۲۸ دی ۱۴۰۰، ۸:۴۸

پرونده ۳ اثر خراسان شمالی برای ثبت در فهرست آثار ملی تدوین شد

پرونده ۳ اثر خراسان شمالی برای ثبت در فهرست آثار ملی تدوین شد

بجنورد- سرپرست میراث‌فرهنگی خراسان شمالی از تکمیل نهایی ۳ پرونده آثار طبیعی استان به‌منظور ثبت در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

وحیده رضائیان در گفتگو با خبرنگار مهر از تکمیل نهایی پرونده ۳ اثر طبیعی استان خبر داد و اظهار کرد: این آثار شامل درخت زرشک روستای چهارمست اسفراین، درخت کاج دبستان مدرسه پروین بجنورد و درخت توت امامزاده فریمان اسفراین است.

سرپرست میراث‌فرهنگی خراسان شمالی گفت: ثبت این آثار در فهرست میراث ملی، موجب حمایت قانون و حفاظت و ماندگاری آنها است.

وی افزود: با ثبت ملی این آثار نیروهای یگان حفاظت به‌صورت مستمر و روزانه از این آثار بازدید و با تخلف قانونی برخورد می‌کنند.

رضائیان گفت: تاکنون ۷۱۳ اثر تاریخی خراسان شمالی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که از این تعداد ۵۲۵ اثر تاریخی، ۵۳ اثر طبیعی، ۱۰۹ اثر ناملموس و ۲۶ اثر منقول تاریخی است.

کد خبر 5402545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
      1 0
      سلام. ثبت ملی آثار ،باارزش ومهم است اما حفظوحراست ازآنها،خیلی مهمتراست. متأسفانه حدودیک ماه قبل یکی ازآثاری که دربجنورد به ثبت رسیده بود را به آتش کشیدند ولی هنوز به دنبال مقصرحادثه می گردند ومعرفی نشده ودلیل آتش زدن این اثرملی وعدم معرفی مقصرحادثه،برای مردم این شهرو استان نامعلوم است لطفأپیگیری شود
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
      0 0
      سلام. پرونده بررسی وشناسایی عواملی که شبانه میراث ملی ثبت شده ی خانه ی معصومی بجنورد را تخریب کردند به کجارسید؟؟؟! لطفأاطلاع رسانی کنید.ممنون