۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۵۶

هزینه‌ها کمرشکن شده؛

فضل الله باقرزاده: از لغو دو جام جهانی شمشیربازی خوشحال شدم!

فضل الله باقرزاده: از لغو دو جام جهانی شمشیربازی خوشحال شدم!

رئیس فدراسیون شمشیربازی با اشاره به منتفی شدن اعزام تیم ملی اسلحه سابر به دو مرحله جام جهانی گفت: اقدامات لازم را برای حضور در این دو رویداد انجام داده بودیم اما از لغو شدن شان خوشحال شدم.

فضل الله باقرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه حفظ و ارتقای جایگاه تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر در رنکینگ جهانی یکی از اولویت های فدراسیون شمشیربازی است، گفت: به همین منظور حضور در تمام رویدادهایی که درتقویم فدراسیون جهانی تصویب شده را در برنامه قرار می دهیم. در همین راستا قرار بود این تیم در جام های جهانی لهستان و ایتالیا شرکت کند اما هر دو رویداد به خاطر همه گیری دوباره کرونا لغو شده است.

وی با یادآوری اینکه تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر بعد از المپیک تا به امروز تنها درمسابقات گرجستان شرکت داشته است، خاطرنشان کرد: برای این تیم و بازیکنانش لازم است که هر چه بیشتر در رویدادهای معتبر شرکت داشته باشند، برای سفر به لهستان و ایتالیا هم ما بعد از کسب مجوز شورای برون مرزی، تمام اقدامات لازم را انجام داده بودیم با همه اینها از تصمیم فدراسیون جهانی برای لغو مسابقات استقبال کرده و واقعا خوشحال شدم!

رئیس فدراسیون جهانی شمشیربازی در این زمینه به هزینه های اعزام های بین المللی اشاره کرد و گفت: تا قبل از شیوع و همه گیری کرونا، تیم ملی اسلحه سابر ایران تقریبا در تمام رویدادهای مصوب در تقویم جهانی شرکت داشت. هزینه هر اعزام به طور میانگین ۵۰ میلیون تومان می شد اما امروز همان اعزام ها با همان شرایط بیشتر از ۴۰۰ میلیون تومان بار مالی برای فدراسیون دارد. هزینه های اعزام واقعا کمرشکن شده است. طبیعی است که هرچه اعزام ها کمتر باشد از این حیث فشار کمتری را متحمل می شویم آنهم در شرایط اقتصادی که با آن مواجه هستیم.

باقرزاده تصریح کرد: تیم ملی شمشیربازی در حال حاضر بالاتر از آمریکا و فرانسه و بعد از کره جنوبی، ایتالیا، مجارستان، آلمان و روسیه در رده ششم جهان قرار دارد. این تیم باید جزو هشت تیم جهان باقی بماند و لازمه این موضوع هم حضور ثابت در رقابت هایی است که از سوی فدراسیون جهانی برگزار می شود، غیبت در یک رویداد به منزله از دست رفتن امتیاز آن است و همین مسئله باعث عقب افتادن تیم ایران از رقیبانش می شود. در این میان اگر رویدادی از سوی فدراسیون جهانی لغو شود همه کشورها فرصت حضور در آن را از دست می دهند نه فقط ایران، به همین دلیل است که می گویم از منتفی شدن برگزاری جام جهانی لهستان و ایتالیا خوشحال شدم چون یک بار مالی را از روی دوش مان برداشت بدون اینکه نگرانی بابت عقب ماندن ملی پوشان از رقیبان جهانی شان داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در هر شرایطی اعزام ملی پوشان را از دستور کار خارج نمی کنیم، خاطرنشان کرد: باید پذیرفت که این اعزام ها بار مالی سنگینی دارد با این حال حضور در هیچ میدانی را از ملی پوشان اسلحه سابر دریغ نمی کنیم. البته این نگاه را در مورد ملی پوشان دیگر اسلحه ها هم داریم کمااینکه تیم ملی اسلحه اپه را راهی مسکو کردیم تا هم در مسابقات بین المللی این کشور شرکت داشته باشد و هم کمپ تمرینی.

رئیس فدراسیون شمشیربازی با یادآوری اینکه فدراسیون جهانی هنوز در مورد جام جهانی مجارستان تصمیمی مبنی بر لغو نگرفته است، گفت: بنابراین حضور در این رویداد کماکان در برنامه است اما بعید نیست در نهایت برگزاری آن هم لغو شود. با این حال اردوی تیم ملی اسلحه سابر برای این رویداد کماکان در حال پیگیری است.

باقرزاده همچنین به برنامه فدراسیون شمشیربازی برای اعزام تیم به مسابقات نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا اشاره کرد و گفت: این مسابقات از ۵ اسفندماه در ازبکستان آغاز می شود. مجوز اعزام را گرفته ایم اما قرار است به صورت محدود در این رقابت ها شرکت داشته باشیم. در کل با ۱۶ - ۱۵ بازیکن در دو بخش دختران و پسران این مسابقه شرکت خواهیم داشت.

کد خبر 5419737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha