۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۰۲

کیکاوس سعیدی:

مجمع ١٧ اسفندماه کمیته ملی المپیک فقط عمومی است نه انتخاباتی 

مجمع ١٧ اسفندماه کمیته ملی المپیک فقط عمومی است نه انتخاباتی 

به گفته دبیر کل کمیته ملی المپیک، مجمع ١٧ اسفندماه این کمیته برگزار می شود اما بدون انتخابات و رای گیری.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک امروز به صورت فوق العاده برگزار شد. لغو انتخابات ١٧ اسفندماه کمیته ملی المپیک مهمترین خروجی نشست امروز بود.

کیکاوس سعیدی در مورد این نشست توضیح داد و گفت: بر اساس مصوبه هفته گذشته هیات اجرایی، امروز نشست فوق العاده برگزار شد و بحث انتخابات کمیته را پیگیری کردیم، پیشرفت خوبی حاصل شد و برای جلسه بعد هم مذاکرات ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به لزوم تدوین آیین نامه انتخاباتی تاکید کرد: طبق مصوبه هیات اجرایی این آیین نامه باید به تایید مجمع عمومی ١٧ اسفندماه برسد، سپس برای کمیته بین المللی المپیک ارسال شود، هر زمان این کمیته آیین نامه را تایید کرد، انتخابات برگزار می شود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با بیان اینکه آقای صالحی امیری بر برگزاری انتخابات تاکید دارد و تاخیر را خسارت می داند، یادآور شد: باید بر اساس موازین عمل خواهیم کرد، برای اتخاذ هر نوع تصمیمی در چهارچوب اساسنامه، هیات اجرایی به عنوان رکن تصمیم گیر در تمام امور راهبری و ادامه فعالیت های کمیته و همچنین مجمع عمومی به عنوان بالاترین رکن در کمیته عمل خواهیم کرد.

سعیدی خاطرنشان کرد: مجمع عمومی کمیته در ۱۷ اسفند آنچه را که به صلاح ورزش قهرمانی کشور می‌داند، تصویب خواهد کرد. بدیهی است تصمیمات مجمع عمومی برای تایید نهایی به Ioc برود.

این مقام مسئول در کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه بر اساس اساسنامه کمیته ملی المپیک و در چهارچوب قوانین مسیر را دنبال کنیم، ادامه داد: در اولین فرصت ممکن انتخابات بر اساس دستورالعمل و پس از فرآیند قانونی برگزار خواهد شد، لذا در ١٧ اسفندماه مجمع عمومی را برگزار می کنیم اما به احتمال قوی انتخابات نخواهد بود.

وی افزود: تا قبل از ١٧ اسفندماه دستورالعمل مجمع و مواردی که نیاز به تصویب مجمع دارد، برای اعضا ارسال خواهد شد. همچنین در نشست آتی هیات اجرایی بخش های دیگر از دستورالعمل را تصویب خواهیم کرد و گزارش حسابرسی سالانه و پیشنهاد تعیین حسابرس برای سال ١٤٠٠ و عملکرد سال ٩٩ برای ارائه به مجمع بررسی خواهد شد.

دبیر کل کمیته درباره برخی ابهامات مانند حضور نماینده فدراسیون‌ها و همین طور نماینده آکادمی، گفت: برخی ابهامات استعلام شده و در برخی دیگر اگر مجمع تایید کند مشکلی وجود نخواهد داشت.

سعیدی در پاسخ به این سوال که چرا از مدت‌ها قبل شما به فکر نوشتن آیین‌نامه نبودید، تصریح کرد: بنایی بر لغو انتخابات وجود نداشت و نظر همه اعضای هیات اجرایی این بود دور از هر گونه ابهام حرکت کنیم. دیدگاهی وجود داشت که طبق دستورالعمل سال ۹۶ عمل کنیم اما به خاطر تغییرات اساسنامه باید دستورالعمل جدید نوشته شود.

وی افزود: زمانی که اساسنامه واصل شد بلافاصله در هیات اجرایی جلسه گذاشتیم و ستاد تشکیل شد. به این نتیجه رسیدیم چون اساسنامه تغییرات دارد، بنابراین باید دستورالعمل جدید نوشته شود.

دبیر کل کمیته ملی المپیک درباره اینکه برخی از اعضا فدراسیونی ندارند و بارها سفر رفته‌اند، خاطرنشان کرد: ما کاری نداریم کسی رئیس فدراسیون هست یا نه چون طبق اساسنامه کسی که برای هیات اجرایی انتخاب می‌شود برای ۴ سال حق رای خواهد داشت.

کد خبر 5412514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha