به دلیل تسهیل انتقال برق و گاز به لبنان؛

«نجیب میقاتی» از مقامات دولت «دمشق» قدردانی کرد

«نجیب میقاتی» از مقامات دولت «دمشق» قدردانی کرد

نخست وزیر لبنان از مقامات دولت «دمشق» به دلیل کمک آن‎ها برای عبور گاز مصر و برق اردن از سوریه به لبنان جهت حل بحران کمبود انرژی این کشور، قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان از مقامات دولت «دمشق» به دلیل کمک آن‌ها برای عبور گاز مصر و برق اردن از سوریه به لبنان جهت حل بحران کمبود انرژی این کشور، قدردانی کرد.

بر اساس این گزارش، میقاتی در این خصوص گفت: ما از سوریه به دلیل نقش آفرینی در تحقق پروژه بزرگ انتقال برق و گاز به لبنان قدردانی می‌کنیم. طبیعتاً این پروژه حیاتی کمک بزرگی به حل بحران انرژی در لبنان می‌کند.

نخست وزیر لبنان در ادامه اظهاراتش نیز افزود: در حال حاضر، لبنان با شرایط سختی دست و پنجه نرم می‌کند. امضای توافقنامه واردات انرژی به لبنان گام مهمی در راستای حل و فصل بحران انرژی محسوب می‌شود. ما تلاش می‌کنیم تا این گام هرچه سریع‌تر با گام‌های بعدی تکمیل شود.

نجیب میقاتی روز گذشته با «صالح الخرابشه» و «غسان الزامل» وزرای انرژی اردن و سوریه دیدار و گفتگو کرده بود. وی در جریان دیدارهای مذکور توافقنامه واردات انرژی از اردن و سوریه را به امضا رساند.

کد خبر 5410064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha