۲۶ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۵۲

فرمانده انتظامی کرمانشاه خبر داد؛

دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه

دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه

کرمانشاه- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی اکبر جاویدان اظهار کرد: پس از مراجعه فردی به پلیس فتا و درخواست رسیدگی به شکوائیه خود مبنی اینکه در یکی از سایت‌های اینترنتی با آگهی فروش خودرو روبرو شدم و فرد آگهی‌دهنده خود را مالک معرفی و درخواست ودیعه جهت بیعانه پیش از بازدید خودرو کرد و متعاقب آن مبلغ چهار میلیارد ریال جهت ودیعه واریز کردم و متأسفانه پس از واریز وجه فرد آگهی‌دهنده دیگر پاسخگو نبود.

وی افزود: با بررسی‌های انجام‌شده و اقدامات پلیسی صورت گرفته توسط کارآگاهان پلیس فتا استان کرمانشاه مشخص شد متهم که ساکن یکی از استان‌های مرکزی کشور بوده با انتشار آگهی جعلی فروش خودرو در سایت‌های اینترنتی و با اخذ مبالغ بیعانه اقدام به کلاه‌برداری کرده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: با هماهنگی مقام قضائی تیمی از کارآگاهان زبده پلیس به استان کرمانشاه محل سکونت متهم اعزام و طی ۷۲ ساعت اقدامات فنی و پلیسی و تحقیقات میدانی شبانه‌روزی، نهایتاً متهم در یک خودروی پژو شناسایی و پس از مدتی تعقیب و گریز دستگیر شد.

جاویدان بیان کرد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا در بازجویی مأموران ابتدا منکر هرگونه کلاه‌برداری شد اما پس از مواجه با مستندات موجود به بیش از ۱۰ فقره کلاهبرداری به مبلغ پنج میلیارد ریال اعتراف و عنوان کرد با انتشار تصاویر غیرواقعی و جلب اعتماد افراد از آنان کلاه‌برداری می‌کرده است.

وی یادآور شد: با توجه به گسترده بودن فضای مجازی و گسترش سایت‌های خریدوفروش کالاهای نو و دست‌دوم افراد سودجو با ترفندهای مختلف از اعتماد هم‌وطنان سوءاستفاده و اقدام به کلاه‌برداری می‌کنند.

جاویدان در پایان از مردم خواست تا هنگام خرید در فضای مجازی دقت بیشتری را داشته و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، مبلغ یا مبالغی را واریز نکنند.

کد خبر 5401118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha