوق اونمکلا قسط بله لابد دارین دیکه بعدش پشتتون گرمه
    • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      18 0
      ببخشید کی خرجشونو میده
    • شهرام جنوب ایران IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      1 9
      سلام واقعا امید دادی داغشون نبینی انشاالله مادربزرگ عیال باری میشی. ☆
    • محسن IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      6 2
      سلام واقعا سخته با این هزینه ها بچه دار بشی ودولت هم هیچگونه حمایتی نکنه خدا به پدرشان قدرت مالی زیاد بده بتونه از پس این هزینه ها بر بیاد
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      10 0
      اینا وضعشون ما سه نفریم تو خوراکو لباس موندیم نمیدونم این خانم چی میگهخوبه خونه بزرگ کلی اسباب بازی
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      12 0
      اینا وضعشون ما سه نفریم تو خوراکو لباس موندیم نمیدونم این خانم چی میگهخوبه خونه بزرگ کلی اسباب بازی
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      0 9
      ماشاءلله به این همت
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      1 6
      ماشاءالله خدا حفظشون کنه درد و بلاتون به سلبریتیها
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      10 3
      پاشو خانم دلت خوشه
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      1 10
      سلام خانم صادقی خدا حفظتون کنه من هم متولد سال ۶۱ هستم و۱۰ فرزند دارم به حرف مردم اهمیت نمیدم هر کسی نظرش برای خودش محترمه فرزند هدیه ای هست از طرف خداوند وخودش روزی رسونه ا‌ونایی که میگن فرزند فقط یکی به لطف ومحبت خدا شک دارن
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      0 7
      با عرض سلام به شما و تمام مادران ایران زمین خیلی ممنون از شما که این چنین برنامه ای را تهیه کرده اید
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      1 5
      ماهم ۹تابچه بودیم دریک شهرکوچک،پدرم کشاورز دامدارو کارگربودو هزارتاکارمی کردشب ها هم فرش می بافت بامادرم خودمان هم درحدتوان کمک می کردیم....مادرم از فرش بافی لحاف دورزی...انجام می دادواقعا بزورشکممان راسیرمی کردیم........اهل خرج کردن نبودیم...همه درس هم خواندیم از ابتدایی تادانشگاه...تمام شدام چیزی
    • حسین IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      0 7
      ما ده تا خواهر و برادریم من فرزند هفتم هستم زمان ما تلویزیون کم بود ما خانه همسایه برای دیدن فیلم مراد برقی می رفتیم الان شصت سالم خدا را شکر زنگی خوبی داشتیم وداریم
    • سیامک IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      2 7
      بنی آدم بنی عادته. هر جور که زندگی رو پیش بگیری همون جور میری جلو.
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      11 0
      فقط حسرت تک تک بچه ها و از جمله خودم خوردن پوشیدن راحت زندگی کردن نگران فردانبودن....یه سرووضع درست حسابی داشتن ..یه رستوران رفتن باخیال راحت یه مسافرت .‌.‌.وهزارتا چیزدیگرکه بخش دارودرمان و پزشکی از همه بدتر...الان نسبتاهمه کموبیش داریم اماراحت بگم حسرت های دوران کودکی نوجوانی و...فقط عقده ای شدیم.
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      0 9
      خوشبحالتون واقعا.این آرامشی که دارین باعث میشه موفق باشین
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      8 1
      خیلی سخته این همه بچه نفسشون از جای گرم میاد مگه شوخیه بزرگ کردن ۹ تا بچه
    • مراد IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      0 10
      اگر من این همه پسر خدا بهم میداد قطعا دهمین هم به دنیا میآوردم
    • Amir IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      2 16
      درود برتوای زن شیره زنه ایران زمین
    • حسین IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      8 0
      خدا نگه دار شأن باشد بگذار بزرگ بشوند انمو قع کدورت‌ها و اختلافات شروع می شود و آرزوی دیگری می کنی انشا الله که بچهای شما خوب با شند
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      18 0
      یک روزی می فهمی چه اشتباهی کردی ۹ تا بچه تواین وصعیت مگه شوخیه
    • مجتبی IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      14 2
      باعرض سلام وخسته نباشید به مطالب خوبی که نوشتید خیلی خندیدم .لطفا به پدر خانواده بگید دستش رو ی رگبار برداره بسه دیگه
    • معصومه عسگرزاده IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      1 7
      عالی خدا قوت دعا کنید برای بیفرزندها مخصوصا پسر خودم مجتبی
    • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      13 0
      این همه بچه چه خبره مگه دوره قدیمه😐😐😐😐😐😐😐
    • mohamad IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      8 0
      خدا خیر بده 9 تا بچه هر چی بگین بزرگ کردنشون اینده شون چی میشه اصلا بچه هاتون بچه گی کردن هرسال توراه بیمارستان ومنزل بودین
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      2 10
      سلام خدا قوت بانو ‌. با همین فرمان ادامه بده
    • Mehdi IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      11 1
      اینا فققققط تبلیغه برا ملت فرزند بیشتری بیارن،اخه مردم بدبخت به کدوم سازتون برقصن،اوایل میگفتین فرزند کمتر زندگی بهتر،الان میگین فرزند بیشتررررر،،،؟؟؟!!!اخه چراااا،تو این اوضا خییییلی تورم نیست که الانم فرزند بیشتر ازمون میخواین،
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      1 13
      من از طریق اینستا گرام با این خانواده محترم آشنا شدم و همسر ایشون دکتر داود فوق العاده انسان شریفی هستن و تمام معلومات خودشون رو بدون ذره ایی اغماض در اختیار همه قرار میدن و بینهایت درمان‌های عالی ارائه میدن، دمت گرممم دکتر جون
    • صدف IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      3 4
      چه خبر بچه بود
    • حاج مهدی IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      1 16
      میخوام به این خانم بگم: دمت گرم... ناز شصت داری... آفرین بر تو که شیر زن ایرانی هستی...
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      1 17
      انشالله یه روزی این خانم با بچه هاش کشورمون روهم مدیریت کنند👌👏👏👏🙏👍
    • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      3 14
      ان شاءالله این مادر سالم باشه و بچه ها قدر شناس باشند .به امید سلامتی همه مادران و پدران
    • حسن US ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      4 4
      نکات مهم فرزندآوری،،،،،طب سنتی،،، بقیه اش راهم خدمت عزیزان عرض میکنم،،،،گیاه خواری وعم مصرف گوشت،،،،اینترنت هم ممنوع،،،،!!!!
    • مجید RO ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      1 19
      خدا قوت شیر مرد
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      10 0
      والا من با دوتا بچه موندم تو خرج زندگی
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      2 8
      علی برکت الله
    • الیاس اقا IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      3 4
      چه آرامشی دارن ما یکدونشم نمیتونیم تحمل کنید 😂😂😂
    • سلام مهمانی هستم IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      2 13
      بسیار عالی امیدوارم فرزندانتون شیعه حضرت علی ع باشند انشاالله
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      8 0
      حالا که بچه ها بزرگ میشن پسر بزرگ برای کار و ازدواجش دهنتونو سرویس میکنه
    • سید محمد IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      14 1
      مرگ بر ظالم 🙏
    • مجید IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      0 12
      خوش به حال شما و خانواده شما ما حسرتش رو میخوریم
    • مهدی IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      0 11
      خیلی لذت بردم
    • بدون نام IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      1 13
      ماشاالله به این خانم
    • جلال IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      1 13
      تبارک الله
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      0 14
      خدا یارتان باد بچه ها خیلی شیرینن ولی من حوصله ندارم کسانیکه حوصله دارن بیارن. خیلی هم خوبه
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      11 0
      شرم وخجالت باید از رویت بباره دیگه وقت ازدواج بچه هات هست خجالت هم خوب چیزی هست
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      8 2
      من فقط میتونم تاسف بخورم بحالشون. همین. و به حال شمایی که وقت و هزینه صرف کردین واسه مصاحبه
    • نرجس خاتون IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      0 10
      سلام واقعا این خانم الگو و نمونه عالی برای تمام زنان هستن خدا حفظشون کنه دولت باید ازین خانواده حمایت کنه
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      10 0
      بچه ها که بزرگ بشن توقعاتشون زیاد میشه و نیازشون زیاد میشه.با این اوضاع اقتصادی و چشم و هم چشمی بچه ها،الل خصوص که بیشترشون پسره در آینده دچار مشکل میشن.و بچه ها میگن اگه نمی تونستی بما برسی اصلا چرا ما را زاییدی.
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      1 8
      منم در یک خانواده پر جمعیت بزرگ شدم تا کوچیک بودم همیشه باید لباسهای خواهر برادرای بزرگتر رو میپوشیدم 🤣 اون موقع ناراحت بودم ولی الان به اون روزها میخندیم و میگیم یادش بخیر. خانواده پر جمعیت خیلی خوبه روابط اجتماعی بچه ها قویتره و بچه ها بهتر میتونن گلیمشونو از آب بکشن بیرون.
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      13 1
      فقط ی چیزی بعد از مرگتون چی واسشون میزارید یا چطوری میخاین موقع دانشگاهشون بفرستینشون دانشگاه فکر کردین حد اقل ۴ یا ۵ تا همزمان قراره تحصیل کنن تو دانشگاه ؟عقلتون به اینجا نرسید؟
    • ناشناس IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      6 8
      سلام عجب خانمی از موقعی که ازداوج کرده یا باردار بوده یا دوره شیردهی بوده
    • سیاوش IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      3 18
      آفرین 👌
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      4 19
      باید آفرین گفت به همچین پدرومادر
    • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      27 4
      ولا عجیبه من دوتا دارم پدرمو در آوردن عصبیم کردن عجیبه گذشته از خرجشون که زیاده یعنی من باشم سر از تیمارستان درمیارم روحیات آدمها خیلی مهمه
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      2 10
      من هم به این مادر خانواده‌اش آرزوی سلامتی دارم من خود فرزند اول خانواده ی پرجمعیت هستم اصلا دلم نمی خواهد به آن زمان برگردم پدر و مادرم بسیار زحمتکش هستن ولی من هم همراه مادرم مادر ی کردم برای خواهر برادرانم تجربه ی جالب نیستی بعدهم با سن کم وارد زندگی مشترک خودم شدم که همیشه مسولیت داشتم
    • بینام IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      2 16
      من هم موافق فرزند اوری هستم،افسوس که شوهرم زندگی من را با نادانیش تباه کردوباعث شد به یک بچه اکتفا کنم😭
    • فرزاد IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      3 7
      تا 40 سالگی دوتا دیگه هم بیاره یه تیم فوتبال میشه خدا قوت
    • دکتر مریم IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      3 13
      زندگی زیبا شاد و سرشار از انرژیست.. دختر سه سال و نیمه من که تنهافرزند است مدام همبازی میخواهد.. تمام مدت با من و بابا خاله بازی میکنه.. عروسک و اسباب بازی هم قبول تداره میگه اونا حرف نمیزنند و جوابمو نمیدهند.. بهترین خدمت به فرزند اوردن خواهر و برادر است.. لایک داری بانوصادقی
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      25 0
      منم شوهر میخوام
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      23 0
      داخل منزل وکتاب ها که روئیت شد نشان از بزرگ بودن منزل است و وسایل زندگی هم نشات گرفته از وجود وضع مالی خوب است البته همسایگان شما باید اظهار نظر بکنند ولی امروز زوج جوان امکان تامین ۵۰ مت آپارتمان راندارند و کسی که یک فرزند دارد نمی تواند در آپارتمان زندگی کند چون همسایه ها معترض به آنها می شوند
    • DE ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      17 5
      همین ها هستن مملکت رو نابود کردن
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      18 0
      نتیجه: هرکس یک خانه ویلایی بزرگ داشته باشد و از نظر مالی هم وضع خوبی داشته باشد بچه دار نشوند بی عقلی است، بی عقل کسی است که مسکن ودرآمدی نداشته باشد بعد بچه دار هم بشوند معلوم است آینده خودشان ،بچه ها و جامعه هم خراب می شود.
    • mik IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      2 14
      خدا قوت پهلوان.... شیر مادر ونان پدر حلالت ...
    • مهسااا IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      5 20
      خداکنه همیشه تنتون سالم باشه مادرعزیزوشماروواس بچهاتون خداحفظ کنه ما۷تابچه بودیم مادرم توسن ۴۰ازدنیارفت وزندگیمون دچارمشکل شدمن ک دختری ۱۵ساله بودم مسئولیت برادرام افتادگردنم وکلی اذیت شدم
    • کاظم IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      20 8
      دوتاشونم دختر و پسرعمه بودن و خونه اشون تو بهترین نقطه ی تهران بوده.معلومه بابا و مامان این دهه شصتی ها یا وزیر یا دولتی هستش .پس مطمئن باش این دوتا هم کار دولتی دارن و از طرف پدر و مادر وزیر وپولدارشون حمایت میشن .وگرنه با پول گارکری کسی جرات ۹ تا بچه را نداره .پول پوشک و شیرخشک ازکجا میاوردن
    • نرگس IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      5 16
      درودد بر این مادر گرامی. انشاءالله خودش و فرزندانش همیشه سالم و تندرست باشند. آدم از دیدن چنین خانواده ای بسیار شاد می شود.
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      5 14
      ای جانم واقعا کیف کردم الاهی همیشه تنشون سالمو سلامت باشه منم فرزند زیاد داشتنو دوست دارم ولی واقعا از شرایط نگهداریشون و تربیتشون و ایندشون میترسم . الان دوتا بچه دارم دلم دوتا دیگه میخواد ولی میترسم از پسشون بر نیام من اصلا از بابت هزینه هاشون نمیترسم میدونم هر کس که دندان دهد نان دهد.
    • شادی IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      3 15
      خدابهشون سلامتی بده، 9 تا پشت سرهم باخواست خودآدم!!! ایشون خودشون رومختص بارداری وشیردهی ورسیدگی به بچه ها کردن دیگه زمانی برای خودشون باقی نمیمونه هرچندبچه هاکمک حالشون باشن، همه زندگی یه زن که توبچه داری خلاصه نمیشه
    • مش مندلی IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      15 2
      اول از کسایی که تو خانواده پرجمعیت سوال کنین اگه راضی بودن بعد تبلیغ کنین.
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      17 1
      شبیه یه طنزه بیشتر اونم با این شرایط حالا من دیدم سه تا میارن اما ۹ تا نه ولی به نظرم بجای تبلیغ فرزند آوری فکر جیب پدر و مادرها هم باشید ازشون حمایت کنید من خودم اولین کسی هستم که سومی رو میارم وقتی من ندارم شکم دوتا بچه مو سير کنم از کجا سومی بیارم تازه دوران جوانیشون دردسره
    • داریوش IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      1 11
      سلام خدمت این زوج موفق خداوند همیشه یارویاورتان بوده وباشدودزندگی آرزوی سربلندی دارم
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      1 9
      حتما میتونستن بچه هارو بزرگ کنن تا الان هم که مشکلی براشون پیش نیومده ولی فکر کنم برای من خیلی سخته و نمیتونم
    • محمد طاها IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      1 10
      خیلی عالی بود. موفق و موید باشید
    • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      2 11
      خدا حفظشون کنه
    • ia allah IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      1 11
      این که چیزی نیست پدر بزرگ من ۱۲تا خواهر برادر بودن بخدا
    • نیکی IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      14 2
      به عبارتی این مادر روزانه حداقل ۲ بچه رو ببره حموم هرساعت یه بار یکی رو ببره دستشویی، حداقل روزی چند ساعت رو صرف درست کردن غذا و ظرف شستن بکنه و ..... اونم تنهایی همه رو بزرگشون کرده ..... مگه داریم مگه میشه!!!!
    • یاس IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      23 4
      این خانم زیر چشماش سیاه شده معلومه اصلا هم زایمان روش تاثیر نداشته. مگر می شود با این تعداد بچه اعصابت سرجا بماند تمامش نمایش بود. کمی فکر کنید واقعا.
    • ی شهروند IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      5 12
      کیف کردم خدایی
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      19 2
      یک تنه بار جمعیت ایران را به دوش میکشه خخخ
    • ش. IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      9 13
      ما حسرت یکیشو داریم . خدا به همه آرزومندان بچه های سالم بده
    • دیبا IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      21 2
      بسیار مشکلات دارد خانواده پرجمعیت ..تربیت وهزینه کرد ..متاسفانهخبرگزاری مهر برای سیاست نظام تشویق به فرزنداوری به هرروش( حتی غلط )می کند...شما ارامش مردم رافراهم کنید وکنترل تورم ..خودمردم به سوی فرزنداوری مناسب خواهند رفت
    • عالیه IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      4 15
      عالیه
    • گلستان IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      2 16
      سلام من سالهای سال تو گروه پرسش و پاسخ آقای دکتر داوود بودم و از درمانهای ایشون بسیار استفاده کردم و با خوندن این مصاحبه خیلی جا خوردم که خانواده دکتر داوود هستند .خدا طول عمر باعزت به خودشون و خانوادشون بدند
    • DE ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      22 3
      بابا من ۱سال ازدواج کردم ۲نفریم ماهی ۵میلیون تومن فقط و فقط خوراکمون میشه دیگه کرایه خونه هزینه اب و برقو شارژ...بماند ماهی ۱۰میلیون دقیق هزینه زندگی ۲نفر میشه فرزند اوری مستلزم اقتصادی پویا برای یک جامعست نه تورم افسارگسیخته فقر ،بیکاری ،گرونی
    • Avin IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      10 13
      مایه دارن ولی احسنت ب مادر نمونه
    • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      17 6
      همش دروغه
    • نیسان DE ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      28 6
      من باچهارتا بچه پدر آمد ده میلیون تومان هشتم گرو نهمه این تبلیغات است .بچه فقط یکی نهایتش دوتا.
    • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      53 7
      دروغه ومحاله یه جایی پول میرسه