۲۵ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۰۷

فرمانده انتظامی کرمانشاه مطرح کرد؛

کمک پژوهش‌های علمی در نیروی انتظامی کرمانشاه به پیشگیری از جرایم

کمک پژوهش‌های علمی در نیروی انتظامی کرمانشاه به پیشگیری از جرایم

کرمانشاه- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کمک پژوهش‌های علمی در نیروی انتظامی کرمانشاه به پیشگیری از جرایم در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی‌اکبر جاویدان در نشست امضای تفاهم‌نامه دانشگاه پیام‌نور و نیروی انتظامی که ظهر امروز در دانشگاه پیام‌نور برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه پیام‌نور پلی است میان مردم و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی که با امضای تفاهم‌نامه میان نیروی انتظامی و این دانشگاه باب جدیدی در حوزه‌های امنیت استان کرمانشاه باز می‌شود.

وی افزود: امنیت بسترساز توسعه در ابعاد مختلف جامعه بوده و با امنیت پیشرفت و توسعه حاصل می‌شود و بر اساس منویات مقام معظم رهبری نیروی انتظامی ستون استوار امنیت در کشور است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: دانشگاه امین انتظامی بخش‌های علمی را از تربیت افسری جدا کرده و این بستر فراهم شده که تا مقطع دکترا در رشته‌های متناسب نیروی انتظامی متخصص تربیت کند.

جاویدان با اشاره به اهمیت به‌روز بودن نیروی انتظامی و پیشرفت در اجرای مأموریت‌ها، بیان کرد: انجام مأموریت‌های نیروی انتظامی باید پشتوانه علمی داشته باشد و به عنوان نمونه افزایش تخلف در هر بخش باید ریشه‌یابی شود.

وی با اشاره به برخی از تخلفات، گفت: با افزایش پژوهش‌های علمی در نیروی انتظامی می‌توان دریافت دلیل عدم رعایت تکالیف و حقوق شهروندی، افزایش گرایش به سمت برخوردهای فیزیکی، نزاع دسته‌جمعی، افزایش آمار خودکشی، دگرکشی و نزدیک‌کشی چیست و در راستای پیشگیری آن اقدام کرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت کار تحقیقی، افزود: با انجام تحقیقات و پژوهش‌های علمی، نیروی انتظامی همراه با تغییرات پیش رفته و قبل از رخ دادن هر اتفاق می‌تواند پیشگیری کرده و از هزینه‌های برخورد با متخلفین کم کند.

جاویدان به هوشمند سازی در بخش نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: در راستای هوشمندسازی نیروی انتظامی پلیس من، ثبت‌نام گواهینامه، انجام آزمون و ثبت‌نام گذرنامه از طریق سایت انجام شده که اتلاف وقت شهروندان به حداقل می‌رسد.

کد خبر 5400336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha