۲۹ دی ۱۴۰۰، ۲۱:۴۹

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه:

آنکارا آماده ایفای هر نقشی در حل تنش میان روسیه و اوکراین است

آنکارا آماده ایفای هر نقشی در حل تنش میان روسیه و اوکراین است

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز در سخنانی اعلام کرد: آنکارا آماده ایفای هر نقشی در حل تنش میان روسیه و اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد که کشورش آماده است تا هر نقشی را در حل و فصل تنش های احتمالی میان مسکو و کی‌یف ایفا کند.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در این خصوص گفت: ترکیه نیز با نگرانی زیادی تحولات را دنبال می‌کند. این تنش خطراتی را به همراه دارد. ما خواهان هیچگونه اقدام نظامی، درگیری یا جنگ در اوکراین یا بین روسیه و اوکراین نیستیم.

ابراهیم کالین با بیان اینکه آنکارا نمی‌خواهد شاهد جنگ جدیدی باشد گفت: مشکل فعلی ابعادی فراتر از تنش بین روسیه و اوکراین دارد. در ۳۰ سال پس از جنگ سرد، واقعیت های ژئوپلیتیکی به وجود آمده است. یک گفتگوی واقعی و جامع بیش از هر زمان دیگری ضروری است.

کالین اضافه کرد: روسیه خواسته‌ هایی برای بازتعریف پارامترهای ژئوپلیتیکی دارد. حتی اگر بحران کنونی حل شود، در آینده تنش‌ های جدید، تحرکات یا تهدیداتی رخ خواهد داد، حتی اگر در قالب جنگ سنتی نباشد. گفتگو بین روسیه و غرب به تازگی آغاز شده است، اما باید قبلا انجام می‌ شد.

وی خاطر نشان کرد: انتظار دستیابی به نتایج سریع به شکست منتهی خواهد شد. هیچ راه حل سریعی برای چنین مشکلات ژئوپلیتیک بزرگ و بلندمدت وجود ندارد. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با ولادیمیر پوتین و ولادیمیر زلنسکی روسای جمهور روسیه و اوکراین گفتگو کرد. او حتی از هر دوی آنها دعوت کرد تا در صورت تمایل به ترکیه بیایند تا برای حل مشکلات و اختلافات خود نشستی را برگزار کنند. آنکارا آماده ارائه هر گونه کمکی است.

کد خبر 5404309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha