۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۳۶

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد؛

فوتی‌های کرونایی واکسیناسیون را کامل نکرده بودند

فوتی‌های کرونایی واکسیناسیون را کامل نکرده بودند

بیرجند-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: فوتی‌های کرونایی ما در ۲۴ ساعت گذشته یا واکسن نزده و یا واکسیناسیون را کامل نکرده بودند و دوز سوم را نزدند.

سید محمد موسوی میرزایی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با تصمیمات گرفته شده توسط ستاد کرونا پیرامون تعطیلی مدارس و رعایت بیشتر مسائل بهداشتی توسط مردم آمار مثبت‌های کرونایی ما در خراسان‌جنوبی به حدود نصف میزان هفته قبل که بیش از هزار نفر بود، رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان‌کرد: البته نباید زود قضاوت کنیم چرا که هنوز در پیک ششم کرونا هستیم و این کاهش مبتلاها نباید موجب عادی انگاری شود.

موسوی میرزایی با اشاره به اینکه احتمال برگشت اما در صورت عادی انگاری وجود دارد، گفت: همه ما باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق واکسن به کنترل هر چه بیشتر بیماری کمک کنیم به ویژه آنکه در امیکرون احتمال مبتلا شدن کودکان معصوم نیز وجود دارد.

وی با اشاره به فوت چهار هم استان بر اثر ابتلاء به کرونا در روز گذشته (فاصله بین ظهر شنبه تا ظهر یکشنبه) ادامه‌داد: وقتی که آمار مبتلایان و بیماران سرپایی رو به افزایش می‌رود در بازه زمانی یک تا دو هفته‌ای آمار بیماران بستری در آی سی یو و مدتی بعد آمار فوتی‌ها افزایش پیدا می‌کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: فوتی‌های کرونایی ما یا واکسن نزده و یا واکسیناسیون را کامل نکرده بودند و دوز سوم را نزدند و از طرفی برخی از آنان نیز بیماری‌های زمینه‌ای داشته‌اند.

موسوی کرونایی یادآور شد: بر اساس تصمیم ستاد کرونا، مدارس در شهرهای قرمز و نارنجی باید به مدت دو هفته تعطیل باشند و اگر مدرسه‌ای در شهرهای قرمز باز است، هیچ گونه مجوزی نداشته است.

کد خبر 5418729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha