۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۴۳

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:

ایران قطعات سانتریفیوژ را به جای کرج در اصفهان تولید می‌کند

ایران قطعات سانتریفیوژ را به جای کرج در اصفهان تولید می‌کند

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز اعلام کرد که ایران موضوع تغییر محل تولید قطعات سانتریفیوژ از کرج به اصفهان را به اطلاع این نهاد رسانده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نَشنال پُست، آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی امروز دوشنبه از تصمیم ایران در خصوص تولید دستگاه های سانتریفیوژ و برخی از دیگر قطعات مرتبط با برنامه هسته ای تهران در محل جدیدی خبر داد.

بر این اساس، ایران به آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی این موضوع را اطلاع داده است.

در حالیکه پیشتر قطعات مذکور در مجتمع تسای کرج تولید می شدند؛ اکنون قرار است در اصفهان تولید شوند.

گفتنی است که مدیرکل آژانس پیشتر در گزارشی گفته بود: ما برای دسترسی کامل (به تأسیسات هسته‌ای ایران) فشار می‌آوریم. با ایران توافق کردیم که به زودی برای دیدار احتمالی با رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران، به این کشور بازگردم. من با دولت قبلی ایران کار کردم و هم‌اکنون یک دولت جدید روی کار آمده است. می‌خواهم با آن‌ها نشست برگزار کنم و به حرف‌های آن‌ها گوش کنم و ببینم که چه نظراتی دارند. امیدوارم که آن‌ها نیز به حرف‌های من گوش کنند.

ادعاهای تکراری گروسی در حالی مطرح شده بودند که «کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم وقت ایران در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین، در واکنش به گزارش اخیر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر عدم اجازه ایران برای نصب مجدد دوربین‌های نظارتی در مجتمع تسای کرج، گفت: بسیار مایه تأسف است که پس از ۳ حمله تروریستی به تأسیسات هسته‌ای ایران طی یک سال گذشته، آژانس هنوز آن‌ها را محکوم نکرده است. بر اساس قطعنامه‌های آژانس و سازمان ملل این کار لازم است و حتی به خاطر تجهیزات، ایمنی و امنیت بازرسان آن. بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در ۱۲ سپتامبر (سال ۲۰۲۱) به خاطر حسن نیت ایران برای جایگزینی رسانه ذخیره سازی «تجهیزات شناسایی شده» حاصل شد. این فعالیت‌ها توسط آژانس از ۲۰ تا ۲۲ سپتامبر انجام شد.

کد خبر 5413695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      0 0
      من هم میخوام دیگه از سوپری سر کوچه خرید نکنم از دو کوچه اونطرفتر خرید کنم. این رو هم بگین به آژانس اطلاع بدن؟ الان هند و پاکستان و اسرائیل هم این اطلاعات رو میدن؟ یکی نیست بپرسه چرا؟ برای چی؟