۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۲۷

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

تسلط به مسائل فقهی در مرحوم آیت الله العظمی صافی مشهود بود

تسلط به مسائل فقهی در مرحوم آیت الله العظمی صافی مشهود بود

کاشان - رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: تسلط به مسائل فقهی در مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مشهود بود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی بصیرتی در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی اظهار داشت: این مرجع عظیم الشان جهان تشیع با بیش از ۱۰۰ سال سن سرمنشا خدمات بزرگی به عالم اسلام بودند.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی شیخ الفقها و المجتهدین عصر حاضر بودند، ابراز داشت: آن مرحوم از شاگردان ویژه آیت الله العظمی بروجردی و داماد حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی بودند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با بیان اینکه ویژگی‌های فقهی، علمی و اخلاقی مرحوم آیت الله صافی زبانزد همگان بود، تصریح کرد: تسلط به مسائل فقهی در مرحوم آیت الله صافی مشهود بود.

وی با بیان اینکه حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از نظر علمی جز نوادر بود، گفت: تسلط بر مسائل فقهی آن مرحوم باعث شد که آیت الله صافی به عنوان یکی از اعضای شورای استفتا دفتر حضرت آیت الله بروجردی انتخاب شوند.

حجت الاسلام بصیرتی با اشاره به اینکه آیت الله العظمی صافی در مسائل مربوط به فقهی و اصول و کلامی جز مسلط‌ترین مراجع باشند، گفت: آن مرحوم با تربیت شاگردان زیادی باعث ترویج دین اسلام و مذهب شیعه در سرتاسر گیتی شدند.

وی از تألیف بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب توسط مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی خبر داد و خاطرنشان کرد: از جمله فعالیت‌های سیاسی آن مرحوم در زمان حیات دبیری و عضویت در شورای نگهبان و عضویت در مجلس خبرگان می‌توان اشاره کرد که منشأ خیرات فراوانی شدند.

کد خبر 5414434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha