۲۹ دی ۱۴۰۰، ۹:۳۳

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اعلام کرد؛

تعطیلی مدرسه در «یان چشمه» به دلیل شیوع آنفلوانزا

تعطیلی مدرسه در «یان چشمه» به دلیل شیوع آنفلوانزا

شهرکرد- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از تعطیلی یک مدرسه در «یان چشمه» به دلیل شیوع آنفلوانزا خبر داد و گفت: ۱۷ مورد ابتلا به امیکرون در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید راشد جزایری صبح چهارشنبه در جلسه ستاد استانی کرونا با بیان اینکه ۹۲ درصد از جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال استان دز اول و ۷۸ درصد دز دوم واکس کرونا را تزریق کرده اند.

وی با بیان اشاره به اینکه ۶۱ درصد از مادران باردار واکسن کرونا را تزریق کرده اند، عنوان کرد: شهرستان‌های «بروجن»، «شهرکرد» و «سامان» کمترین تزریق واکسن کرونا در بین مادران باردار را دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه ۹۶ درصد فرهنگیان چهارمحال و بختیاری واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: درصد پوشش دز سوم در استان ۱۸ درصد است.

جزایری به تأسیس آزمایش تست آنفلوانزادر چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و ادامه داد: از ۱۸۷ تست آنفلوانزاکه در استان گرفته شده ۳۱ مورد مثبت بوده است.

محموله واکسن آسترازنکا وارد استان شد

وی با بیان اینکه بیشترین مورد ابتلاء آنفلوانزادر مدارس بوده است، مطرح کرد: یک مدرسه در «یان چشمه» به دلیل شیوع آنفلوانزا تعطیل شد که ابتلاء سه دانش آموز در این مدرسه قطعی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به شناسایی ۱۷ مورد ابتلاء به امیکرون در چهارمحال و بختیاری، گفت: دو کیت شناسایی سویه امیکرون در اختیار استان قرار گرفته است.

جزایری با بیان اینکه سویه امیکرون در چهارمحال و بختیاری در حال قالب شدن است، اظهار کرد: طی دو هفته آینده ۸۰ درصد ابتلاها در استان امیکرون خواهد بود.

وی با بیان اینکه کمبود واکسن در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد، عنوان کرد: شامگاه سه شنبه محموله واکسن آسترازنکا وارد و در استان توزیع شده است.

کد خبر 5403546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha