۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۳۴

اختلاف در اردوگاه غرب؛

فرانسه: نشانه ای مبنی بر اقدام روسیه علیه اوکراین نداریم

فرانسه: نشانه ای مبنی بر اقدام روسیه علیه اوکراین نداریم

بعد از آلمان، اکنون نوبت فرانسه است تا ادعای آمریکا مبنی بر قریب الوقوع بودن حمله روسیه به اوکراین را به چالش بکشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه در تازه ترین اظهارنظر خود، گفت که در مرحله فعلی، نشانه ای مبنی بر آمادگی مسکو برای انجام اقدامی علیه اوکراین وجود ندارد.

این در حالی است که «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، شامگاه سه شنبه مدعی شد که هر لحظه امکان دارد روسیه اوکراین را مورد تهاجم قرار دهد!

جالب آنکه پیش از فرانسه، مقامات آلمانی هم درباره قطعی بودن تصمیم روسیه برای حمله به آلمان ابراز تردید کرده بودند.

آنطور که از تضاد اظهارات طرفین غربی دخیل در مناقشه اوکراین برمی آید، اختلاف میان واشنگتن و دو کشور اصلی عضو اتحادیه اروپا بالا گرفته است.

این تضاد به نوبه خود، حکایت از اختلاف نظر اعضای اروپایی ناتو هم دارد به ویژه آنکه بال شمالی پیمان آتلانتیک شمالی به سرپرستی انگلیس که دیگر عضوی از اتحادیه نیست، با واشنگتن اشتراک منافع بیشتری دارد تا با بروکسل.

البته، می توان این طور برداشت کرد که اختلاف نظر پاریس-واشنگتن درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین، تا حدی ساختگی و با هدف بلاتکلیف گذاشتن مسکو میان دو گزینه جنگ و مذاکره است.

دلیل این موضع گیری های متضاد هرچه باشد، مسکو از همان ابتدا، ادعاها مبنی بر تدارک حمله به اوکراین را رد کرده حال آنکه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، دیروز سه شنبه، غرب را به توطئه چینی برای کشاندن مسکو به ورطه جنگ متهم کرد و خواستار احترام به دغدغه‌های امنیتی روسیه شد.

کد خبر 5415119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha