۱ بهمن ۱۴۰۰، ۲۱:۴۷

در پیامی اعلام شد؛

واکنش طالبان به سخنان توهین آمیز «جو بایدن» درباره افغانستان

واکنش طالبان به سخنان توهین آمیز «جو بایدن» درباره افغانستان

سخنگوی وزارت خارجه دولت موقت طالبان در خصوص اظهارات توهین آمیز روز گذشته رئیس جمهور آمریکا درباره افغانستان واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان امروز جمعه با انتشار پیامی در رسانه‌های اجتماعی نسبت به اظهارات روز گذشته جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان با اشاره به اینکه نه تنها ملت‌ها تجزیه نشده‌اند، بلکه تنها متحد شده و باعث فروپاشی مهاجمان و امپراطوری‌های بزرگ شده اند، گفت که نفاق پدیده‌ای خارجی است که اشغالگران برای بقای خود آن را به وجود آوردند.

بلخی در ادامه افزود: پس از پایان اشغال افغانستان، همه دیدند که چگونه طالبان با امکانات محدود، امنیت عمومی را در مدت کوتاهی تامین، حکومت مرکزی را ایجاد و مردم افغانستان را متحد کرد.

وی گفت: افغان‌ها با داشتن یک کشور و به کمک باورهای مشترک اسلامی و تاریخی، اشغالگران را شکست داده و اکنون برای تبدیل شدن به یک ملت برابر، گام‌های محکمی را بر می‌دارند.

گفتنی است روز گذشته بایدن در سالگرد تصدی مقام ریاست جمهوری خود در کاخ سفید ادعا کرده بود: اگر کسی فکر می‌کند که توانایی متحد کردن افغانستان تحت یک دولت واحد را دارد، دست بلند کند. به همین دلیل محل گورستان امپراطوری‌ها بوده است. این کشور مستعد اتحاد نیست!

کد خبر 5405564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      0 0
      اکنون کشور جوبایدن دیگر کشور آمریکا نیست. آمریکا دچار رمبش از درون شده و پس از حمله هواداران رئیس قبلیش به کنگره، دیگر توان و جرات بازیابی هیبت خودش را ندارد. آمریکا به دلیل ناتوانی در اتحاد داخلی خودش افغانستان را ترک کرد نه چیز دیگری. بدنه ضعیف آمریکا اجازه جولان و حفظ موقعیتش را نمی دهد.
    • حمید ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      0 0
      طالبان مردم افغانستان را متحد نکرده فقط مخالفان خود را از صحنه خارج کرده